Blog
Az előző postokban felbukkanó sóproblémák miatt odaadtam egy kasznisnak, hogy a rozsdásodni készülő foltokat hozzuk rendbe. Sok volt rajtuk mitagadás, Teszkós, madaras teszós sérülések, kavics felverődések... stb egyéb fel nem sorolásra kerülő események :o) Szépen meg is csinálták mígnem másnap hívtak telefonon, hogy te figyusz volt már olyan hogy nem indul? Nállam van egy pár éve de olyan hogy nem indul na olyan nem volt. (Leszmítva mikor az asszony próbálta az autómata autója után egyesben a féken álva indítani az autót) Hát most nem indult... Ha valakinek gyanús, hogy párás az autó télen pedig nem kéne, ne törődjön bele. Nézze meg a Fűtőradiátort :o) Ugyanis piczit gyöngyözött, és hogy hogy nem pont a kompjútert tartó dobozba csorgott a fagyálóm, valószínűleg nem 1-2 hete hanem jó pár éve folydogált, és pont a fényezés után adta meg magát végleg... Ennek következtében megszívtam lehet mondani. Új kompjúter 300k bontott 130k környéke + néhány tizes ameddig a kulcsomat is ráokosítjják. Szuper ez a modern technika... Lévén elvékonyodó pénztárcám, nem engedtem a bontott csábításának sem. Egy szaki megberhelte és indul az autó de nincs immobilizer és nincs riasztó sem. Ez utóbbit nem értem, de majd kireszeljük a csorbát... Nem volt olcsó mutatvány de sokkal olcsóbb volt mint a másik kompjúter és a kulcsok oktatása. Talán kontárkodásnak tűnik, de egyszerűen nem volt rá annyi pénzem hogy mindent kifizessek. Még is talpra kelett állítani ha már ez a eset megesett...
Fűtés nem volt acélos, lévén az alsó vonást sem érte el a vízhőfok, míg nyáron meg forralta a vizet. Na most újj hőgomba, valahova elkavartam az előzt és venni kék egy másikat, ami a termosztátban van ugye. Van fűtés jelentem :) Nem tökéletes de a rövid távú teszek alapján elégséges.
Kelett a verdába egy kis fagyáló mivel a fűtés hűtéssel babráltunk ezért nyárira alig volt benne fagyáló aztán jönnek a fagyok is.
Tehát
- Kaszni javítgatása.
- Kompjúter berhelése
- Fűtés
- Futómű beálítása (Leutóbb úgy sikerült nekik, hogy a kormány ferdén ált most kireszelték a csorbát...)
Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.
Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.
Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.
A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.
A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.
A héten sikeresen ki lettek cserélve a hátsó lengőkarok, a hatás elmaradhatatlan: kerekeim végre egyenesen állnak. Sajnos ez a nyári gumin már nem segít, sajnos a rossz hátsó geometria miatt a két szezonra való gumikat egy nyár alatt megette, sőt már a kopásjelzőből is bőven kopott. Most, hogy szinte 100%os téligumik kerültek hátra, gondoltam csereérett már a hátsó futómű. Most szinte mindenhol csendes az autó, bár elöl még két oldalt alsó, valamint jobb oldalt felső lengőkart is kellene cserélni.
Végre lecserélődött a kormányom. Sikerült szerezni egy jó állapotú bőrkormányt, ma felkerült.Cirka fél óra alatt végeztem is vele.






A jobb oldali küszöb illesztésnél elkezdett rendesen rozsdásodni, úgy hogy egy kis lakatos és fényező munka volt rajta.
Felkerültek a téli gumik. Ezt a szezont még tuti elviszik, de jövőre lehet, hogy új kell.
2008. november 22 K&T szerviz Sopron
km: 174.000
- vezérlés szett csere
- vízpumpa csere
- kipufogó leömlő csere (hidegen kifújt, repedt volt. Bontottat vettem)
- kipufogó flex cső csere
- akksi csere
- gyertyák csere
- olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere


2007. július K&T szerviz Sopron
km állás: 154.200
- első felső-lengőkarok csere (mivel már nyikorgott rendesen kicseréltettem garanciában!) 0 ft :))
- olaj - szűrő csere
- munkadíj
2007. február K&T szerviz Sopron
km állás: 140.500
- Levegőszűrő csere
- olaj - szűrő csere
- féktárcsák, fékbetét csere
- munkadíj
2006. június K&T szerviz Sopron
km állás: 122.700
- első felső-lengőkarok csere (pont lejárt az egy éves gari:((( 21e ft/db
- olaj - szűrő csere
- munkadíj