Blog

>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-07

Végre elkezdtem a felújítást.
Az első futóműnél és környékén indítottam a munkálatokat.
Leszereltem a sárvédőket és a teljes futóművet lebontottam a helyéről. Különösebb nehézségek nem adódtak volna, ha valaki nem gányolja az autót. Úgy leültette az autót a néhai akárki, hogy az alsó lengőkar csavarokra a lengőkar felöl nem lehetett dugókulcsot rakni. Sőt biztos ami biztos a hatlapfejből is leköszörült a kedves "tuningoló", mert nem tudta betolni a csavart a helyére, ugyanis elakadt a lengőkarban ami már nem a megfelelő szögben állt. Ráadásul úgy meghúzta ezeket a csavarokat, mintha legalább 22-esek lennének és egy egész toronyházat tartana. Nem vagyok egy gyenge legény, túlzás nélkül mondthatom, hogy 94 kg-nyi izomállat létemre is vért izzadtam, mire meglazítottam őket.
Dobbetét nélkül röptetett a sárban a géppel és még tudnám sorolni a méltatlan bánásmódot és méltatlan "javításokat".

 
>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-11-07

No végre elérkezett a nap, amikor megújult az első futómű is.
Az alkatrészek már jó ideje arra vártak, hogy bekerüljenek, de hol Zé. mester, hol én nem értem rá.
Végül nekiestünk.
Sok nehézség nem volt, csak a szokásos szívatások...
Most pl a bal első rugóból volt letörve egy darab, hirtelen jobb megoldás nem volt, mint levágni egyformára a rugókat, kb 2cm-vel lett rövidebb.
Ezt az új gátlókkal észre sem venni, a régik erősen nem voltak jók semmire...
Ezután a toronyszilent rögzítőcsavarja gondolta azt, hogy ha már a
hőn szeretett kedves előző szerelő, aki biztosan csuklott eleget meghúzta egy párzsor légkulccsal, akkor most ő inkább már nem nyúlik tovább, és a 8*1,25ös menetet nem nyújtja tovább 8*2 fölé, hanem inkább megszakad...
Hát igen az ilyen utolsó csavaros dolgok, újra lehetett kivenni, meg összetekerni, szernecsémre Zolinak volt elfekvőben másik, úgyhogy viszonylag hamar megoldódott a probléma.
Más nehézség nem volt.
Elöl...
Feltettem a téli felniket, ha már úgyis leveszem az elsőket, akkor legyen mind a négy, és akkor már a télik mehetnek a helyükre.
Hát a bal hátsó konkrétan úgy megszorult, hogy a csavar feje megszűnt létezni 17es méretben.
Jó kis csavar az ilyen, csak egy picit betett így.
A tetején van egy kis dugó, ha az kiesik, akkor jól látszik, hogy a csavarfej közepe üreges...
Nem kis harc árán lejött a csavar, és már ment is a helyére a másik.
Érdekes, hogy meg voltak kenve a csavarok mégis csak egy cca 120-130 cm hosszú zártszelvény segítségével sikerült leszednem az összeset.
Próbakör.
Úúúúú öcccsééém, nem is tudtam, hogy ilyen jó futóműve van a 166osnak, eddig én csak egy tőkesúly nélkül dölöngélő hajóban ültem...
Na azért óvatosságra intett a dolog, hogy a kisebb felniken a nem 1 éves gumik nem nagyon tapadtak meg kigyorsításkor.
Eleinte csúsztam is fékezéskor, de pár km után most már sokkal jobb a tapadás.
Lustaságát veszítette a gépezet, amikor "leesett az egér farkincája"...

>> EseményDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2012-05-16

Sajnos a 4-dik hengernél benyelte a gyűrőt és felszántotta a henger falát... köszönöm annak aki minőségi munkát végezve összerakta a gépemet. Nem mondok nevet, úgyis tudja aki csinálta... Az autó kemény 7200 km-t ment összeszereléstől. Nem nagy élet.....ráadásul ebből 6000 km bejáratás volt....

Ez nem a chiptől van, ez mechanikai probléma.

Jelenlegi problémák:
- A 4dik hengerben felszántotta a gyűrű a henger falát (dugattyűn is látszik hogy sérült)
- 2 darab vezérműtengely is le van nyíródva, korongok értékei eggyik se volt értéken (2 jóállapotú vezérműtengely már megvan)
- Hengerfej alján látszik a fém (síkolni kell) + szelepek végei kicsit furák olyan mintha belereszelt volna valaki + szelepszárszimeringet és szelepvezetőt kell cserélni

Egyenlőre ennyi meló van a kocsival, ha valaki tud érdemleges ötletet szivesen várom!
Most kivontam és majd lesz valami, gondolkozóba estem....

Talán tavasszal visszatérek és feltámasztom....

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2011-11-07

Régóta szerettem volna egy műszerfalba pontosan illeszkedő navigációs egységet. A kezdeti lelkesedésem alább hagyott, miután rájöttem, hogy komplett működőképes egységet szinte lehetetlen beszerezni, az új szett pedig több ezer Euró lett volna.

Aki esetleg hasonló projecten töri a fejét felsorolom a hozzávalókat.
1. Nav+ fejegység (ezt sok helyen árulnak, de önmagában csak a rádió-CD része használható)
2. Beépítő fémkeret (ez rögzíti a műszerfalba a fejegységet)
3. GPS-Telefon antenna kábel
4. GPS-Telefon-Antenna egység a tetőre
5. Mennyezetvilágítás beépített mikrofonnal a telefonhoz
6. 4 gombos kormányvezérlő egység (ez csak opció, ez nélkül is működik)
7. SIM kártya tartó a telefonhoz

Pár hónapja végül belevágtam a navi építésébe. A fejegység beszerzése volt a legegyszerűbb sok helyen árulnak ilyet a neten. Persze nem olyan színben mint amilyen nekem kellett. A GTA sötétgrafit színű műszerfalához lehetetlen lett volna találni navit. Szerencsére az előlap 8-10 csavar eltávolítás után lejön, így az könnyedén bármilyen színre fényezhető.
Az antennák és a többi kiegészítő beszerzése volt a nehezebb dolog. Ezeket többnyire kifelejtik a hirdetésekől, márkaszervizben rendelve viszont hatalmas költség. A beépítő fémkeretet, és a telefon SIM kártya adapterét így is kénytelen voltam újban rendelni. Az antennát és a kábeleket több hetes keresés után sikerült felhajtani, így nekiálltam beépíteni a motyót. Minden elő volt készítve gyárilag, így csak a kábelt kellett eljuttatnom a fejegységig, és a csatlakozókat kellett össze dugni.
A kormány rádió vezérlő gombjait még garanciában cserélték 5 éve, és akkor rossz cikkszámot rendeltek, és a 4 gombos verzió jött meg. Most ez kapóra jött, mert így ezeket nem kellett cserélni, a telefont a kormányról is lehet kezelni.
Az eredmény nekem nagyon tetszik. Működik minden komponens, tavasszal majd megkezdem az éles teszteket vele.
Hátránya, hogy megszünt a pohártartó, de egy Alfába az nem is kell.:)

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2011-11-07

Kerékcsere, elmúlt a nyár. Felszerelésre került a tavalyi Infinity garnitúra.
A szivargyújtó is elért a csere című fejezethez.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2011-10-21

Nem tartott sokáig. Lucifer szereti ha foglalkoznak vele. Beépítésre került az újabb ventillátor-kapcsoló, ezúttal fém változatba. Remélhetőleg tovább fog működni, mint elődje, amely kb. 6 hétig üzemelt.

 

Csak nem bírtam ki, elkezdtünk szétszerelődni... :)

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-11-06

Ma ismét rá tudtam szánni pár órát, és a héten megvásárolt szelepfedél tömítésekkel, összeraktam őket, és a szívósort is. Masszáztam is mindent a csavarokat zsíroztam, próbáltam 100% alapos és előrelátó lenni.. Persze közben rendezgettem kábeleket, cinkspray-vel "leápoltam" néhány területet, stb, stb

Kíváncsi voltam már mi ez a kormány, így postoltam az AlfaBB megfelelő topikjába, hátha kiderül valami:

http://www.alfabb.com/bb/forums/picture-room/174837-catalog-factory-aftermarket-steering-wheels-8.html#post1069536

 
>> Tuning és extra156er // Alfa 156 1.6 Twin Spark - Distinctive // 2011-11-06

Elkészült az első blogom is..... :)
Még augusztus végén sikerült találni vaterán egy képről nem rossz állapotú fekete MOMO komplett bőr belsőt. Végre 4 ajtóshoz való volt és nem SW-be. Amit fontos kritériumként tettem a vásárlás elé, az mind összejött.
Névszerint: -lehetőleg fekete
- kartámaszos
- oldallégzsákos
- 4 elektromos ablakos
....sőt még fűthető is lett közben. na ezzel volt is egy kis gond!

mivel az eredeti kék plüss(ami eladó!!) nem volt fűthető, így naná nem is volt kábel alatta! múltak a hetek csak nem találtam ülésfűtéses kábelköteget, vagy csak olyat amit drágállottam.
Gondoltam nem lehet ez olyan bonyolult..... eLearn letölt, kapcsolási vázlat kinyomtat, kocsi szétszedése....
mint kiderült félig van ülésfűtés kábelem. relé, biztosíték minden a helyén, elindul a kábelköteg a biztosíték táblától hátrafelé..... hopp bal lábtér felett a biztosíték tábla után van egy nagy csatlakozó amibe megérkezik a kívánt vezeték de tovább már nem megy az ülések felé....

Irány a bolt: vezeték, 2 pines csatlakozó, textil szalag beszerzése után jöhetett az autó szétszedése újból...... erős 4 óra alatt sikerült berakni a vezetéket a gyári köteg mellé végig rendesen, szépen.Ami még jobb, hogy volt itthon nagyon pici csúszósaru aminek az "anya" végét sikerült beépíteni a gyári csatlakozóba.
Minden fordított sorrendben vissza kárpitok, ülések, akksi saru! belemérve gyújtáson volt fesz. ahogy kell. próba út, fűtés bekapcsol, piros LED világít, vár 1-2 perc.............éssssss SEMMI!!!!:(

rámérve az ülésen lévő csatira semmi ellenállást nem mutat.... az nem jó pedig!!!!
pár este guglizás után rájöttem, hogy a szakadt fűtőszálat megjavítják, olvastam pár írást!:)
na akkor ma nekiálltam ülések újra ki, bőr kárpit le és kiderült,, hogy 2-3 szakadás is volt a rendszerben.
összeforrasztva leszigetelve mentek vissza a kárpit alá. plusszba még a bal első háttámlában is el volt szakadva az egyik vezeték ami ment át. Azt is összeforrasztottam. Rámérve a csatira megvan a kívánt ellenállás!!!!!

Ülések visszakerültek, plusszba még egy esetleges hátsó ülésfűtéshez is elő van készítve a gép így annak a beépítéséhez nem kell újra szétszedni az autó.A rég nem használt erősítő tápkábelt fogom használni persze egy relét közbeiktatva, hogy csak gyújtáson legyen villanya. Majd csak a hátsó üléssort kell kiszedni. De majd azt csak később.... mondjuk egy ilyennel.

Így állt össze a fekete, lufis, kartámaszos,fűthető MOMO bőrbelső!