Blog

>> EseményGery83 // Alfa 155 Q4 // 2011-11-06

A gyári Nardi fakormány eléggé viseletes lett, így kicseréltem egy Lancia bőrkormányra.
A móka ott kezdődött, hogy elhatároztam, felújítom a kormányt.
Hát félnapos szarakodás következett a régi lakk eltávolítására.
A titka sok kromofág, és egy rozsdamentes spakli. Miután sikerült az utolsó mm2 lakkot is leszedni, kézmeleg szappanos vízzel mosás következett.
Sikerült tisztává varázsolni a fa sérülése nélkül.

Levont következtetések:
- A kormány fém része horganyzott, nem festett
- A fekete csík az első részen festék volt, nem műanyag betét a fában :)
- A gyári lakk marha vastag és kemény volt, nehéz lesz hasonlót találni

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2011-11-06

1,5 éve nem működött, így a trutyis szezon előtt unalomból nekifeküdtem, és a probléma megoldása egyszerűbb volt, mint gondoltam

 
>> SzervizAlfás Stifi // Alfa 156 Progresion // 2011-11-06

Rá tetettem gépre még sosem volt, 1 hiba üzentem volt, a légmennyiség mérő de ez most volt cserélve, de kis keresgélés után rájöttünk az EGR szelep nem üzemel, tehát ez csere, közben itt a 145.000Km, olaj csere is aktuálissá vált, így egyben ez is cserés a napokban! De még mindig tökéletes és kifogástalan a gépem, nem egy szutyok német ez tisztán látszik!

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2011-11-06

Ennek első lépéseként feltöltöttem a szélvédőmosó tartályt -19 fokos folyadékkal.
Megmértem a hűtőfolyadékot.Na,azzal biztosan nem lesz gond:-40 fokos:-))!
Az összes ajtó klédergumiját körbefújtam szilikonspray-vel,hogy ne faggyon össze.
Lecseréltem a hátsó ablaktörlőlapát gumiját,mert megint szétszakadt és ami a legfontosabb,felraktam a téli kerekeket.
Sajnos a két első nyárigumi belső fele kicsit megfogyatkozott,úgyhogy szükséges lesz egy futóműállítás is.Lehet,hogy előbb már nem lesz rá időm mint januárban,de akkor mindenképp elviszem beállíttatni.
Cserélni kellett még egy izzítógyertyát is mert minden indításkor a "pre-heating plugs not available" hibaüzenet fogadott.
Közben folyik a küzdelmem a kormányszervóval,de erről majd a következő bejegyzésben......

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-11-05

Ismét pokereztünk, ezúttal új helyen. Kicsit profibb, magasabb színvonalú volt a helyszín, de az osztókról megoszlik a vélemény. Bár konkrétan nekem nem volt problémám, azért láttam érdekes dolgot, ami kizárólag a dealer figyelmetlensége miatt volt. A hallottak alapján másoknak volt azért több problémájuk...
Maga a verseny nagyon jó hangulatú volt, úgy érzem, hogy tanultam is. Végül 32 indulóból a 13. helyen végeztem. Legközelebb cél, hogy legalább a döntő asztalt elérjem ismét!

>> EseményCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-11-06

A téliesítés jegyében felkerültek a téli gumik a nyáron vásárolt, gyári 17-es felnikre.
A felnik közül egy kissé üt, az került bal hátra, majd érdemes lesz görgőztetni.
A téli gumik maradtak a Good Year gumik, amik tavaly 3500km ert futottak nálam.
Egyenlőre, még szoktatom magam a gyári felni látványához :D
Pár alkalommal vizet jelzett a gázolajszűrő jeladója az elmúlt hetekben, volt tartalék belőle, ezért inkább lecseréltem...biztos, ami biztos:)

 
>> Szervizgergulus // Alfa 156 1.8 T.spark // 2011-11-06

kétoldali alsó felső lengőkar, stab rúd, illetve szilent, hátsó stab összekötő, lam. szonda csere.(Vittorio design)

 
>> Egyébtezoo // Alfa 33 1.4 IE L // 2011-11-06

Nagyjából két hónap után, kezd összeállni az autó. :-)

Amikor megszereztem, szinte nem volt kuplung, a vezérműszíjjak alig voltak egyben, a váltó el volt csúszva. Ja és full rozsda lada felnik voltak rajt. A rádió már rég halott lehetett, az antennánál beázott a tető. Mindkét embléma hiányzott, és az a/c pumpa kerepelt.
Mára, motorikusan pöpec, minden szíj, minden szűrő új. Kapott gyári 33-as alukerekeket, most télre 14" -os lemezfelnit Falken télivel. Ma tettem bele egy új rádiót (mp3, egyebek), és lett új hangsugárzó is. Sajnos, az eredeti hangszóróknak olyan pici helye volt, hogy oda nem lett volna értelme, és az ajtókban sem igazán van hely, így maradt a kalaptartó, de szerencsére szépen hátra lehet vezetni a hangkábeleket az alsó borítás, és a váltóbox segítségével. Eredeti emblémákat egyenlőre csak horror áron találtam, úgyhogy átmenetileg azokat 72 mm-es felnimatricákkal pótoltam.
Az a/c pumpám egy tanktisztítás, és üzemanyagszűrő csere után sokkal halkabb, de lehet cserélnem kell tankkal együtt. Másfél évig állt nagyjából üres tankkal, belül tiszta rozsda volt, nem biztos hogy teljesen ki tudtam tisztítani, most ezrenként cserélem a szűrőt, aztán kiderül...

Eddig ezeket javítottuk, cseréltük a Boxin, de megéri, mert eszméletlen élmény menni vele. egyszer kipróbáltam, 180 km/h még tudta, pedig 19 éves. De 120-140, meg sem kottyan neki. SZUPER autó, imádom... :-)

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-05

Úgy gondolta az Autó, hogy jó lesz nekem, ha megint izzót cserélhetek. Persze az olasznak csak a H6W jó, amit a tudomány mai állása szerint egész Fehérváron csak egy helyen tartanak. Az volt úgy a tizedik, ahol kerestem. Mindegy, megvan, betettem.