Blog

>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-09-22

237850 km
Műszerfal izzók + olajgomba csere. 600 +895 Ft
Sokat mentünk a nyáron .Leginkább hosszú utakat az országon belül.
Siófok,Eger ,Aggtelek,Tiszafüred...Semmi gond nem volt a majd 8Ezer km alatt.
Most vettem észre hogy nem ég az olajnyomás lámpa amikor ráteszem a gyújtást.
Kicseréltem az összes műszerfali izzót de nem ott volt a baj.A motoron lévő olajgomba romlott el.

 
>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-11-08

Fizika törvényei alól ez a remekmű sem kivétel. Eljött egy szervíz ideje.

Cserélnivalók:
-Első stabilizátor szilentek
-Első stabilizátor pálcák
-Szelepfedél tömítés
-Gégecső

Eddig ennyi

 

Megjártuk, a műszaki vizsgát. Gond nélkül ment minden, majd hátsó lengéscsillapítót kell cserélnem.
Ja meg még hátra van az okmányiroda, mert anno elírták a forgalmiban a környezetvédelmi osztályba sorolást (04 helyett 00!), azt át kell iratnom. Imádom ha más trehánysága miatt nekem kell szívni...

 
>> SzervizPeti 146 // Alfa 146 1.6 TS // 2011-11-07

QH termosztát került a szerkezetbe :)

km: 166200

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-08

A lengőkarokat is megszabadítottam a sártól és a rozsdától, és lefestettem őket.
Kezdődhet az első futómű összeszerelése.
Végre kibonthattam az évek alatt összegyűtögetett alkatrészeket.
Cseréltem:
- kormányösszekötő gömbfejek
- alsó lengőkar gömbfejek
- alsó lengőkar szilentek (vagy inkább csapágyak?)
- felső lengőkar szilentek
- első támasztókar szilentek
- első stabilizátor szilentek
- gumi fékcsövek
- fékbetétek
- lengéscsillapítók

Egyedül a felső lengőkar göbfejeit nem cseréltem, mert annyira tökéletes állapotúnak éreztem őket.
Féktárcsa újszerű, tehát maradt. Kerékcsapágyak rendben vannak.

Ahová csak lehet Powerflex szilenteket raktam. Precízebb az autó kezelhetősége, és szinte örök életű.

 

Az autó nagy része fel lett újítva mióta nálam van

Motor gyűrűzve, csapágyazva
Hengerfej felújítva
Komplett vezérlés csere beleértve a vízpumpát is.
Tömítések ,szimeringek cserélve
Tágulási tartály,meg pár apróság .

Következő vezérlés csere 312 000 ezer km nél lesz mert 100 000 ezer km el kéne mennie lazán így.

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-28

Volt már egy ronda karc a hátsó lökhárító sarkán, ami zavarta a szememet, de ma sikerült azt is megduplázni. Megálltam a Tesco előtt, bementem, és mire kijöttem, ott éktelenkedett alatta egy frissebb, lágyabb, jobb rusnyább. A bűnös persze árkon-bokron túl járt. Újabb tétel a kijavítandók listáján. :\

(A képen elrejtettünk egy GT-t. A szerencsés megtaláló ingyen vállonveregetheti magát.)

 
>> AutóápolásCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2011-11-07

Ez az év sem volt km-ben gazdag a GTA-val, 1500km-t sikerült együtt futnunk.
Most április 1-ig pihenőre vonul, jövőre talán többet sikerül autózni vele. Természtesen tisztán került a garázs mélyére, és a tavaszi polírt is most kapta meg.

 
>> Egyébzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-11-07

Feltettem hát a felnikre a gumit és úgy a kereket :) Kiderült, hogy mind a 4. alufelni görgőztetni kell, hurrá... Közben elértük az óra szerint 173,000 km :) Fóliákat leszedtem előröl, nehogy már ezért is fizetnem kelljen. Hátra meg csináltattam műbizonylatot, mert persze nem volt ... miért is lett volna .)

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-07

Miután leszereltem a futóműveket, elkezdtem letisztítani a sarat a doblemezekről. Volt néhány apró rozsdafolt, ami abszolut felületi. Ezeket ledrótkorongoztam, majd kapott Loctite Super Rost Killer rozsdaátalakítót. Azután az egészet lefújtam Teroson Terotex Rekord 2000 HS-el, ami egy kaucsuk-műgyanta alapú alvázvédő. Ugyanezt az eljárást követtem a sárvédők belső felével is.

Apropó rozsda! Ez az autó alapvetően alig rozsdás, csak apró felületi pöttyök vannak elvétve. Csókoltatom azt aki úgy cserélt főfékhengert, hogy az összes fékfolyadékot végiglocsolta a motortérben a főfékhenger alatti részen. Naná, hogy lemarta a festéket, és rozsdásodik. Ennek orvoslása egy későbbi menet lesz, ha egyszer ki lesz szedve a motor.