Blog
Miután megcsinálják majd a sérülést a kicsikén, megkapja a matrica rendszámot. :) Később majd jön fotó is....
A Maxalarm Kft.-től vásárolt ülésfűtést a mai napon beszerelték. Külön állítható a jobb és bal első ülés, két fokozatban.. nagyon jóóó :)) most már lehet süttetni a hátsónkat :))))
Cserélve lett a váltóolaj és a termosztát. A gumicserével még vár rám egy felfüggesztés csere...
179.000 km van az autóban , de ez sem kívülről sem belülről nem látszik rajta :)
Most egy olajcserte és folyadékcsere fog következni , de a biztoság kedvéért ka egy új bosch aksit is a télre
Egyenlőre semmi mást nem igényel , mert ismert az előélete :)
Mindig ettől féltem!
Aki közlekedik, főleg este, rossz látási viszonyok között, attól tart, hogy későn veszi észre, amint a vándorló vadak keresztezik a járműve útját.
Bennem is többször felvillant már ezen gondolat, de eddig a nagyobb kárt okozó közvetlen fizikai kapcsolat elkerült.
Mint szinte minden rendszeresen közlekedőnek, így nekem is volt már néhány állat elütésem, az első autómmal, egy kispolákkal már sikerült egy nyuszit elcsapni, mikor balról be akart előzni, de csak az autó közepéig ért, illetve egy másik alkalommal egy kutya akart akart Nagybajom után átszaladni előttem, de nem sikerült neki, akkor a fényszóró látta a kárát.
Tegnap este viszont egy nyúl ült az út közepén, nekem háttal, s figyelte a szemben jövö járműveket.
Ezt a képet csak az ütközést követően raktam össze.
Sajnos én csak későn ismertem fel az állatot, előszor egy száraz foltnak tűnt az aszfalton, s csak egész közel érve ismertem fel, amikor megmozdult, a nagy fülei látványa maradt meg bennem, amikor azokat hátracsapva elindult a felezővonal, a szemben jövő jármű felé, át az úton.
Nem sikerült neki.
Nagyot koppant, zökkent, nem tudtam rögtön megállni, a szemben jövő és a mögöttes forgalomra figyeltem. A sónedves úton, talán jobb is, hogy nem vészfékeztem.
Nem számítottam rá, hogy ekkora kárt okozott az autóban. Így utólag még szerencse, hogy nem került be a hűtők légbeömlő nyílásába, volt olyan autós kolléga akinek nem volt ilyen "szerencséje".
Tegnap 13.-a volt, ez nem volt az én napom!
Az egész ott kezdődött, hogy egyik napról a másikra szálszakadásos lett két gumim! Az egyik nagyon, a másik csak alig észrevehetően! :-(
Szerencsére még tavaly szert tettem egy garnitúra használt, de jó állapotú Hankook Ventus V12 Evo gumira, amik ráadásul már itt Magyarországon készültek! :) Kb. egy hónapba telt, mire a gumis haverommal időpontot tudtunk egyeztetni és végre lecserélte a gumikat! Elég ramatyul nézett ki az egyik, mert a gumi belső oldala elég csúnyán be is repedezett! Szerencsére bírta a gyűrődést! Természetesen a felnik is át lettek nézve, kettőt görgőzni is kellett! Sőt, édesanyám általi padkázás nyomai is el lettek tűntetve! Szépek lettek! :-)
A kerekek felrakása után következett az olajcsere! Egy picit túlfutottunk a 10K kilométeren, de csak éppenhogy! Egyúttal lecseréltem a szervóolajat is, mert egyrészt nem a belevaló volt benne (legutóbb gyorsan kellett cserélnem és csak másfajtát kaptam), másrészt meg már elég zavaró volt a hangja! De mégegyszer le kell majd cserélnem ( vagy még párszor), mert eléggé fekete még a színe! Egyébként Tutela GI/A került bele, motorolajból pedig a szokásos 20K Alfa Romeo! Köszönet Erhard-nak a beszerzésért! A légszűrőt nem cseréltem, majd a következő alkalommal!
Költségek:
- szerelés: 6400,- (1600,-/kerék)
- görgőzés: 7000,-
- felnik fényezése: 15000,-
- 6 liter 20K Alfa Romeo olaj 14970,-
- 1 liter Tutela GI/A szervóolaj 1880,-
- olajszűrő 1020,-
KM óra állása: 111690 Miles
Régi óra szerinti állás: 220878 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 70005 Km (43499 Miles)
Következő olajcsere: 117904 Miles óra állásnál :-)









Megtörtént a vízpumpa cseréje. Hazafelé a pályán alig emelkedett 50 C felé most pedig mintha oda szögezték volna a 90-hez. :) Ahogy leszedtük cserénél a turbó csövet akkor vettem észre, hogy a pillangó szelep is tiszta trutyi. Az is meg lett pucolva és a szerelővel megegyeztünk, hogy nyáron leszedjük az egész szívó torkot pucolásra.
Az e-learn képei alapján egyszerűbbnek tűnt a csere, de nehéz szülés volt.
Azóta jobban megy a kocsi és nem is füstöl annyira.
A vízpumpa és a hűtővíz együtt 15000. A szerelőnek sok köszönet, 3 sör és 2000. :)
Nagyon nem tetszettek a fekete lemezfelnik, így beszereztem 4db gyári 15-ös dísztárcsákat, ill nyárra a felnire 4 db alfás szelepsapkát és GT-től rendeltem 4db felnikupakra valót! Ill. a gyári antennát lecseréltem valamivel kisebbre :)
- dísztárcsa 5000 huf
- matrica 1130 huf
- szelepsapka 1050 huf
- antenna 1100 huf






Meghalt a klímapanel meg a belső világítás is. Ma megnéztem és 2 biztosíték is ki volt égve, mindegyiket lecseréltem. Így már működnek. A klímapanel már tudja szabályozni a ventilátor sebességét is, így már nem kell a szivargyújtóról üzemeltetni! :)