Blog

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-03-07

Visszarakattam a nyári papucsokat az Autóra, és ezzel a lendülettel a gumiszőnyegeket is visszacseréltem a szövetekre.

A Michelin téligumik 3 és fél hónapig voltak fent, bő 3000 kilométert tettem meg velük. Pár nap múlva bővebben is írok róluk, ha már újra hozzászoktam a nyári Vredesteinekhez.

>> EseményBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-01-21

Anyagi megfontolásból úgy döntöttem, hogy visszakerülnek a gyári világosszürke plüss ülések! Úgy volt, hogy a Q4 üléseket megjavíttatom, sőt olyan tervem is volt, hogy világosszürke bőrrel áthuzatom őket, de sajna sehogysem jön össze rá az a rengeteg lóvé! :-/ Előnye a plüssnek, hogy sokkal kényelmesebbek, nincsenek kiszakadva, jobban illeszkedik színügyileg a kocsi belsejéhez és nem izzadok bele! :-)
Ha minden jól megy a Q4 ülések Vikking kollega autóját fogják majd "díszíteni"! :-)

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2012-03-06

Fura égett szag, első tipp az volt, hogy a fűtőventilátor haldoklik.
Hát a jó hír, hogy annak nincs baja.
Derült ez ki akkor amikor ugyanígy érezhető volt a szag, miközben a fűtés teljesen ki volt kapcsolva.
Feltűnt viszont, hogy néha erősebb néha gyengébb a műszerfal világítás (így utólag tudom, hogy a tompított fényszóró is eléggé is túl volt tompítva...)

Na a következő kb 15 km autózás közben egyre több jel mutatott rá, hogy bizony a generátor lesz a szag és az egyre erősödő HANG okozója.
Hát ő úgy gondolta, hogy 248ezer km-nél hirtelen romló állapotba kerül, majd rövid szenvedés után benyújtja eutanázia igényét.
Másnap reggel még tette a dolgát, de már egyre fájdalmasabb szenvedő hangokkal.
Szépen átgurultunk kettesben Zé mesterhez, aki korábbi telefonon egyeztetett diagnózisunkat csak megerősíteni tudta, miután ránézett.
Hát mit is mondhatnék, volt egy pici holtjátéka a tengelynek(úgy fél centi...), olyan irányba, ahova nem nagyon kéne.
A szabadon futó megszorulva
Szénkefék még úgy ahogy, de a csúszógyűrűk egyike elérte a kb 0,5 mm-es vastagságot, míg a másik a 0,1 mm és a semmi között foltokban.
Természetesen a csapágyak állapota erősen hozzájárult a kellemetlen hangokhoz..
Hát bekerült egy másik generátor, és szabadonfutó.

Reméljük a generátor utódja ugyanígy teljesíti a dolgát legalább fele ennyi km-en át, és akkor én már teljesen elégedett leszek.

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-03-06

Elkezdtem kivakarni az Alfát a koszból, de csak rontottam a helyzeten. Aztán profira bíztam. :)

 

Részben elkészült az Alfa sérült, törött műanyag elemeinek javítása.
A csomagtartó világítás javításakor eltörött burkolati elemet, a szervizkor leszerelt sérült haspáncélt, a jobb oldali hiányos doblemezt és a törött hosszbordásszíjt védő műanyagelemet elvittem a műanyaghegesztőmhöz, aki ezeket kipótolta, megjavította.
Közben - egy feltételezhetően felakadás következtében - a motortartó bölcsőből csavarostul kiszakadt menetet pótoltam. E sérülés következtében - a lyuk környezetében - eléggé behorpadt a tartó szelvény, de ennek nincs jelentősége. A tátongó lyuk helyére behegesztünk egy M6-os anyát. A javítás helyét rozsdagátló alapozóval bevontam.
A motortérben levő, egyszeresen bevont szénacél elemek és a futómű alkatrészek borzalmasan korrodált állapotban vannak. Ha jobb idő lesz, be kell iktassak egy komolyabb rozsdamentesítést és bevonatolást.
Közben elkészültek a javított elemek.
A javítás minősége 5*
Köszönet érte: Újhelyi Lacus
Volt a haspáncélomon egy sérült (fejét elvesztő) popszegecs, melyet felrakás előtt cseréltem (1. kép). A hiányzó haspáncél csavarokat, a szíj burkolati elem csavarjaival helyettesítettem, ide pedig sima kereskedelmi csavarokat tettem. A legközelebbi gyári "bisz-basz" rendeléskor rendelek majd ezekből.
A doblemezen szépen el lett készítve a kiszakadt rögzítő csavar körüli rész (3-4. kép), illetve pótolva lett a kerék előtti légterelő elem (8-9. kép).
A továbbiakban - szétszerelés után - vinnem kell, a szintén sérült, és hiányos állapotban levő, bal oldali doblemezt, illetőleg a bal egy ajtókárpit könyöklőnél levő repedését műanyaghegeszteni.

Szombaton végre lemostam szegénykét,mióta tavaly decemberbe megvettem azóta az adósa voltam vele.De nem is mentem sokat kb 1300km-t ,nem igazán koszoltam be :).

Külső,felni,gumi ápolás...

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-03-06

Homasitában jártam, vettem CanBus-os ledeket rendszám világítás gyanánt, illetve csomagtér ledet is. Majd teszek fel képet. Ha már ott jártam, vettem egy szett kerékőrt is a 18-as felnikhez, csak mert hiányzott 4 db. mozgókúpos csavar.

 
>> EseményDeka // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-06

Valami nincs rendben. Szökik a folyadék.
Olvastam valakinél,hogy a kiegyenlítő tartály anyaga nála is megadta magát. Hogyan járhatnék a végére?
Azt is olvastam, hogy Lengyelországból rendelt valaki ilyen tartályt. Honnan? Mennyiért?
Előre is köszi a tippeket.

Megtaláltam,hogy kinél olvastam: WarbiRunner (Gyuri)
Ha tudsz segíts légyszi.

Update: tömítőfolyadék megoldotta egy időre

 
>> SzervizHakesh // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-03-06

Elvittem a gépet Szőregre R-vin úrhoz!
Első ránézésre máris dicsérte az autót, azt mondta nagyon jó állapotban van külsőre és a hangja is szép. Ráálltunk az aknára, alulról sem vett észre semmi komolyat, mondhatni a szokásos: jobb első felső lengőkar megérett a cserére, a bal oldali is ficereg, de az nem vészes.
Ez után a motortérben nézelődött, megnézte a csöveket (víz, levegő), a szíjakat, átnézet nagyjából mindent. Annyit mondott, hogy vezérműszíj cserét görgőkkel az csináljunk, mert még műanyag görgők vannak benne. Remek állapotúak, de azt mondta nem érdemes kockáztatni. Ennyi.
Megnyugodtam, első szuszra nem nyúltam bele, sőt! Azt mondta a doktor úr, hogy tízszer jobban lerongyolt autókat szoktak hozzá vinni, látszik, hogy volt gazdája.
Jövőhéten viszem vezérlés, lengőkarcserére, részleteket majd közlöm...

 
>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-03-05

Szíj, görgő, feszítő, vízpumpa csere Solton Bosch szervízben.
Km: 137000 (asszem, még megnézem)