Blog

>> Tuning és extraykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-01-19

Négy 15-ös alufelni, a 155 Super felszereltségből, peremes-tojástartós, mert a régi 33-asra való, ill nagy sebességnél ráztak picit centírozás után is.
Adtam érte Marklarnak egy Fu-Si Coreduo számítógépecskét, melynek cca 50.000 a piaci értéke.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-02-29

Ha minden igez végre 2 hónap alatt kész a karosszéria, nem kicsit mérges vagyok. Tény, hogy nem csak a törött eleje lett lakatolva, hanem a teljes hátulja, ill a kerékívek is, de akkor is kééééét hóóónaaap. Nóóóórmááális? Most fényezik. Ujjé, franc tudja azt meddig sikerül elhúzniuk. Aggódom.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-03-05

A roló elromlott nem húz vissza.

Lépésről lépésre jó lenne egy ilyet egyszer látni vagy olvasni valakinél...:)

Hozzáláttam és leszedtem a két oldalán a két műanyag borítást.
(Képen mellékelem, hogyan néz ki belül eredetileg biztos nem így volt elnyalva a baloldali)
Aztán levettem a 2-2 csavarral rögzített réz színű alkatrészt.

Itt kezdődtek a számomra nem érthető dolgok.
Miért kell 2db olyan kis kiemelkedést csinálni ezen(4.kép karikázva), hogy ne tudjon felfeküdni a 2db fekete műanyag gomb amivel fel kell spanolni a tengelyt, "rugót"??És mivel van rögzítve a gomb? A külső borítással próbáltam erősebben rácsavarni nagyobb csavarral az sem sikerült.

3. képen látható az ahol nagyon sok kérdés merült fel. Hogy is múködik a kis rugó, hogy visszaakadjon betételkor, ha a követezőképpen rögzítem...???
Felteszek egy cartárs képét 2., nála volt 1-1 csavar "gyárilag"

Én is ehhez a módszerhez folyamodtam.(4.kép rögzítés)
Összesen 4db csavart anyával és alátéttel rögzítettem a réz alkatrészhez a gombot és így felfeszítve a roló működik.

Várom milyen eredménye lesz...

 
>> Tuning és extraGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2012-03-01

De csak mióta beraktam egy távirányítós központizár vezérlőt....
Már egy ideje szenvedünk a zárakkal.A vezető oldali zárólemezkéje eltünt,így a kosz és a víz akadálytalanul bejuthatott.A másik oldali meg már csak többszöri próbálkozásra működött.Mivel a zárcsere drága és körülményes is egyben,az olcsóbb és elegánsabb megoldást választottam.A bicskakulcs.hu-n rendeltem egy távirányítós,központizár vezérlőt.
A beszerelés Axl Trans segítségének köszönhetően (küldött rajzokat) viszonylag egyszerű volt,bár a csomagtér nyitóval szenvedtem egy kicsit.
Ha már úgyis szétszedtem a középkonzolt,kicseréltem a fűtésállító világítását is....bár még mindig olyan mintha nem világítana...

 
>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-06-01

A 15" téli gumis kerék a kezdetekre jó volt, de mindenképp szeretem volna egy szép 17-es kereket. A GTA felni lett az egyik kiszemelt, majd a GT gyönyörű toora felnije. A bontós barátomnak volt is egy ilyen, de kicsit leharcolt volt és sokra tartotta. Hirdettek újpesten egy toora formulát 68e-ért, amit felpróbáltunk, de nem volt az igazi....Keresgélésemnek az lett a vége, hogy a bontós barátom visszahívott: megcsináltatja a GT felnit és amennyit adok érte annyiért az enyém! Mondtam 68-ért van toora formula, akkor legyen annyi. Megbeszéltük! Bódogság!!!! Elment a kerék a felnishez, gyönyörűen leszinterezve kaptam meg. Ennyiért ajándék volt a 4 új felni.
Gumit már könnyű volt mellé vásárolni. A váltóméretekkel operáltam kicsit, de végül a 225/45R17 lett ,és michelin pilot sport . Nem új, de tökéletes!
A komfort nem sokat változott, viszont olyan kanyarsebességem lett, hogy a párom áthajlott az ölembe az autópálya feljáratnál!

 
>> EgyébJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-04-22

Az első pár száz km után, mikor felszáll a rózsaszínű köd, elmúlik az újdonság varázsa, kezdett kirajzolódni a kép, hogy vmi nincs rendben a motor erejével. Alul a nyomatékkal nem is volt gond, városi tempónál hibátlan volt. Viszont amint összeakadtam egy versenyzővel és elhagyta a mutató a 4000/min tartományt, mintha valami expandert húznék ki, csak forgott, nyöszörögve kúszott fel a mutató a 7000-es tartomány közelébe. Keserves volt, és tudtam ez így nem maradhat. Kiderült a 95-ös benzin nem ebbe való( unokatesóm ezzel így járt, ettől úgy csörömpölt gyorsításkor,mintha beleszórtam volna egy marék sörétet a blokkba), a gyár is 98-ast ír. A lukoil tart már csak 98-ast és az auchan. Az auchanba szerintem tejért menjen mindenki, az a 98-as nem egy nagy szám. A lukoilos benzinnel viszont a 3soros expanderből kiszedtünk rögtön egy sor rugót! A csörgés elmúlt varázsütésre, a fogyasztás is 0,2l-t csökkent 2 napra.... Kiüttettem a hibakódot, zavart a kilátásban. Lambdajel elégtelenség volt a tünete. A 95-öst nem akarta, a 98-sal már semmi baja nem volt a lambdának. Bár ebben nem vagyok biztos,minden esetre nem írt ki új hibát, az üzemanyag váltásnak tudom be a hibajel megszűnését.

 
>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-03-22

Amint leparkoltam a kocsit otthon, hívott is az unokatesó. Van egy állítható novitec toronymerevítő jó áron. Persze hogy kell! Azonnal be is csavaroztuk. Kicsit sajnálom is, hogy ilyen gyorsan megtörtént, mivel így nem lett viszonyítási alapom, hogy mennyit változott tőle a kocsi merevsége. Anno (kr.u. 1992 körül) a fiat ritmo 125tc mikor megkapta a merevítést, teljesen megváltozott karosszéria merevsége(kis túlzással: nem nyílt ki az ajtó a padkára parkoláskor). Hallottam másoktól, hogy a merevítőt mikor berakta nem nyikorgott tovább a műszerfal. Nekem most tavasszal kezdett nyöszögni, tehát nem sok köze volt a tmerevítőnek hozzá.....

>> AutóápolásJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-03-21

Akkor elkezdeném krisztus születésétől, vagyis a vásárlástól. Unokatesómtól vettem az Alfát, Ők kinőtték, én meg ilyet szerettem volna. Nem volt nehéz megállapodni... Pár év dieseles korszak után benzingőzre vágytam, turbo és 12literes fogyasztás nélkül. A család elfér egy fiat unoban is, ezt tapasztalatból tudom (volt pár évig a páromnak), így nem kellett nagy autóban gondolkozni. Sportosan közlekedek, ezért 150le alatt nem is jövök izgalomba. A JTS tökéletes lett! Kellően dinamikus, kényelmes, és minden extra megvan benne ami kellhet egy jó utazáshoz vagy csak a hétköznapokra.
Nos kezdésnek rögtön elvittem egy kis kozmetikára. Külső-belső nagytakarítás és egy kis polír! Egy nap volt mire elkészült, de én barom elhoztam még kicsit vizesen. Az alfában 2 napig dögszag volt, két hétig pedig gyenge kanális szag, amíg ki nem száradt rendesen. Aztán kiszellőzött....

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-02-14

56liter x 406 ft = 22435

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-02-29

A hűtés-fűtés izzója lassan fél éve kiégett, megpróbáltam én a cserét, de a pohártartót nem tudtam kivenni, így elvittem szervizbe. Ha már ott jártunk akkor a még gyári másik két megfeketedett, de még működő izzót is kicseréltettem.

Munkát végezte: Por-Hop Bt. Miskolc

Anyagár (3 db izzó) 2000 ft
Munkadíj: 1000 ft