Blog

>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-03-12

Bp-Lachtal 2012 síelés
950km oda és vissza.
4 fővel megpakolva + síbox.

Átlag fogyasztás "végig" autópályán 6,3. Nagyon szép teljesítmény. Gyönyörűen ment az autó meg van dicsérve!
(kívülről nagyon durvának tűnt a teher, de megcsináltuk)

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-12

Elérkezett az idő egy motorolaj cserére. Majdnem Selenia 20K lett, de végül a 10W-40 helyett 5W-30-asra beszéltek rá. Mivel sok jót hallottam az ENEOS japán motorolajokról, és idén a Yamaha Motogp csapat főszponzora is ;-), továbbá az ára sem rossz - mellette tettem le a voksom.
Nagyon finom lett a csere után a motor járása -ez szuper, viszont sokkal jobban "átjön" a futómű hangja :(. Jó lenne tudni, hogy már végleg marad a jó idő, és lehetne nyugvó pályára állítani a téli gumi szettet ...

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2012-03-11

Jorjie-tól kaptam egy eredeti gyári rádiót. Az autóban eleve ilyen lehetett, mert a beépítő keret benne van, alulra pedig látványosan utólag került bele egy törött fülű pakolódoboz.
Reggel 2 perc alatt bepattintottam a helyére a szerkezetet. Be kellett dugni, majd betolni a helyére.
Bekapcsoláskor kiírja, hogy ALFA :-) És RDS-t is tud. De a legfontosabb, hogy eredeti, gyári.

 
>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-03-11

Hosszas agyalás, és a gyári vég árának megismerése után döntöttem. Megkerestem a gyárihoz legjobban hasonlító rozsdamentes kipufogóvéget, és valahogy felszereltem a vasra. A feladat távolról sem tűnt egyszerűnek, mert a gyári Ø63 mm-es végnek kb. egy 45 mm-es egyenes szakasza volt, melyre lehetett szerelni. Mókolni és hegeszteni pedig, nem akartam.
A dupla saválló vég, ugye 200 Ló felett alap. Ezeknek a fotóit és a katalógust nézegetve a véget kör alakúnak, 80 mm átmérőjűnek és az enyémhez képest +10-20 mm-es kilógásúnak találtam. A netet bújva először ilyen 10k környékén levőkbe botlottam, amikor is rátaláltam a Paragi 80-as végére. Ekkor szembesültem azzal, hogy a gyári vég nem is egyenes, hanem ferde levágású.
A kiszemelt áldozatom (1. kép) kb. 3 hét várakozás után meg is érkezett a helyi autósboltba.
Ára: 5.590,-Ft volt.
Update 2012.04.21..:
De pl.: itt is meg lehet rendelni. Ár: 5.000,-Ft + 1.800,-Ft a szállítás.
Mivel nem akartam autóm végére fellépőt, ezért először levágtam (2. kép) kb. 40-50 mm-t, majd a levágott hátsó szűkítő részt, 120°-os osztásban kifúrtam, és belülre hegesztettem 3 db rozsdamentes M5-ös anyát, amibe rm. csavarokat raktam (3-4. kép).
Az így elkészült véget felpróbáltam és majdnem sírva fakadtam. Két esztétikai probléma is volt: Az egyik, a még mindig túlzott kilógás (a gyári, + 40 mm), a másik pedig a vég belső felének túlzott kilátszódása. Rátolni a véget, csak a belsejében levő szűkítőig lehet.
Döntenem kellet (5-6. kép), elveimet felrúgva vissza kellet vágnom a kipufogót 25 mm-rrel. A művelethez a hátsó 4 db kipufogót tartó gumit kiakasztottam, lejjebb engedve a rendszert.
A visszavágás sajnos nem bizonyult elégségesnek. El kellet készítenem a végen, a felfele meginduló cső áthatását köszörüléssel. Ekkor sajnos, el kellet köszönjek a felső két rögzítő anyától is. Ekképpen a rögzítést is hegesztéssel kellet megoldanom.
Tehát vágtam, mókoltam és hegesztettem is, de az eredmény kárpótol (7-9. kép), valamint a cél szentesítette az eszközöket is!
A munkám során csak saválló és rozsdamentes segéd-, és hozaganyagokkal dolgoztam, minimalizálva a rozsda kialakulásának esélyét.

>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-03-11

Hátsó féktárcsa+betétek és az összes gumi fékcső csere

 
>> Egyébskot // Alfa 164 2.0 TB // 2012-03-11

Egy hideg tél után folytatás. Télen kiderült,hogy a kormánymű nem stabil már ezért cserét kellet eszközölni, összekötő, gumiharang stb, ajtókilincs is megvan most a napokban kapja meg a színét, új kormány most érkezik postán, vez.mű csere, és a hozzá tartozó egyéb már a csomagtartóban,ahogy az idő engedi máris cseréljük, összköltsége már a csillagos egekben de megéri:::)))

 
>> Tuning és extraR!ch // Alfa 156 1.9 JTD // 2012-03-11

Kicseréltem végre a kifakult emblémámat és a törött krómpajzsomat is.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-03-11

Tegnap kicseréltem a kerekeket és a szőnyegeket nyárira, illetve kiporszívóztam.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-03-10

Szokásos jó hangulat volt ismét. Egész jól ment a játék, bár időközben volt fájó veszteség és nagyobb nyeremény is. Sikerült a döntő asztalhoz kerülni, ahol Blacky intő szava ellenére mégis megadtam valamit, amit nem kellett volna. Persze utólag okosabb az ember, de nagyon mohó voltam, ez van... Így végül a 9. helyen zártam a versenyt.

>> SzervizFCs // Alfa Spider / GTV GTV TB // 2012-03-10

Elindítottam a GTV-t. Új termosztát, néhány új cső, levegőszűrő, fagyálló (most már minek?). Megy, mint a disznó, ahogy szokott. Itt-ott kis vízfolyás, ez-az, szóval rendben levőnek tűnt. Mentem vele 20 km-t, jelez az ABS visszajelző. Kb. ezzel egyidőben elment az összes világítás, első-hátsó-visszajelző. Pontosan nem tudom, mikor, mert ragyogó napsütés volt. A mosóban már nem volt. Aztán további 100km után leállt a kilóméteróra is. Ezúton kérek elnézést a szembejövő autósoktól, akik villogva figyelmeztettek, hogy kapcsoljak lámpát. Be volt kapcsolva! Néztem a reléket és biztosítékokat, persze jók, különben sem menne ki az összes egyszerre! Egy ideig mintha rádió sem lett volna, az idővel visszajött (vagy csak én bénáztam a bekapcsolással?). Segítsetek kérlek, mert így mozgásképtelen vagyok! Mi a fenét nézzek meg? Lehet, hogy a világításkapcsoló ment szét? Elektromos ablakok mennek. Az is jó, ha ajánlotok Gödöllő környékén olyan elektronikust, ami meg tudja csinálni. Előre is köszönöm!