Blog
Elindítottam a GTV-t. Új termosztát, néhány új cső, levegőszűrő, fagyálló (most már minek?). Megy, mint a disznó, ahogy szokott. Itt-ott kis vízfolyás, ez-az, szóval rendben levőnek tűnt. Mentem vele 20 km-t, jelez az ABS visszajelző. Kb. ezzel egyidőben elment az összes világítás, első-hátsó-visszajelző. Pontosan nem tudom, mikor, mert ragyogó napsütés volt. A mosóban már nem volt. Aztán további 100km után leállt a kilóméteróra is. Ezúton kérek elnézést a szembejövő autósoktól, akik villogva figyelmeztettek, hogy kapcsoljak lámpát. Be volt kapcsolva! Néztem a reléket és biztosítékokat, persze jók, különben sem menne ki az összes egyszerre! Egy ideig mintha rádió sem lett volna, az idővel visszajött (vagy csak én bénáztam a bekapcsolással?). Segítsetek kérlek, mert így mozgásképtelen vagyok! Mi a fenét nézzek meg? Lehet, hogy a világításkapcsoló ment szét? Elektromos ablakok mennek. Az is jó, ha ajánlotok Gödöllő környékén olyan elektronikust, ami meg tudja csinálni. Előre is köszönöm!
Felkerültek a nyári gurulók. Szevasz tavasz!!!, jön a nyár, remélem :)
Ma lecseréltem a motorolajat,az olajszűrőt és a gázolajszűrőt.
Olaj:Selénia WR 5-40
Olajszűrő:Alco SP1077
Gázolajszűrő:Alco SP1239
Km:135800
Végre ráért a szerelőm és elhúztuk az Alfát. Egy kicsit izgultam. 5 doboz alkatrész került elő. Természetesen, lehetne egy is, ha hatalmas a mérete...szóval tele volt a csomagtartó.
Már nehétkes volt kitolni a kocsit a parkolóból. Hátrafele kellett. Ketten voltunk, viszont egy embernek nyomnia kellett a kuplungot is. :-) Azt hittük bírjuk, emiatt nem szóltunk több embernek. Azt tudni kell, hogy a hátsó helyre a vonószemem nem megy be, szóval csak előre lehet húzgálni a kocsit. A szerelő aknájára a kaputól az udvar végéig is hátramenetbe kellett betolni. Ááááá nagyon kemény volt füvön. Szenvedés ment. Amikor már kb egy órája lökdöstük, akkor eszembe jutott, hogy hát, ha segít, ha a csomagtartóból kipakolunk. :-) Hát persze. Egyből be is löktük a kocsit az aknára. Nem az aknába. A kuplungot kitámasztottuk ekkor már valami hosszú WC papír gurigával.
Most ott van és elkezdték a szétgúrását. Szegény. Dobtam rá egy kis pénzt. A múltkor kiszámoltam, hogy évi 200.000 a szerviz költsége eme 14 éves egyednek. Ahogy hülye haverom kérdezné, "na de kijaz az Évi?" Nagyon fos poén. :-) Mindegy csak eszembe jutott.
Biztos sokat fog állni az Alfa ezért elővettem a Pug 307-et. Most esett át egy kuplung cserén. Néha a sírás kerülget. Nem rossz, csak nem tudom. Jó, ok 5 litert eszik a büdös gázolajból...talán még termeli is, ezt nem tudom. De könyörgöm az ülést még most se tudom beállítani, mert, ha a lábamnak jó, akkor távol van a kezem a kormánytól, ha pedig a kezemnek jó, akkor a térdemmel kiütöm a fogam. Emiatt a derekam fájni szokott. Meg az ajtók záródása...nem tudom Barcas ez? Bammm Pakkk pakkk ááááhhh. Meg miért nics egyáltalán feneke eme jószágnak? Hogy van ez? Miért akar elszállni a kanyarba? Nyúlik el. Néha élek, hogy leesek. A nyomatékot érezni, mivel dízel, de mi az, hogy nem tudom elrúgni 7000-ig. Milyen dolog, hogy 4-5ezres fordulaton bebólint, hogy figyeljek már, mert váltani kellene...
Azon gondolkodtam, hogy jobban jártam-e, hogy a szerelő eddig nem ért rá és előjött ez a váltóhiba, mintha úgy állt volna be a váltó, hogy már elhozom a szerelőtől a gépet.
Amik most lesznek cserélve:
Természetesen a váltó. Eddig úgy áll, hogy nem kulissza. Besült? :-O
Első, hátsó féktárcsa, fékcső, fékbetét
-hátsó féknyereg
-hátsó porvédőlemez (rossz méretet kaptam)
-fékolaj
-olaj, olajszűrő
-gyertya
-szelepfedél tömítés
-generátor (dióda-híd - garanciás)
-kormány csere (fakormányt leváltja a bőr)
-levegőszűrő
Na mindegy. Még a téli felniért se tudtam eljutni. :-/
Az összár az izé 10 millió? :-) a pénzért dolgozó csajra nem vicces.
Ki kellett cserélni a tolatógombát mert sajna tönkrement és így nem volt tolatólámpám de bekerült az új így minden tőkéletes.
Ma Szatyi Cartársnál olajat cseréltünk, olajszűrő, légszűrő, a pollenszűrőt nem tudtuk kicserélni, mivel két részes kell a vasba, és nem azt küldték..
Most Valvoline VR1 Racing 10w60-at öntöttünk bele. Még vettem 3 l-t utántölteni :D.
Reintz szelepfedél tömítés készletet raktunk bele. Brutális az autó, mint mindig.
Km óra állás:176800
Hurrá.
Ma kicseréltem a téli szettet a nyárira. Szeretem hogy teljesen más karakterű a két felni garnitúra és ilyenkor mindíg megváltozik az autó külseje. :)
Az ABS lámpám világított egy ideje. A kerékcsere közben megnéztem a jeladókat, kábeleket hátha látok valami gyanúsat. A jobb első keréknél a kábel hozzáért a gumiharanghoz és ez "elrágta" a kábel szigetelését és magát a vezető réteget is. Kivágtam a hibás részt, összeforrasztottam, leszigeteltem, zsugorcsövet melegítettem rá és most működik.
A másik dolog, amit még észrevettem, hogy a jobb első keréknél a gumiharang bilincse nem volt a helyén. Ezt is sikerült visszatenni.
Olajat, ablakmosó folyadékot pótoltam, úgyhogy most már csak a jóidő hiányzik, aztán nyitom a tetőt és "feel the sunshine!"
Km:156087
Első futómű beállítás és felújítás: új szilentek, gömbfejek, stabilizátor rudak, kormány összekötők-gömbfejek.
Mielőtt elgurulok Egerbe, meg vissza, gondoltam lecserélem az olajat. Ma meg is történt a vérfrissítés, mondjuk már ideje volt :S.
6 liter belement, cseréltem olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, meg légszűrőt is. A pollenszűrő még vissza van.
Km: 262500.
Olyan szerencsém volt, hogy a legjobb állapotú 156 V6-ot sikerült mevenni. :) Ismert az előélete, minden szervizt szakműhely végzett el, természetesen gyári alkatrészekkel. Kicsi sérülések találhatók a karosszérián, melyeket folyamatosan javítgatok rajta. Semmi komoly.
A bőrülések szép állapotban vannak, egyedül a sofőroldali, amely komolyabb kozmetikára szorul. Ha jobb lesz az idő.
Az ültetés rettenetesen stabillá tette. Az elődök is vették a kanyart, de ez valami hihetetlen! Hiba 16"-os kerekekkel "bohóckodni", ég és föld a különbsség a 17"-hoz képest. Komfortban semmi, de sportban... huhú...
A Torsen difi nagyon érzékeny! Annyira hirtelen, hogy megszokást igényel. Illeteve, ha hirtelen nem lenne, nagyon hiányozna az érzés, mikor kanyarban odalépek...
A hang... hát igen az a hang.. Ha csak a hangja lenne, már jó lenne. Az konszolidált dübörgés, mellyel minden reggel megajándékoz... aztán üzemi hőmérsékleten kicsit lent tartva a gázpedált a mutató elhagyja 4000-et és kicsieréődik a buli! Üvölteni kezd és kegyetlenül szorít a székbe.
Baja meg nincs. Ennyi! Hétfőn olajcsere, mert beleszalad lassan a 10.000.km.