Blog
Green direkt szűrő betétele
km 14597
Eladtam 2005.09.07
km 31405
Itt már az új gazdával.
2001.12.18-2005.09.07
Egy kis üzemanyag mennyiség 31405 km alatt
2798 liter Benzin átlagfogyasztás 8.9 liter

Önindító felújítás illetve a hosszbordasszij spanolokerekkel csere erett lett...
Következik hamarosan a vezerlescsere futomuallitas, és a festes is elferne mar (jobb sarvedo, hutomaszk, utkozo, visszapillanto)
Küszöbök lent tartok elertek :S
Tehát LPG!
Attól az apróságtól eltekintve, hogy elhoztam a szervizből és másnap reggel bejelentették az Autógáz jövedéki adó egy jelképes 50%-os emelését ezezk a piiiipipipppipipiiipiiiiiiiiiiiiiiiiipipppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-k! Igazából nem csodálkozom, mert eddig még SOHA SEMMI nem volt elég, hogy piiii a pppii anyjukat!!
Node! A Gázszett olasz gyártmány és teljesen autómata. Egy pici kapcsoló került be a műszerfalra, mely mutatja, hogy mennyi gáz van még a tartányban. Ha kifogyott sípol.
Indulás! Minden esetben benzinnel indul. Amint a hűtővíz elérte a 40 fokot, automatikusan átvált gáz üzemre. SEMMIT nem lehet észrevenni. Se egy rántás, se egy köhintés. Csak a kis kapcsolón kezd világítani a gázüzem led.
Menetteljesítmények:
Egy lehelettel lett gyengébb. De igazából csak a felső fordulatszám tartományban lehet észrevenni a gyengülést. 5000 felett nem olyan agresszív. De nem tudtam még értekezni a szervizzel, lehet, hogy át lehet programozni azt a tartományt. Tehát, ha versenyzünk benzin, ha csak autózunk gáz. Ez így nem biztos, hogy jól hangzik, de higgyétek el, hogy remekül használható. Nem szoktam kapcsolgatni. Mindent meg lehet vele oldani.
Jelenleg Németországban dolgozom és sokat megyek pályán. 160-180-as utazóval szoktam közlekedni.
Fogyi:) A tiszta autópálya 140-180 között ingázva 12L gázból. Város 13L...kb.
Egy szépséghibája van, tartány a csomiban. Sajna a pótkeréktartány kicsi lett volna. Nekem át kell tudni fogni Ausztriát egy tankkal, mert ott nincs LPG! Illetve nagyon kevés. Nekem hengeres tartályom van. Azzal megy kb 400km-t. Éppen elég Mosontól Passauig. :)
Nekem kellett még egy csatlakozót vennem, mert a német gázkutak más fejjel rendelkeznek. Sajna a rejtett szelep nem játszik, mert Alfa benzintanksapija mellett nem volt elég hely és amúgy is műanyag a platform. Azt mondák, hogy nem lenne szerencsés, nehogy a pisztoly kiszakítsa. Tehát a lökhárító aljára került..püff.
Oszt' robogunk tova... :)
Megvannak az új nyári gumik is. 205/55 R16 Sportrac 5 Giugiaro! 2012-es
Most már a téli és a nyári is Vredestein
km159000

A múltkori vákuumos próba óta semmit nem engedett a rendszer, így végre nagy nehézségek árán sikerült feltölteni gázzal (8000,-)! Mivel full üres volt, ezért a teljes feltöltési mennyiség ment bele, ami 700g! Először el sem akart indulni a klíma a kérdéses csatlakozók miatt (2 csatit több helyre is lehet csatlakoztatni)! Aztán hasra ütés szerűen próbálkoztunk a klímással ide-oda dugdozni a csatikat és egyszer csak elindult! Viszont csak a kompresszor, a venti nem! Ezért ki-be kapcsolt a kompresszor, mert alapjáraton nem volt ami hűtse a gázt és amikor megnőtt a nyomás a nyomásérzékelő lekapcsolta a kompresszort! Aztán amikor meg visszaesett a nyomás, akkor meg újra bekapcsolt! Sőt, addig járattuk alapjáraton, amíg a víz hőmérséklete 90 fok fölé emelkedett, ilyenkor ugye alapból bekapcsol a venti és amíg ment, addig a kompresszor sem kapcsolt ki! Aztán kipróbáltuk menet közben is és mivel a menetszél már hűtötte a gázt, így a kompresszor is ment végig kikapcsolás nélkül! Ezalatt teljesen tökéletesen működött és működik is, fújja a hideget rendesen! Egyedül erre a venti bibire kell még rájönni, hogy miért nem indulhat el a klíma bekapcsolásakor! Annyit azért már tudok, hogy nem a hűtőben lévő előtét ellenállás a ludas! Természetesen a szellőzőrendszer tisztítása és fertőtlenítése is megtörtént (2000,-)! :-) (A töltésről csak vacak telós képeket tudtam csinálni.)
2012.07.28.
Ma elvittem egy villanyász zsenihez (utólag kiderült tényleg az) a vasat, aki megoldotta a venti problémámat! Most már a klíma bekapcsolása után el is indul a venti! Azt mondta, hogy egyrészt nem jól voltak összedugva a csatik (ezt ugye sejtettem), másrészt meg kicserélt néhány érintkező sarut és megszüntette a kontakt hibákat! Így végre tökéletesen működik a klímám minden eleme! Viszont ahhoz képest, hogy mennyire csekély volt a probléma, elég borsos lett az ár (6000,-)! :-/




Az autót leadtam a szakinak, hamarosan készen lesz képek nemsokára :)
Az autón szükséges volt megejteni a komplett első-hátsó fékek cseréjét valamint a kézifék bowdenok is cserélve lettek ahogy a hoszbordás szij is,továbbá kapott az autó friss olajat természetesen Seleniat és a hozzá tartozó szűrőket: olaj, gázolaj, a sportlégszűrő átkerült a 156-ból, valamint a klima is feltöltésre került.






