Blog
Sikeresen cseréltem a kattogó balos féltengelyt lengőkarral együtt.
Búcsút mondtam az RTR felni garnitúrámnak, elköltözött pár házzal lejjebb egy Fabiara :)
Megjött az új jövevény! Nem épp tucat felni :D
Novitec N5 8x18-as méretben.
Úgy volt hirdetve,hogy 2jó,és 2kopott gumival, sajna itthon derült ki,hogy a jó guminak a belső felén van egy pukli :(
Beszéltem az eladóval ,eddig korrektül áll a dolgokhoz, beszáll egy kisebb összeggel másik gumikba. Remélem nem csak szavak!
Update:
Persze a kis gyökér fel sem veszi a telefont.
Rohadjon meg az ilyen szemétláda :)
Rajongói oldalon ilyet csinálni.
Na mind1.
Innen üzenem neked te kis buzi,hogy így is rohadtul megérte a felni!
Bazdmeg!
Amúgy felniket imádom, még gondolkozom ,hogy maradjon-e ezüst...


Egy ideje már szivatott azzal a gép, hogy nagyobb gyorsításnál főleg mikor elváltottam elkezdett csipogni, és dobott egy MOTOR CONTROL SYSTEM ERROR-t a kijelzőre, aztán átment szívó dízel üzemmódba. Kiolvastam a hibát: P0238 - magas turbónyomás.
MAP szenzorra gyanakodtam (azt az EGR tisztításkor kihagytam, akkor még nem tudtam, hogy azt sem árt belevenni a kötelező kisszervíbe), az elég csúnyán be volt kokszosodva. Itt véget is érne a történet, de sajnos ez nem oldotta meg a gondot, sőt egyre gyakrabban jött elő a hiba. Már arra is gondoltam, hogy valamit elszúrtak a rempakor, nagyon megpiszkáltak valamit, de mint kiderült nincs semmi elcseszve. A következő esélyes tehát a turbó maradt, az volt a gyanú, hogy el van kormolódva, nehezen jár a geometria, de ezt is kizártam, maradt tehát ennek a szabályzása. A geometriát egy vákuumos labda mozgatja, azt egy kis mágnesszelep szabályozza, amit meg PWM jellel az ECU vezérel. Ezen a szelepen (VGT szelep, töltőnyomás szabályzó szelep, vagy nem tudom hogy hívják) egy kis finom szűrőn keresztül megy be a levegő a vákuum helyére, ha csökkenteni kell a turbónyomáson. Ez a szűrő (bár nem látszott rajta) pont annyira eldugult, hogy ne tudjon korrektül szabályozni, túl nagy volt a vákuum, és emiatt a turbó szépen dolgozott mikor nem kellett volna neki.
A szelepet átfújkáltam levegővel (a szűrőjén is átment a levegő, azt nem tudtam levenni, erőltetni meg nem akartam), azóta hibamentes az autó, csak tol és semmi hiba.



Nem vált be a Valvoline, újra Selénia van a vasban. Kapott hozzá új szűrőket is a tegnapi pakkból. Komoly értéknövelő tényezőként felpattant egy Csörgő Autószerviz rendszámkeret is. :)
Napok óta élesen sikított a bal hátsó kerék, elégett fékbetétek, csere.
Mobil1 0w40 | 155000km 2012.06.10 12 500 Ft
Levegőszűrő | 155000km 2012.06.10 2 000 Ft
Olajszűrő | 155000km 2012.06.10 920 Ft
Gázolajszűrő | 155000km 2012.06.10 2 700 Ft
Pollenszűrő | 155000km 2012.06.10 1 220 Ft
Klímatisztító | 155000km 2012.06.10 1 800 Ft
Alváz és üregvédő | 155000km 2012.06.10 20 000 Ft
Fóliázás | 155000km 2012.06.10 20 000 Ft
Motul DOT 5.1 | 157000km 2012.06.25 2 500 Ft
Hátra EBC Redstuff betét | 156000km 2012.06.25 17 000 Ft
Tempomat | 156000km 2012.06.25 13 000 Ft
Hátra Ferodo tárcsák | 156000km 2012.06.25 11 000 Ft
Főtengely szíjtárcsa | 156000km 2012.06.25 18 000 Ft
Power Jet | 156500km 2012.07.05 25 000 Ft
Rimet adalék | 156500km 2012.07.05 4 200 Ft
2T olaj 1l | 156500km 2012.07.05 1 500 Ft
Féltengely gumiharang 4db | 156500km 2012.07.05 5 200 Ft
2db első felső Ocap lengőkar | 157500km 2012.08.09 34 000 Ft
Ta Technix futóműszett | 157500km 2012.08.09 103 000 Ft
Poliuretán szilentek | 157500km 2012.08.09 48 000 Ft


Nemrég észrevettem, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang ki van szakadva. Mivel most nem kellett minden nap használni az autót, ezért elvittem a szerelőhöz, aki a szüleim kocsiját is szokta szerelni. Gondoltam egy laza gumiharang csere neki sem okozhat nehézséget. Közben észrevette, hogy a jobb oldali fékcső is ki volt repedve és a jobb oldali lengőkar sincs a legjobb állapotban. Mivel a nemsokára újra minden nap kell az autó, ezért most ezt mind kicseréltettem vele. A futóművet is sikerült beállíttatni.
Ezen kívül kicseréltem a pollenszűrőt és belefújtam egy klímatisztítót.
A kocsin futómű állítás történt, ugyanis kanyarban, körforgalomban nyikorgott az első kerék. Most teljesen jó !
km: 162300
Hála isten offolhatom azokat a ronda sárga indexeket.
Lényegében ez a legkisebb gondom,de kellenek ilyen apróságok is, én nagyon örülök neki :) Járt hozzá sárga izzó is. Alig várom,hogy lefestődjenek a sárvédők és bele pattinthassam.

Tegnap reggel végre megérkezett a várvavárt novitec tuningbox, sokat keresgéltem a neten h melyik lenne jobb,de itt az amoren a cartársak javasolták: ha box akkor novitec, teljesen véletlenül akadtam rá, többet nemis találtam csak ezt az egyet, gyorsan leiscsaptam rá,tesztelés folyamatban...megjegyzés: a box a gázolaj szűrő mellet kapot helyet,két műanyag szoritóval rögzitettem.

