Blog

A nyár egyik legjobb Alfás találkozóján voltunk ma.
135 km kocsikázás nyitott tevővel a kánikulai nyári nap reggelén, amikor a meleg levegő már kelemesen simogat, de a napszúrás veszélye még nem áll fenn.
Majd egy kellemes "Party" csupa jó dolgoggal: pezsgő, konyak, jégkrém, kávé, szendvics, ödítő, ismerősök, Alfák, tombola. Jó ötletnek tartottam, hogy aki akarta versenyszerűen kipróbálhatta a kártyát.
Szinte mindenki nyert a tombolán, nekem egy Selenia csomagot és egy Brera DVD-t sikerült. Ez utóbbit sikerült is rögtön elcserélnem egy 159-es DVD-re.
A nap fénypontjaként sikerült szert tennem az Alfás autóskártyára is.
Hazafelé ismét a legszebb kabriós utak egyikét tettük meg, a fátyolfelhők kellemes utazást tettek lehetővé.
Mindössze azt nem értettem, hogy néhány autós (dévú matyizzal is!!) miért érez kényszert a versenyzésre, ha Alfát lát? Fogjuk a melegre, mint ahogy azt a három esetet is, amikor a Pók fékberendezésének határait feszegetve sikerült kikerülni a bajt.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2012-08-06

Az első pajzs lecserélésre került mert nemtetszett ahogy levolt festve, sikerült beszereznem egy hibátlan állapotút s hozzá kaptam a hátsó emblémát ingyen :) a fékek is megkapták a rosszó szint.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-08-05

A lakatos nem szüttyögött ezért egy jó két hét alatt meg is lett. Krisszel már le volt zsírozva, hogy viszem az autót. Így a lakatostól el, másnap Kriszhez ment is. Amúgy is csövesen nézett ki. Így meg ciki lett volna járni vele...
Kértem egy full bicolor fényezést, első lökös javítást, némi tartalék elem fényezését. Krisz sem lassú, csak nem szabad azt mondani, hogy "ráér, néhány napot ráér..."
Ezen "varázs szavak" után mindig parkoló pályára állnak a vasak... :)
Én még szétkaptam. Igaz csak provizóre volt összedobva lakatolás után.
Azóta nem is hagyja ilyen el a számat! :))

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-08-05

Végre eljött az idő. 2008.04.hó. Az esztergomi tali utáni héten.
Szóval már régóta tervezgettem a lakatolást fényezést. Jó pár napot áldoztam rá, hogy megtaláljam a megfelelő lakatost. Fényező adott volt.
Úgy alakult, hogy az öcsém ismerőse (aki veterán autókat újít fel) lett a nyerő.
A megbeszélt időpontra szétszedtem és elvittem hozzá.
-a leglátványosabban a hátsó sárvédők voltak szétdőlve. De vittem 95 utáni széles elemeket. (sajna javító ív nincs az 55höz, új sárvédő meg 92/105e ft/db lett volna!?) Így maradt a jó állapotú széles/ szélesítés.
-csomagtartó alján és a taposó lemezeken is találtam hibákat az évenkénti kapirgálásaim/ rücsizéseim alatt. Írtam egy listát.
Kértem a srácot, hogy ezeket is csinálja meg. Meg a lelkére kötöttem, hogy nézze át a bódét és mindent rakjon rendbe. Nem eladásra szeretném megcsinálni. Az a "kivételes" helyzet volt épp, hogy volt pénzem, s nem számított volna +/- 30-40e ft sem. Csak jó legyen.
Sajnos még 3-4x vissza kellett mennem hozzá, amit utána a rücsizéskor észre vettem hibákat kijavítani.
Ez az eset is bizonyítja, számomra, hogy nehéz jó lelki ismeretes lakatost (is) találni.
Pedig a műhelye dugig volt kipakolt vázra szedett 40-50-60... éves mercikkel.
Gondolom félre rakta egy kicsit a zsíros melót... :/
De összességében azért még így is jó munka lett a vége.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-08-05

Vissza olvasva a "szerviz" könyvemben látom, hogy ez az első fél év milyen nyugis volt.
-téli/nyári gumik cseréje.
-futómű állítás
-olaj szint ellenőrzés, utántöltés, levegő szűrő tisztításon kívül csak egy nagy pénzköltés volt.
-kipufogó! Ez az Y-tól egész a hátsó sport dobig előttig le lett cserélve.
Először csak egy új flexi cső és gáz gyorsító dob lett berakva, végig egyedileg hajlított 60as csővel. Középső dob kihajítva.
Szóval "rendes" volt a verda, mert hagyott spórolni egy kicsit.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-08-05

Több, mint 2és fél év használat után sem untam még meg. Év elején ügye volt z a megingásom, de az is csak a V6os motor miatt izgatott.
Persze folyamatos törődést, szerelgetést igényel. De úgy látszik nekem ezt dobta az élet.
Minden autóm ilyen volt (lett) :)
2007.II.negyedév:
-B.e lengőkar és kutyacsont (nem is csak az autó hibája) igaz az ültetés sem hosszabitja az élettartamot. Mióta meg van már nem is az első. :(
-HŰTŐ csere (2007.08.24.) * ennek lesz jelentősége 2008 ban! *
(egy Olaszországból származó, ránézésre hibátlan bontott hűtőt kapott)
-Ha már hűtő, akkor ismét fagyálló is.
-középkonzolban óra csere
-ablaktörlő mechanika
-csomagtér ajtóba átvezető kábel cseréje. (ez tud érdekes elektromos galibát okozni!)
-8db nkg gyertya cserélve, ha már olaj is volt
-hátsó tárcsák, betétek
-első tárcsák, betétek, kormány összekötők, első kerékagy csapágyak is, mert:
284 es fék szett lett beépítve...
-mostantól csak minimum 15" os kerekek a menők. :)

 
>> SzervizAlfista // Alfa 156 2.0 TS // 2012-08-02

Nem emelt ki teljesen a kinyomócsapágy, ezért vittem Csörihez a kicsikémet.
A teljes munkák:
kinyomócsapágy,
kuplungszerkezet (már ez is kopott volt),
főtengely szimering,
balansztengely szimering
cseréje.
Km-óra állása: 200300 km.

 
>> Tuning és extra[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2012-08-05

Az M45-höz használt 190mm -es tárcsától kicsit bepörgött volna az M90...

 
>> EgyébEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,4 JTD SW // 2012-08-04

A piros GTV eladasa utan ket kis benzines autot hasznaltunk, de nekem egyre jobban bejon az automotorok dohanyzoasztal-a alakitasa es uton van az utod is igy mar csak egy autora lesz szukseg viszont nagyobbra mint amik jelenleg vannak igy elkezdtem nezelodni kombi utan. Meg csak epp megneztem egyet-egyet amikor ezt a 156-ot meglattam es mivel ismertem az elozo tulajokat igy megvettem. allapotat tukrozi az ara, olcso volt :) jo sok merfolddel, es hasznalat nyomaival. Nem fogom ujkori allapotaba hozni, megkap mindent ami ahhoz kell hogy kapcsolatunk tartos legyen de nem fogom erte megvaltani a vilagot. Jovo nyarig bizonyithat, ha addig szepen teszi a dolgat akkor elgondolkozunk a hosszabb kozos jovon :)

 

Ma kissé felhúzott a családom - megjegyzem ritka alkalmak egyike - így dühömben nekifogtam Gabriel Arkangyal takarításának.
Aztán gondoltam egyet, ha már takarítok, kipucolhatnám a MAP szenzort is. Már egy ideje játszadoztam a gondolattal, de nem mertem rászánni magam. Hát most vettem egy nagy levegőt, no meg DROBERTO leírását. Íme az eredmény: