Blog
Eléggé elkoptak már a gyári tárcsáim (elől és hátul is) ezért hosszas keresgélés után megtaláltam a legjobb ár/érték arányú tárcsákat és betéteket. Nagyon jókat írtak róla külföldi Alfa oldalakon.
Itt vettem: Fekmester
EBC féktárcsa "Turbo-Groove" (mart és vakfurattal ellátott féktárcsa)
EBC fékbetét "Yellowstuff" (verseny sport)
Az első készlet pont 100eFt A hátsó pedig 60eFt
Tapasztalat pár ezer km után (A hátsók még be sem koptak: 1500km, Elsők már bekoptak: 3000km)
Röviden: Most már úgy érzem jobb az autó lassulása mint gyorsulása. Eddig ezt fordítva éreztem :) a gyári tárcsákkal és betétekkel. (elég komoly ez a chippelt 220-230Le)
Részletesen: Tényleg azt tudják a betétek amit írnak róluk. Hidegen kb. úgy fékeznek (vagy kicsit jobban) mint a gyári betétek. Viszont ha bemelegszik akkor nagyon durván kezd fogni! Ha egyenletesen akarok lassulni nagy sebességről. (mondjuk 130ról) akkor fokozatosan vissza kell engednem a fékpedált, mert különben a gyerek kezéből kiesik a játékautó és sírás lesz :)












Hirtelen ötlet volt, elmentünk, nem bántuk meg. Már előtte nap Tihanyba elautóztunk, és a tavaly bevált szálláson megszálltunk. Szombaton reggel komppal átkeltünk, már az elsők között elfoglaltuk a parkolóhelyünket. Taktikusan behúzódtunk az autószalon árnyékoló tetője alá, ahol számításaink szerint egész nap árnyék van. Az ötlet bevált :-)
Igazából semmi különöset nem csináltunk. Ücsörögtünk, sétálgattunk, beszélgettünk, jól éreztük magunkat.










körülbelül bő egy hónapja menet közben motor leáll,gondoltam ugyis kevés benne a nyál ,főleg hogy kanyarodtam kb 50 el,ráindítottam,na ittmár halottam hogy ez nem benzinhiány,sajnos csomora kötöződött a balance szij,és vitte magával a vezérműszíjat.hát jo....hengerfej le 8 azaz nyolc darab ujj kipuff szelep és egy komplett hengerfej felujitás után vissza került minden a helyére,egy új vezérlésszett kíserétében,pont kész lett a nyaralásra.,egy vagyonért.nyaralás után kocugtunk hazafele a pályán,egyszercsak egy undorito kopoko krusznyolo csörgő zörgő hangra kaptam le a gázról a lábamat,ittis tippeltem,biztos a műanyag doblemez!!!! hát perszehogy nem....kiszáltam minden oké.beinditottam ujra..és csak jött a hang...mint kiderült, sajnos elolvadt a hajtókarcsapágy...ujra telefon.ujra vontatás aztán majd ujjboli sokszászezer forintkifizetése után,végre lesz egy zsíruj motorom...
Meg kell jegyezni ezeket a képeket, mert ez az autó már többet nem jön így szembe. Mindjárt elsírom magam. Szép volt jó volt így is kb. 7 évig.
Pityeregni fogok...





Leegyszerűsítettem az eredeti szabásmintámat, a jelenleg rendelkezésre álló anyag kellemetlen tulajdonsága (nehezen mozgathatóság a varrógép alatt, gumis felület ) miatt. Pozitívum: a huzat nedves ronggyal egyszerűen tisztán tartható.






Megrendeltem ELM327 bluetooth csatlakozót ebay-ről. Egyenesen Hong Kongból jön, szállítással együtt jelen árfolyam szerint 2900 HUF, baráti. Remélem az is fog megjönni és nem csak a cucc műanyag háza :) Közben FiatEcuscant is megszereztem (thx Droberto-nak), szóval készen állok, hogy diagnosztizáljak :)
Azóta természetesen diagnosztizáltam már többször. Csekkoltam több mindent, de hálisten inkább kiváncsiság miatt, mert hiba, hibaüzenet nem volt.
Zé volt olyan kedves és átnézte a kocsikát a kp-i zár és riasztó, ill. autórádió szerelés alkalmával, és megállapíttatott, hogy a tágulási tartály igencsak el van repedezve, így inkább megtörtént a cseréje
Mivel már többedjére meg sem szólalt gyújtás után az autó (igaz, a betolásoktól egyből beindult) megérett az akkumulátor csere.
Az előző tulajnál vagy már előtte tönkrementek/eltűntek a csomagtérajtó teleszkópok, és Ő vett 1 db unixosat, nem is értem miért csak egyet...
Ezt az állapotot szüntettem meg, Trencsiktől jött a cucc