Blog
A bal odlali tükröm fém tartója régóta törött volt és - nem túl esztétikus módon - egy átmenő csavar tartotta meg a házát. Behajtani sem lehetett. Próbáltam volna ezt is fémragasztóval megcsinálni, de a csavarok berohadása miatt nem tudtam szétszedni, mentheteten volt.
Inez férjétől kaptam egy szintén törött fém konzolú tükröt, ami viszont az enyémmel ellentétben még javítható volt. A fém felületekről jó alaposan, drótkefével eltávolítottam az oxid réteget, majd a már jól bevált fémragasztót használtam, ami ezúttal is tökéletesen összefogta a törött felületeket. A saját tükörről a tükörlapot és az azt tartó műanyagokat kellett még átszerelnem és máris mehetett a helyére. A jövő héten a tükörházak carbon fóliát fognak kapni.
A tükörért köszönet Ineznek és férjének :-)










Valamilyen megfontolásból, jobb oldalra mechanikus tükröt kapott Alf a gyárban (a balos elektromos). Lehet, hogy ezt találták épp a polcon :-) Régóta volt egy jobbos elektromos tükröm, csak a fém tartókonzolja törött volt. Vettem fémragasztót és megpróbáltam megcsinálni. 24 óra száradás után betonkeménységűre kötött és stabilan fogja a fémet. A tükör kábelezése viszont a helyén volt (annak ellenére hogy mechanikust szereltek fel rá a gyárban), így csak fel kellett csavaroznom és rádugni a csatlakozót a ragasztó száradása után.
A belső takaró műanyag (amiben a csipogó van) viszont az állítókar miatt lyukas... amíg nem találok egy elektromos tükörhöz valót, addig átmenetileg carbon fóliát kapott a lyuk eltakarása miatt.



... kiharapta a jobb első gumit. Pótkerék helyett egy kompresszort találtam a csomiban. Továbbá mivel pótkerék sincs, ezért gondolom feleslegesnek tartották a krokodil-emelőt és a kerékkulcsot is. Még jó hogy van egy kedves szomszéd :-)
Képen Ufi és a bűnös.



Diósgyőrben jártunk a Középkori forgatagban, ahol egy lovag veszélyes Bestiának gondolta az Én gyönyörűmet.... :):)
Ha tetszik, szavazzatok ! :) (Facebook Élmények Alfája) Köszi
http://apps.facebook.com/elmenyek_alfaja/?fb_source=bookmark_apps&ref=bookmarks&count=0&fb_bmpos=2_0
JÁTSZATOK TI IS!


Hat ez gyorsan ment, mar a megvetelnel is sejtettem hogy lehetnek problemak az autoval, de a mai teljeskoru atnezesnel meg kellett hozni a dontest hogy az autot nem fogom atlokni az esedekes muszakin(november). Az egesz padlot ki kellene cserelni, a csomagtarto alja is cseres es a hatso nyulvanyok szinten porladasnak indultak. Kicsit olyan erzesunk volt a szerelosraccal hogy vizkaros lehetett az auto, mert kivulrol sokkal jobb allapotu volt, mint barmi ami az aljan. emellett meg cseres lenne a ket elso-felso lengokar, elso betetek tarcsak(hullamosak pedig szinte ujjak) ket uj gumi elore, es meg sorolhatnank.... Motorja se olyan meggyozo hogy arra epitsunk :) Ugyhogy vagy alkatresznek adom el vagy elbontom :) varhatoan szeptember vegeig nyuzom, es utana feladja a harcot.
... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.
Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.
Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)
Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))
Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?


Generátor felújjítva és egy feszítőgörgő csere.Olaj csere szűrővel. Km.:217700
Ez egy hosszúra sikeredett történet. Kezdődött ott, hogy vas kapott egy szép új pajzsot + új első és hátsó emblémákat. Másnap reggeli indításnál "Have engine checked" felirat köszöntött. Hálátlan dög...
Több szervizt megjártam, cseréltettek velem MAP szenzort, rendeltek bele más típusú érzékelőt stb. Mivel a nyomáskülönbség szenzor elég húzós árban és egy MAP szenzort bebuktam, gondoltam átnézem én is a gépet, biztos ami biztos. Első körben ebayen rendeltem egy Bluetooth-os ELM327-es diagnosztikai csatit. Hibakód olvasás - P2455 DPF differential pressure sensor failure. Hát ez nem szívósor nyomásérzékelő (Szamosiék -1pont)... Szenzor értéke FES-ben folyamatos 0 mbar, fordulatszámtól függetlenül.
A részecskeszűrő és az érzékelő közti csöveket kiszedtem, minden ok. Tömítetlenség nincs. Kényszerített regenerálás lement. Stekkeren 5V megvolt. Ha az érzékelőt lehúztam akkor a 0 mbar felszökött 990-re. Csövek végén lehetett a gázt érezni. Szenzor vagy motorvezérlő hiba. Emiatt sokat agyaltam, hogy bevállaljam-e az új szenzort vagy szűrő kiüt.
Mint utólag kiderült kétféle DPF rendszer van, az egyik a szűrő előtti és utáni nyomás különbséget méri (enyém) - két csöves és van egycsöves verzió, ami a légköri nyomáshoz viszonyítva dolgozik. Utóbbi rendszerbe sokkal olcsóbb az érzékelő is.
Márkaszervizbe ilyet küldtek a gépembe, de sajna nem lett jó vele, viszont FES már mutatott értékeket, nyugtáztam, hogy akkor nem vezérlő hiba lesz.
Megrendeltem a Bosch érzékelőt, beraktam, kalibráltam és minden ok, eddig :-).
Benne lévő érzékelő: Bosch 0281002784
Új érzékelő Bosch 0281002783
Költségek: MAP szenzor (feleslegesen cserélve) 13000.-
DPF nyomáskülönbség szenzor: 29500.-
Munkadíj: 5000.-
+egy rakat üzemanyag a sok rohangálás miatt
1-2. kép: a két jó MAP szenzor. A 437-es volt benne a 845-ös az új
3. kép: DPF-ről a szenzorra menő csövek. Nincs dugulás, tömítetlenség.
4. kép: a galád és a rossz szenzor (MADE IN GERMANY)
5. kép: új szenzor tesztelése. Szépen dolgozik menet közben :-)
km óra állása: 148034
Update 2012.09.15
km óra állás: 151683
kb 3500km-ert mentem az autóval, hiba nem jött vissza. Regenerálások átlaga 500km-ről szépen visszament 750km fölé! Hurrá!!




