Blog

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2022-09-06

Cserélni kellett a főtengely jeladót. Meleg motornál 10-ből 4-szer nem akart beindulni az autó, csak forgatta. Kiolvasás után egyértelmű lett a hiba.

 
>> Autóápolásmevibogyi // Alfa Giulietta Distinctive 2.0 Jtdm 140 LE // 2022-09-05

Egyre jobban besárgultak a xenon fényszórók az autó, illetve sok karc volt rajta.
Orvosolva lett polírozással, és egyből kapott UV fóliát, hogy tartós maradjon az eredmény.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 145 1.6 Boxer (Boxos) // 2022-09-05

.

 

Már kétszer jártunk erre, de még volt pár dolog amit szerettünk volna megnézni úgyhogy egy napot rászántunk.
Az első a 2.380m-re felvivő Tramway du Mont-Blanc volt. Kb 1 órás út felfelé és annyi vissza is, volt idő megcsodálni a tájat.
Némi kocsikázás után a 1.894m magasan lévő La Flégère volt a célállomás.
A felvonó parkolója adta hogy itt egy képet kell készíteni a Mont Blance csúcsával.
A terv szerint a Carrefour áruház benzinkútján tankoltunk volna a további úthoz. Már a felvonó felé menet is beugrottunk, de valahogy nem sikerült kiválasztanom az automatán hogy benzint szeretnék tankolni úgyhogy tovább álltunk. Arra gondoltam hogy valamit félreértelmeztem az automata kútnál. A szállásra visszafelé újra megpróbáltuk és rá kellett jönnöm hogy nem én rontottam el. Ki volt írva hogy nincs benzin a kúton!
Megkérdeztem a navit hogy hol van a közelben másik áruház és átmentünk oda. Ott 496,9 km-re 40,45 litert tankoltunk ami 8,14 l/100km-t jelent. Nem rossz...
Mindent összevetve ez volt az út legdrágább tankolása, 82,88 Eurót fizettünk ami napi áron bőven 33e Ft felett lett volna.
A napot egy nagy sétával és pizzával zártuk a városban.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-04

1.118 nap utána ma elértünk egy nevezetes óra állást, a 100.000 km-t!
Pár fénykép erejéig megálltunk és folytattunk az utunkat a végtelenbe és tovább!

Az utolsó képen az elmúlt bő 37ezer km átlagai. Nem rossz :-)

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2022-09-04

Egy zöld a Lilák szentélye előtt 😂

 

Brembo tárcsák TRW betétek elől cserélve, galvanizált tanktartó cserélve, donor motortértető átalakítva, fényezéshez előkészítve, profi lakatos és szerelőmunka, köszönet érte a FeZso '18-nak. A szállásért a kajáért meg mindenért is:-) / sprint83 /

 
>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-02

Négy éve került fel az autómra a kerámia bevonat, amit az előírásoknak megfelelően kezeltem, azaz csak PH semleges szereket használtam a tisztításhoz, érintéses mosást mindig kíméletesen, mikroszálas mosókesztyűvel fentről lefelé haladva végeztem, és a bevonatot regeneráló termékekről sem feledkeztem el (Reactivating Shampoo, WashCoat, Final Finish). Ennek meg is volt az eredménye, még mindig szépen dobta le magáról a vizet a felület, a tisztítása nagyon könnyen ment, és a mikrokarcokat is sikerült elkerülni. Sajnos egy dolog ellen nem tudtam védekezni, ez pedig a vízkő: a munkahelyemen a szabad ég alatt áll az autó, ami igénybe veszi a fényezést. Többször is előfordult, hogy a felforrósodott kasztnira minimális eső jött, ami arra sem volt elég, hogy lehűtse a felületet, majd folytatódott a napsütés. Ilyenkor a vízfoltok sajnos bele tudnak égni a felforrósodott, porózus szerkezetű fényezésbe, amit mosással nem lehet tökéletesen eltávolítani (ld. első kép). Úgy gondoltam, hogy mostanra eljött a rendbetétel ideje, habár utcai körülmények között nem annyira feltűnő a jelenség, de nem szerettem volna, ha évekig így marad, hiszen a hőterhelések során az ilyen anyagok a fényezésen egyre mélyebbre jutnak.

A megoldás a polírozás, ami után persze egy új bevonatot is kell applikálni. Végül nem az Autó Néroba vittem vissza, mert ott már más termékekkel dolgoznak, amikről nem sikerült túl sok érdemi információt megtudnom, így ezúttal a Zenith Detailingre esett a választásom. Jesse O'Connor nagy szaktekintély, mindent készségesen elmagyarázott, és nagyon szép munkát végzett: két napig dolgozott az autón, a polírozás után Zvizzer Graphene Ceramic Coat került fel, amire a gyártó 5 év/50e km tartósságot mond, ill. kértem egy kormány- és ülés bevonatot is, hogy a beltér is még sokáig szép maradjon. Minőségben abszolút kompromisszummentes munka, az autó újra makulátlan, a fényezésben szerintem meg is lehetne borotválkozni. :)

>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-08-28

Vasárnap éjjel 11-kor megint történt valami az autóval. Balatonakali előtt két süldő vadmalac után jött a harmadik, siettek a Balatonra inni talán. Számítottam a lemaradt harmadikra, így már lassítottam, kicsit le is tudtam térni, de a bal első keréknél találkoztunk. Szerencsére csak a bal hátsó ív kapott egy kisebb horpadást, az autó oldala a maszatolást lemosva még mindig hibátlan. Nem is tudom mi lett volna nagyobb szívás a bal első sarka vagy az oldala végig. Ezt most ennyivel megúsztam.

283683km

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-08-25

Meghallgattam újra milyen a V6 hangja ahol igazán jól szól.

Kmét-Páhi-Kmét 66km, 200786km