Blog
Már egy ideje tervezgettem, hogy kikapom az ablaktörlő mechanikát és rendbeszedem a mozgó elektromos érinzkezéseket. Hát zsírban ázott az egész, így ki lett pucolva, meg lett csiszolva, és lássunk csodát a szaggatás meg is szűnt.


Motor beindult, majd lefulladt, és kigyulladt a motorhiba lámpa. Hibakódok a P0235 és P0069. Irány a szerviz. A fojtószelep szolenoidja adta meg magát, de cseréltettem a MAP szenzort is, bár nem volt köze a lerobbanáshoz. 321 000km
Hogy ez még az autómentőn is gyönyörű!





Elrepült egy újabb év, meg 15.000 kilométer. Ami viszont nem változott az az öröm minden egyes beszállásnál és megtett kilométernél. Na jó a városi dugózást leszámítva.
Most megugrott a szevízköltség mert elővigyázatosságból lecseréltünk egy turbó hűtőkör tömítést. 2931 forintért. Ennyi volt a nem tervezett alkatrészcsere és ez is inkább megelőző jelleggel...
Szóval 3 év, 40.000 kilométer, 0 hiba. És az autó többe kerül mint amikor megvettem. Életem legjobb autóválasztása volt :)
Sajnos az augusztus egy elég szerencsétlenül sikerült hónap volt. 08.07-én barátnőm a garázsba állt volna be az autóval, és sajnos a jobb hátsó ajtóval nekiment a bejáratnak. Több karosszérialakatosnál is voltam a legtöbb hónapok múlva tudta volna vállalni a javítást. Végül az Autóméry Debrecenhez mentem mivel ott van Alfa Romeo márkaszervíz. Nagyon segítőkészek voltak. Mivel van casco az autón nem is javítás, hanem teljes ajtócsere lett. És pont egy hónapra a baleset után kész is lett. Öröm és boldogság végre újra szépnek látni az autó jobb oldalát.
Egy másik esemény is történt pont egy héttel később a garázsbeállós incidens után. Az országúton haladva egy faág hevert a másik sávban és egy szembe jövő UPS futár ezt ráverte a kocsi baloldalára, így a bal első ajtón és a bal első sárvédőn több ponton sérült a fényezés. Írtam a UPS ügyfélszolgálatának, és még aznap megkeresett a futár, hogy betétlapot cseréljünk. Szerencsére ez kevésbé észrevehetőbb sérülés, mint az előbbi, de ha megérkezik a kárnak a díja a biztosítótól minél hamarabb javítani szeretném azt is.



Hátsó 12 v csatit, gondoltam lecserélem egy, beépített Usb-re. Így legalább nem lóg ki. A kerek fajtát soha nem használtam hátul. Kiszedtem a klíma vezérlőt. Nagy nehezen rájöttem, hogy előre ki kell tolni a fém közepét a csatinak, kis biztatással kijött. Utána kijön a keret is belőle. Két pöcköt kellett megnyomni hozzá. Az új simán passzolt bele. csak hátul, a rögzítő gyűrű pöckeit kellett lecsiszolnom, hogy elférjen. Így elfért, és be tudtam álltani, hogy egyenes legyen. Fekete- piros kábel plusz -mínusz. A harmadik csíkos, a világításé, azt leszigeteltem.









Éves ojajcsere szervíz és forgalmi vizsga.
A nap elején érdekes dolgot vettem észre a hotelszobában. A polcon volt egy széf amit használtunk is, de csak most vettem észre hogy nincs rögzítve a bútorzathoz. Magyarul vihető mindenestől, ki se kell nyitni. Innentől jobban megnéztem a széfeket mielőtt belepakoltunk :-DD
Ma átmegyünk Grenoble-ba. Lehetne egyszerűen is (147 km és 2 óra) de nem ezért jöttünk ilyen messze, hanem hogy kocsikázzunk a hegyekben. Sokáig tartott a tervezés hogy minél több magassági pontot szedhessünk össze. 274 km és 5:30 lett az össz út és hogy mit találtuk?
- több kamionoknak kiépített menekülési utat, ha elmelegülne a fék (3.kép)
- 1.291m Col de Romme
- 1.613m Col de la Colombière
- 956m Col de St Jean de Sixt
- 1.477m Col de la Croix-Fry - itt sikerült egy eredeti Jeep mellé parkolni és némi üdítőt és kávét inni.
- 630m Col de Bluffy
- Hogy tudjunk sétálni is egy várkastély volt a következő - Château de Menthon-Saint-Bernard
- 1.157m Col de la Forclaz-Montmin - itt terveztünk egy kis kávézást de nem volt parkoló, még egy motort is nehéz lett volna leparkolni. Ekkora tömeget régen láttam, vajon miért jöttek ide? Máshol szinte senki. Szóval mentünk tovább.
- egy út menti fogadóban megebédeltünk - mit is lehet enni a franciáknál? Természetesen rántottát :-)
- 907m Col de Tamié
- Ismét egy kis csemege, egy egykori völgyvédő erőd hihetetlen kilátással - Fort de Tamié
- 1.134m Col du Granier
- ...és most jön egy igazi hegyi szakasz, egy balkonút. Az út hihetetlen helyen vezet, elképzelni se tudom hogy jutott eszükbe ide utat építeni és hogy mekkora melóval járhatott. - 660m Pas du frou
Innen már csak be kellett gurulni a szállásra. Korábban üzentek a szállodából hogy 15:30-ig minden út le lesz zárva a Tour de France miatt, de mire ideértünk már semmi nyoma se volt a biciklis világ talán leghíresebb versenyének.
Eddig 1.734 km-t jöttünk, holnap körülnézünk a városban úgyhogy PHuBi kap egy pihenőnapot amit a szálloda parkolóházában tölthet el...












Cseréltem a két első gátlót szintén gyárira, mert a benne lévőn látszott a 14 év. Nem szeretem a korróziót a gátlón.



Igen, a bal első kerékcsapágy hangos lett. Kellemetlen volt, City után egy próbakörre tellett csak, aztán letámasztottam az autót. Kicsit darabosan forgott a kerék, nem akartam megvárni, hogy a csapágy megforogjon a tengelyen.
Tanulság: a hanyag, kissé feszes csapágybeállítás és a kanyarvadászat nem tesz jót a kerékcsapágynak.
Picit nézegettem, próbáltam a fékrendszer megbontása nélkül levenni a tárcsát, de nem sikerült. A flexicső és a nyereg között van egy acélcső szakasz is, persze az azt rögzítő konzol csavarjai átmenő csavarok, ellentartani csak a tárcsa alatt lehet. Így megbontottam a rendszert.
Elindult a lavina. Ha már megbontottam a rendszert és tavasszal elhatároztam hogy a fékrendszer összes elasztomerét újra cserélem, elkezdem a munkát így főszezon közepén. Tapasztalat szerint legalább három hét, akármihez is komolyabban nyúlok. Ez nagy fájdalom.
Gyönyörű krómozott dugattyúk vannak az első nyeregben, minden tökéletes, de a 18-20 éves gumicuccoknak lehet sok is, így inkább csere.
Még egy hozománya van a műveletnek. Amikor 2004-ben a Classicalfától megkaptam a nyergeket, Saab900 speckó szerint voltak a dugattyúk beállítva az elsőkön, így nem volt utánfutása a betétnek. Ez lehet a hátterében az egyre kellemetlenebb fékcsikorgásnak 60 alatti mérsékelt lassulás mellett, ami a kissé kopott tárcsával kezdett előjönni. Remélem ez most meg fog szűnni, mert a tárcsa még marad.
Új csapágyakat helyi boltban beszereztem, két nap kiszállítással mert az egyik elég speciális. Szereztem hozzá Viton forgótömítést is, meg hőállóbb zsírt. Ennyi tuningot kap most. 24Nm a csapágy ráhúzásra, 14-el behúzta a helyére, visszalazít, 1Nm ráhúz, negyed fordulatot enged, ráhúz picit ha kell, hogy a sasszeg a koronásanyán átfusson. Finoman szalad a kerék, a túloldalit is inkább megcsinálom, nehogy jövőre az is feladja a harcot..
A hátsó nyergek már nem mutattak ilyen vidám képet. A tömítőgyűrű alatt a horonyban a korróziós elszíneződés már majdnem végig haladt a hengeres felületen, így inkább komplett nyereg csere mellett döntöttem.
Várom a kiszállítást.







