Blog

Pár hete vettem egy aftermarketes lapátot, mert a régi már nem tetszett. Nos, az új is csak az első esőig. Alapvetően a két végén törölt, az orrom előtt középen nem. Próbáltam kicsit hajlítani rajta, amivel azt értem el, hogy most a közepén törölt, a két szélén nem. Második próbára az eredeti helyzet állt vissza. Király! Eldönthetem, hogy hol töröljön, középen, vagy a két szélén.
Nekem viszont jobban tetszene egy, ami mindenhol töröl. Veszprémből rendeltem egy pár gyárit. Ma megjött. 16 rugó a pár.
Gyorsan felpattintottam. Egy ideig nem lesz gond, az előző pár, amit ugyanitt szereztem be kb. 50e km-t bírt.

 

http://www.automatavalto.eoldal.hu

Tiszelt Sándor!

Autóm egy Alfa Romeo 166-os, 2.4 JTDm 20v Spotronic (Aisin AW55-50SN) váltóval. Jelenleg 187000 km van benne és kb. havi 1x azt produkálja hogy alacsony sebességnél, részterhelésen berezonál az autó. Megszeretném kérdezni hogy mi állhat a jelenség hátterében? Esetleg a további használattal nem fogok-e visszaforditahatalan károkat okozni a váltóban? (Az autót szeretném még legalább 10 évig használni.) Válaszáért előre is Köszönet!
Üdvözlettel én

Tisztelt Én,

Az Ön által leírt tünet a Converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-Up / meghibásodásának a kezdeti tünete . A későbbiekben a magasabb fokozatokban a fordulatszám ingadozás is tapasztalható lesz . / 200-500 Rpm/. Amennyiben egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára igényt tart , kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-01-09

Így sikerült :-)

 

Na a Drágámnak elszakadt a motorház tető nyitó bovdene, majd nem akart elindulni...:-) De ezer hála és köszönet Karinak, mindkét hibát orvosolni tudta, a nemindulás oka az egyik szívócső lecsúszása volt! Most megint, mint a Schaffhausen, úgy megy :-) Valamint a motorház tető is ismét nyílik, közel 2 óra sz----ás után! Köszi Kari :-)
Utána, ha már elővettem, kapott egy fürdetést:-)

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2014-01-09

Eddig bírta a gyári akksi, 4,5 év. Új akkumulátort vettem, ezúttal is Excide (mint a gyári), csak 60 helyett 70 amperest.

Az esti indításért köszönet Csabinak, az akkumulátor-beszerzésért pedig Begének :)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-12-17

A 3 és fél éves Varta akksi megadta magát, ún. kapacitásvesztés lépett fel.
Megvolt a feszültség, de indításkor elsötétült minden.
Persze hogy akkor történik mindez, amikor sietni kell.
Betolás mélygarázsban esélytelen, maradt a bikázás. Még az autóval kaptamegy bikakábelt, de az olyan szinten gagyi, hogy semmi különbség nem volt, amikor csatlakoztattuk.
Előkotortam a garázs mélyéből a régi indítókábeleket, ami még a ladás korszakomból maradt (csomagtartóban fért el az akksi). Mindjárt jobb belátásra tért az öreg Varta.
Délután kapott egy 56Ah-s Bosch-t. Szépen teker :)

Dátum felírva, számláló indul.

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2014-01-09

Goodyear kuka, Nokia WRD3 felkerült. Internetes rendelés a Marsónál reggel 7kor, gumi 10-kor fent is.
Érdekes, ez nem csúszik :)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-01-06

Hibajelenség:
Az ablakmosó folyadék késve ért a szélvédőre, és eleinte csak pisilt.

Hála az enyhe időnek, rászántam magam a szerelésnek.
Első gondolatom a visszacsapó szelep meghibásodása volt, ami a műanyag rostély alatt helyezkedik el. Tehát ezt le kell bontani, hogy kiderüljön a turpisság.
Maga a szelep a jobb oldali rostély alatt van, ha csak ez érdekel, akkor a karokat nem kell leszerelni. Én viszont leszedtem mindkettőt, ha már hozzányúlok jelszóval.
Összesen 7 csavart kell kitekerni (4 csillag, 3 torx), valamint a két kar egy-egy 8-as anyáját. A rostélyokat még erős műanyag patentok fogják a szélvédő alatt. Ha megindul pl. középen (ezek a patentok hosszabbak) egy lapos csavarhúzóval felfeszítve, akkor a többi már könnyen jön.

A művelet után feltárul a levéltár:)
Porszívóval nekiestem a 10 éves szemétnek. utána jöhetett a szerelés.
A szelep szétszedhető, sérülést nem láttam rajta, a membránja ép volt, így összeszereltem. Ez jó. Viszont a csatlakozó csövek gyanúsan könnyen jöttek le, ezért mind a három végét visszavágtam 1-1 centivel. Így újra szorosan illeszkedik.

Kiszedtem a törlő mechanikát átvizsgálás céljából. Sajnos teljesen száraz volt és a beszivárgó víz felületi rozsdát eredményezett a tengelyeknél. Kopás jelentkezett, de még nem kukás a tengely (kb 0.5mm). A gömbfeleknél a gyári zsír kirakódott a peremekre, így az is száraz volt.

A tengelyt egy zégergyűrű tartja a helyén, lepattintható, utána kihúzható a helyéről. Alapos zsírozás után ment vissza. A gömbfejekhez szintén tömködtem zsírt.
Most már vehet vissza a helyére.

Eredmény:
A mosó azonnal nyomja és a mechanika síri csendben dolgozik :)

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-01-09

Mivel már minden futómű alkatrészem hibátlan a kocsiban így elérkezett a beállítás ideje is. Az összetartást sikerült minden keréken zöldbe hozni, sajnos a dőlés nem állítható....de nem vészes.

>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2014-01-09

Elkészült a kilométeróra ledesítése.
Összesen 8 db Zöld színű T5 SMD ledet építettem be.
- 2 - 2 db a km és fordulat mérőhöz
- 1 - 1 db a vízhőfok és üzemanyag visszajelző
- 1 - 1 db a CHECH és KM gomb alá

Cserélhetőek még a KM számláló és az irányjelző izzók is LED-re, itt meghagytam a sima izzókat. A vízhőfok és az üzemanyag fogyás visszajelző helyére piros LED beépíthető, de azt is hagytam eredeti állapotában.

Végeredmény: sokkal intenzívebb- szebb zöld szín. Lényeges, hogy dimmelhető. egyedüli hátránya, hogy a piros tartomány és a mutatók színe narancs színűre változott.