Blog
Már nagyon esedékes volt a jobb oldali lengőkar cseréje, így a mai napon kicserélődött. Frap márkájú került bele. Az alkatrész beszerzésért , és kedvezményért köszönet Németh Lajosnak. Km óra állás: 124200 . (Nem sokat bírt ki az előző kb 30e km-t...)
Tegnapi napon minden szépen jól indult. A munkahelyemen csak egy utcával lejjebb tudtam parkolni, ahol tűntek el autók, így egy szabad 10 percben amikor láttam hogy megürült egy hely az épület előtt gondoltam átállok. Beindítottam és kb 300m megtétele után fékeztem a parkolóhely előtt és meghallottam a "zajt". Mintha valaki kalapáccsal próbálná verni a hengerek ritmusát a szelepdeklin. Leállítottam és elég idegesen mentem vissza dolgozni. Természetes jeleztem örök szerelőtársamnak és barátomnak Hadadának hogy valami nem teljesen jó... 9re mire végeztem jött és beindítottuk a kocsit, kuplung lendkerék egyben, nem csapágyas, olajnyomás van, de a hang amellett hogy veszi a fordulatot, nem füstöl megvan. A szíjborítást hátrahúzva a vezérműszíj nem tűnt olyan feszesnek mint amikor cseréltük. Gyors tanakodás, döntés. Húzzuk el Paulovics Tibiékhez és majd holnap Pubival kiegészülve megnézzük mi a helyzet. Az egész nem lett volna érdekes annyira,ha nem terveztük volna a szokásos havi kisvárdi rokonlátogatással egybekötött egy hetes pihit. No jött az öcsém Vitya hozott vonószemet, mert az bizony nekem nem volt. Elhúztuk és közben hazáig mindenki kattogott., hogy mi is lehet. Eljött a reggel Pubival beindítottuk és azt mondta fülre olyan mint az a JTD amit pár napja szerelt amint átugrott a vezérlés. Hát nosza rajta lebontottuk és láss csodát egy 10 éves mackóalsó gumijának feszességével egyezett a vezérműszíj feszessége. Több mint 2000km ment a kocsi vezérlés csere óta. Na mindegy is, gyorsan helyére raktunk mindent és Pubi megfeszítettük, beindítottunk és láss csodát a hang megszűnt. Hurrá hurrá. Na de mi is volt a gond. Mint kiderült mi Hadadával a feszítőt a rajta lévő jelig feszítettük meg ahogy azt elvileg kell, gyakorlatban viszont kicsit túl kell feszíteni és onnan áll majd be ideális feszességre. Nekünk is beállt,de úgy néz ki ez a pár ezer km kellett hogy kilazítsa magát. Szóval megúsztam egy nagy szervizt és azóta gyorsan megjárattam Kisvárdáig a járművet. Itt a pályán elérte óra szerint a kerek 180000Km-t.
Cserelve lettek jobb felső lengőkar- jobb alsó lengőkar- bal alsó lengőkar- bal felső lengőkar- rúdfej- féltengely gumi külső- féltengely csukló belső 2- első fékbetétek-, - egyéb dolgok az utastérben- fedélzeti kijelző egység komplett csere- ködlámpák cseréje- lengőkarok gyárira lett cserélve.
km óra állás: 117000
Ma reggel 6 -kor a rendőrség előtt álltam, kezemben a régi rendszámmal. Kb fél óra alatt le is zajlott a dolog, és már hivatalosan is tulajdonos lettem. Papíron ez az első kocsim, nagyon örülök, hogy sikerült.
Bocsi a telós képekért, majd lesznek jó képek is :)



Úgy döntöttem, hogy nem adom a hifit az autóval, szóval a mai nap folyamán kiszereltem. Azért egyszer-kétszer megdicsértem magam, hogy 3 éve merre vezettem el a kábeleket. A 35-os tápkábelt nem csak berakni, kiszedni is élvezet volt...
A kuplungozás elkészült, beépítettük a Nándi autójából származó gyári Valeo lendkereket az új, Luk dobozban érkezett Valeo kuplungszettet és a gyári új kuplung kiemelő villát.
A lendkerék jó döntés volt, ezúton is köszönöm Nándi a korrekt állapotot és árat!
Itthon kimértem, a Luk gyári táblázata alapján kb belőttem az állapotát, egy 50%-os lendkerékről van szó. 100e km-t ki kell bírnia, főleg hogy chippelve is kevesebb nyomatékkal kell elbírnia mint az m-jetben gyárilag.
A váltások most érezhetően csillapítottak. Eddig semmi nem utalt arra, hogy egy rugós szerkezet csillapítja a kuplungolást. Most nagyon finoman, könnyen megy a váltás, elmúlt a zakkanás, zakatolás is. A pedál puhán, könnyen jár. Nagyon jó lett, ahogy vártam.
És igen, "csak" ennyi különbség van egy felújított és egy használt de gyári lendkerék közt: nem remeg, nem csúszik el padlógázra. Agyatlanul lepadlózva sem, 4-esben 1500-ról sem.
Lassan teljes felújításba csúszik ez a "jó állapot" mánia, de nem bánom. A porlasztó cserével a motor hangja lett gyönyörű, a kuplungozással nagyon kultúrált lett a váltás, és harapósak a kigyorsítások.
Egy bánatom van még....pont az eredeti, kiinduló probléma nem oldódott meg teljesen. Már nem morog a motor, nem dobol a kuplungpedál és nem ropog kinyomáskor, nem csúszik a kuplung ...de a boxerhang csak ott maradt. Mostmár felhangoktól, zörejektől mentesen, simán csak vibrál a beltér.
Vannak sejtéseim...a motorháztetőt kinyitva semmi nyoma ennek a hangnak, a motor szépen jár, semmi darabosság, semmi egyenetlenség nem érződik rajta. Fordulaton meg már-már szépnek mondanám a hangját, olyan kis finoman forog fel.
Bent meg gyorsításkor rezonál a középkonzol, rezeg a kormány, alapjáraton épp érezhetően maszíroz az űlés. Pont annyira, hogy idegesítsen. És szerintem még mindíg hangosabb mint kéne, nagyon "jelen van" a motorhang.
És ma próbálgattam álló helyben. Hirtelen gázadásra a motor nem bólint nagyot, sőt normálisnak tűnik. De az a kis bólintás észlelhető a gázpedálon lábbal. 2000-res fordulaton nincs cicergés és rezgés, de szintén a gázpedálon azt érezni mintha valami ütne, vagy az egész motor billegne. Nem is tudom hogy fogalmazzam, de közben meg a motort nézve az meg sem mozdul.
Alánézve a hátsó bak is rezzenéstelenül áll a helyén. Aztán beugrott valami...lehet pont EZ a baj?
Tuti biztos vagyok benne, hogy pár éve a hátsó tartóbak az alapjáraton rezgett mint a nyárfalevél, emlékszem hogy nézegettem, hogy normális e az úgy. És ugye minden bak cserélve volt ugyan, de egyik sem gyárira. Pont hidegben rezeg idegesítően és ahogy átmelegszik a motortér alábbhagy. Az utolsó hőmérséklet függő szivatás lenne?
Az u.gy. kínai bakok 3 év alatt felkeményedtek volna annyira, hogy már nem szigetelik el a motor rezgését? Aztán átmelegedve visszalágyulnak valamennyire. Erős a gyanúm. Ezért lehet kánikulában kis hajtás után tökéletesen halk az autó..
Chippelés óta megvan a boxerhang, de eleinte szép, kellemes tónusban, távolról jött. Aztán kezdett hangosodni a boxerség, mindíg hidegben jött elő. Aztán ráköltözött még az a ronda morgás amit autópályán csinált tipikusan esti hűvös időkben. Aztán még megtetézte az irgalmatlan motorháztető remegéssel, és érezhető kuplungdobolással.
A tipp: az alap probléma a felkeményedett motortartók. Ennek "köszönhetően" vált hallhatóvá az injektor miatti morgás, lehet enélkül sosem veszem észre annak az egy porlasztónak a könnyezését. Plusz emiatt volt érezhető annyira a lendkerék kiegyensúlyozatlan dobolása.
Utolsó tipp, ha ez se jön be, én adom fel és marad aboxerdízel...

Egy ideje hallom már hogy sikít valami a szíjak felől, és nemigazán tudtam mire vélni a dolgot, ezért nem is foglalkoztam vele. Gondoltam ez ilyen. De ültem Dzsozy kocsijába, nála semmi ilyen hang nincs... Utána egyre jobban halottam és nagyon zavar. Bár szerintem rajtam kívül más nem nagyon foglalkozna vele, de én már eljutottam arra a szintre hogy sírógörcsöt kapok tőle.
Na ezért első körbe vettem új szíjat és feszítőgörgőt is.
Miután levettem a kereket és a takaró műanyag borítást elém tárultak a szíjtárcsák. Innentől kezdve mondhatni gyerekjáték. feszítőt meglazít és már lent is van a szíj.
Mindent végigforgattam kézzel hogy mi adhatja a hangot. a Generátornak elég furcsa hangja van, kicsit súgó csikorgó... szerintem az lesz a ludas. Elindítottam a kocsit a szíj nélkül és olyan csend volt a kocsiban hogy huuu... majdnem ráindítottam mégegyszer .... :)
Szóval szerintem Generátorfelújítás lesz a következő a listán ;)
Miután kicseréltem a feszítőgörgőt ( ha jól emlékszem egy 13 fejű csavar fogja a blokkhoz,) vissza fűztem az új szíjat.
A hang megmaradt.... ami nem újdonság mivel a generátor lesz csapágyas. :) , de legalább tudom hogy új szíj van rajta.
folyt köv...
Km: 129 000





Ma is megkerestem Szatyit egy váltókalibrálás erejéig.