Blog
Annak idején előrelátóan nem 2 db Registered Alfa Driver matricát rendeltem GT cartárstól, hanem 6-ot. Így most az új autóra is felkerült kettő a B-oszlop tövéhez, az oldal üvegre.
Ugyanakkor felkerült a hátsó ablakra a 2014-es, jubileumi Alfacity levonó is, 3 darabban, vízszintesen elhelyezve. Szerintem vagány!


Éjjel 11-kor jutott eszembe, hogy az első Alfám, aminek nem zöld a beltér világítása. Gyorsan leszaladtam és beültem megnézni, milyen lehet pirosban. Állat! :)
Biztos hülyének néztek a szomszédok, hogy mit fényképezek egy sötét autóban, de nem érdekel :)



Sajnos nincs velem a szerencse mostanság. Az olaj (Selenia 20k) és a szűrők már meg voltak rendelve, így mindenképp mentem volna szervizbe, persze néhány nappal előtte elszakadt a kézifék bowden, volt hibajelem is, meg egy kis olajfolydogálás, szóval szépen összejött minden.
Szervizlátogatás: (190500 km)
Olajcsere
Olajszűrő csere
Levegőszűrő csere
Kézifék bowden csere
P0420 hibajel megszüntetése
Motorból jövő olajszivárgás megszüntetése
Az alap dolgokkal nem is volt gond, azonban mint kiderült a kézifék bowdene azért szakadt el, mert beállt az egyik hátsó dugattyú. Persze akkor dugattyú csere is (szerencsére sikerült egy jó állapotú, bontott darabot kifogni). No meg ha már szét van kapva az egész hátulja, akkor cseréljünk fékbetétet is (az legalább volt itthon a polcon).
A szivárgás a múltkori vezérlésmódosÍtó csere után ki nem cserélt szelepfedél tömítésnek volt köszönhető, így gyakorlatilag easy win volt és arra is magyarázatot adott, hogy mitől tünt el a motorból közel 1 liter olaj (ennyit töltöttem utána) az elmúlt 2 hónapban, amikor előtte 4 hónap alatt nem evett meg két decit sem. :P
A hibajel miatt be voltam fosva, hogy a katalizátor adta meg magát, nem olcsó mulatság, de szerencsére úgy tűnik csak az egyik lambda szonda vezetéke rakoncátlankodott.
Az egyhatos blokk amúgy sem volt sosem egy erőgép, de azért szépen elviszi a vasat, ha nem állandó verseny az élet. Ennek ellenére mindig úgy éreztem, hogy néhány plusz lóerő és egy alacsonyabb fordulaton induló nyomaték és teljesítménygörbe elférne, az amúgy elég sportos motorba, hiszen 3-3,5k fordulat alatt igazából nem történt semmi említésre méltó.
Felkerestem néhány chiptuning céget, majd végül választottam. A cél az volt, hogy a fenti elvárásokat hozza, elfogadható fogyasztásnövekedéssel és hosszútávon is károsodás nélkül.
A végeredmény felettéb kielégítő lett. Sokkal nyomatékosabb a motor, szépen húz 2-2,2k fordulattól, érezhetően dinamikusabb minden tartományban, szóval jó lett na!
Mai napon körbe lett fóliázva a Kiscsikó, Skyfol fóliával, Tatabányán a Zámbó fóliánál. Az eredmény messzemenőkig kielégít, a kiszolgálás is kedves és gyors volt. Kevesebb mint másfél óra alatt megvolt, közben még egy kávét és vizet is kaptam :)

A két éve cserélt jobb első lengőkaromban megadta magát az első szilent,és a hátsó is ki volt már szakadva,letudtuk egyszerre a kettőt. Első szilent Moog 2178Ft,hátsó szilent Moog 3475Ft. J-B belső féltengely csukló Metelli 8900Ft/db
Ami ma kimaradt és holnap érkezik az bal első komplett lengőkar 11eFt lesz.
Holnap a lengőkar cserét összekötjük egy olaj és összes szűrő cserével mert megvan benne a 315ezer km lassan
Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.
Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)




190.000 km környékén vált aktuálissá, hogy 2009 óta használtam a fékeimet bármiféle beavatkozás nélkül, ezért eljött az ideje, hogy lecseréltessem őket. A fékbetéteket mindenképpen cseréltetni kellett már, de az átvizsgálás során kiderült, hogy az első féktárcsák is elég ramaty állapotban vannak már, így azok is cserélve lettek. A tárcsák 27.500 Ft-ba, az első betétek 16.000 Ft-ba, a hátsó betétek pedig 11.500 Ft-ba kerültek. Jópár évvel ezelőtt egy vihar után letörött faágat sikerült telibe kapnom a jobb első ködlámpával, így az azóta törött volt, most ezt is kicseréltettem. A lámpa maga 10.000 Ft-ba, a keret hozzá pedig 4.500 Ft-ba került.
Sikeresen megvásároltuk barátnőmnek a 147-es Alfát, reméljük ,hogy ugyanúgy beválik majd mint nekem a 156-os :)
1,9 Jtdm 16V, 140 LE.
(a képek egyelőre Fritzee-től vannak, később töltök fel frisseket is)



Nagy meglepetés ért! a jobb hátsó ajtót soha senki sem szedte még szét!!! na 5 perc alatt ki is cseréltem a kárpitot aztán jött a jobb1 leszedtem a kárpitott és lás csodát rendesen a helyén volt a zajszigetelő bár már valaki leszedte mert a bolhára volt rakva benézek az átlátszó fólia is a helyén. bár még egyszer szét kell szednem az elektromos tükör miatt BŐR BELSŐ END!







