Blog
Még júni 7-én, a Krisztánál tartott nyárköszöntő tali előtt kicseréltem a hátsó tárcsákat és betéteket. Nem voltak vészesen lekopva, de kicsit megégtek, és menet közben (nem csak fékezésnél) nyikorogtak, ami engem kurvára zavart, pedig a fékerő nem is gyengült. A bal hátsó tiszta szopás volt, kalapáccsal vertük le a tárcsát az agyról, a féknyereg dugattyúja sem akart visszamenni a helyére. A jobb hátsó tárcsa meg simán leesett magától, és a dugattyút is kézzel visszanyomtuk. Légtelenítés után még a kézifék kötelet is kicseréltem. Ennyi meló elég is volt póló nélkül a tűző napon, szénné is égett a hátunk, így be is fejeztük a szerelést.
A lambda szondát és a váltó olajat ma cseréltettem szervízben. A szondával nem akartam otthon szívni, úgy voltam vele, hogy szopjon a szervíz, ne én, de aztán könnyen adta magát. A váltó szebben, puhábban jár, könnyebben váltható a hátramenet, a kipufogó pedig nem okádja a benzinszagot. További tapasztalataimat majd megírom, ma megjött az OBD2->USB kábelem, a napokban jön a 3 tűs kábel ami OBD2-re alakít át és akkor a műszerfal sem fog úgy kinézni mint egy karácsonyfa... :D
A nyári felni eladását követően belekezdtem az autó általános állapotának rendberakásába.
Az időjárás miatt adott volt, hogy a klímával kezdjük.
Pár héttel ezelőtt már kiderült, hogy valahol elereszti a nyomást, tömítetlen a rendszer, töltésre vittem, de a töltés előtti vákuum teszt sikertelen volt. Most újra szervízbe került, a gáz festése és feltöltés után megállapították, hogy valahol a műszerfal alatt lesz a probléma.
A műszerfal alatt megy egy (ha jól értettem) alumínium főnyomócső, aminek egy szakasza elrepedt.
Az új darab 64ezer forint lett volna így a szervízesek az alumínium hegesztés mellett döntöttek. Ezt hegesztés után a műhely ahol csinálták le is nyomáspróbázta, Reméljük egy jó darabig nem lesz vele gond.
Tételesen a költség:
- műszerfal fel-le 3óra munkadíj bruttó 13500
- alu cső hegesztése nyomáspróbával bruttó 10000
- klíma töltés bruttó 6000FT
A klímatöltés meglehetősen olcsó itt ugyhogy K-Mo-i illetve debreceni cartásaknak javaslom a Drei-Cargo Kft-t korrektek, kedvesek, eddig csak futómű miatt hordtam oda az autóimat mostmár a klímát is bizton bízom rájuk.
Egyelőre nem jelentkezett a mostanában többeknél előforduló túltöltöttség és a nyomásszabályzó miatt ki-bekapcsoló klíma jelenség pedig jártam vele üzemmeleg körülmények között is.
Mivel tudtam, hogy az autó általános állapota meg fogja kívánni egy közepesebb pénzmag ráköltését ezért azt az elhatározást hoztam, hogy megválok az egyébként marha szép Schmidt felniktől.
Egyelőre visszakerült a téli szett, meglátjuk mit engedélyez a pénzmag esetleg még nyárra. Addig meg óvatosan nagyobb féktávokat tartva közlekedek. És persze nekikezdek a legfontosabb dolgok rendbehozásán.
Az eredeti nyári garnitúrás blogbejegyzést ahol a költségek felsorolva voltak töröltem mert így reális az autóra költött összeg.
Nemrég értünk haza az első Velencei Találkozóról, ami fantasztikusan sikerült. Igaz, mindenféle időjárásban volt részünk - sütött a nap, utána esett-fújt, fáztunk, de délutánra, mire megfőtt a finom pörkölt, újra kisütött a nap. Szerintem jól sikerült ez az első, kicsit ismerkedős hétvége. Sok információhoz jutottam, találkozhattam személyesen azokkal, akiket eddig csak a fórumról ismertem, finomat ettünk, ittunk, no és mindezt csodaszép autók társaságában (a bográcsozás mellett volt mindenféle finomság: sok-sok házi süti, pogácsa, sajtos rúd, isteni Boci szelet, muffinok - az utóbbiak az én konyhámban sültek péntek délutántól egész este 10ig, gyümölcsös pálinkák, sörök..., este pedig egy klassz füstös szalonnasütés, csak én a hideg elől igen hamar bevonultam a faházba). A közös fotózás elmaradt - jó lett volna félkörbe beállni, odakuporodni a verdák elé és egy nagy közös fotót készíteni... majd legközelebb.
Dömpiékkel mentünk haza Abonyig, ahol kedvesen lekenték egy speciális kencével a szélvédőmet. Szolnokról hazafelé végig zuhogott az eső, s csak az én ablaktörlő lapátjaim pihentek, minden szembejövőnek ezerrel dolgoztak, miközben az én szélvédőmről csak úgy peregtek fölfelé a kövér esőcseppek. Nagyon mókás volt, élveztem. :) Nekem is kell ilyen!
Köszönjük a szervezést droberto-éknak, a fincsi kávét hazafelé Dömpiéknek! :)
Várjuk a 159VTT 2.0-t! :)












Ma Bekerültek az ülések + baloldali ajtók kárpitjai ! de ez sajnos nem volt olyan könnyű mint ahogy most le írtam. bal hátsó ajtó már nem rég össze dobtam, ma viszont az első ajtó szívatott meg, Elektromos ablak mellesleg csak dísznek volt benne mert döglött volt a motorja, le szedtem a kárpitot, leszedtem a zaj szigetelőt, a lemez 10 ből 5 csavar fogta mellesleg a szerkezet papírral kiékelve az átlátszó fólia meg valószínűleg olyan gyorsan el szaladt hogy nem is láttam ! elektromos tükör : csatlakozók levagdalva . ajtót kimostam átlátszó fóliát véletlenül találtam gyárira összeraktam az "új" motorral csavarokat betekertem Mindet ! hangszigetelőt helyére illesztettem bolhákat pótoltam Bőrkárpit be pattint csavarok helyére ,kilincs helyén.Bal hátsó ajtó 15perc alatt kész volt . holnapra még +2 ajtó ,Erősítő felcsavarozva.








Felajánlottam a barátnőmnek a verdát mennyasszonyos autónak, de sajnos az öccse VW-je lett a nyertes. :( Hiába, nem akart családi vitát. Viszont tegnap voltunk ruhákat próbálni (egész délelőtt!) és kitaláltam álmaim gyönyörű és egyben dögös koszorúslány ruháját. Félig-meddig saját tervezésű lesz (mert azért fotók és a varrónő is hozzáadott a dologhoz), de úgy legalább én lehetek hercegnő a saját verdámban.
Az AlfaCityn került szóba, hogy szeretnénk kivezetni a szivargyújtót a csomagtérbe, mert szeretnék hűtőtáskát. Pityukoma megmutatta, hogyan lehet ezt véghezvinni. Igazából nem bonyolult és nem is költséges a dolog, hiszen a kábel már kint van, csak egy speciális csatlakozót kell venni hozzá néhány ezer forintért. A kütyüt Ofi rendelte nekem elektromos csatlakozó dugalj néven. Ma pedig megtörtént a beszerelés. A bal oldali tárolóban lévő burkolatot levéve meg kell keresni a kárpit mögött egy szabadon álló vezetéket, a műanyag vakdugó kipattintása után a csatlakozó műanyag részét kell először bevarázsolni, majd a vezetéket rajta keresztül húzni kifelé és és csatlakoztatni a dugaljra és ezután már csak betolni a helyére. Viszont csak akkor van áram alatt, ha a kulcs az autóban van.












Ózonos klímatisztítás: 5000 Ft
Pollenszűrő: 3500 Ft
Olaj cseréje Selenia 20K-ra. Motor mosása.