Blog

>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2014-06-18

Érdektelenül és eseménytelenül töltjük napjainkat egy ideje. Ő nem sokat panaszkodik, én pedig nem vallatom.
Elvittem egy kis vérfrissítésre (olajak, szűrők), és közben az alábbi dolgokkal leptem még meg:
- hátsó fékbetétek 9.800.-
- bal hátsó kerékcsapágy 19.000.-

Szép nyarat mindenkinek! ;)

 
>> SzervizBomi // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2014-06-18

Mivel nem tudjuk mikor voltak cserélve a szűrők és a vezérlés így ezeket sorban kicserélem, már meg is jött a csomag:)

Légszűrő ,hosszbordás szíj (Bosch) , vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Graf) , pollenszűrő , olajszűrő (Mahle) ,olajcsere Selenia Wr5W-40.

>> EgyébTuningman // Alfa 145 1.4 TS // 2014-06-21

A GULF Oil az egyike azoknak a legelső amerikai olajtársaságoknak, melyek
a Standard Oil feldarabolásából jöttek létre.
Ezek voltak: a Shell, az Esso, a Texaco, a Mobil, a Chevron, a BP és a Gulf, akik „A Hét Nővér”-ként kerültek be a történelembe.

A Gulf Oil-t 1901-ben alapították, amikor olajat találtak a texasi Spindletop-ban. A Gulf már kezdettől fogva bevezette a márkázott termékértékesítést azáltal, hogy
az értékesítésre kerülő benzint tároló tartályokat és az olajszivattyúkat jellegzetes Orange Disc (narancssárga korong) logóval jelölték.
Létrejötte óta, a Gulf narancssárga korongja ikonikus jelképpé vált, mely biztosítja az emberek számára a márka összetéveszthetetlen felismerését világszerte.

A Gulf Oil egyenletesen növekedett a két világháború közötti időszakban, amikor
a társaság legfőbb ismérve a vertikálisan felépített üzleti tevékenysége volt.
A Gulf erős olajtársaság volt olyan tevékenységekkel, mint a kutatás, kitermelés, szállítás, finomítás és marketing. Tevékenysége kiterjedt számos más iparágra is, mint például: a petrolkémia és az autóipari alkatrészgyártás.
A Gulf működését mindig is jellemezte a kereskedelmi és műszaki újítások bevezetésének igénye. A Gulf egyik kezdeti ötlete volt az első „drive-in” szervizállomás bevezetése 1911-ben, mely lehetővé tette a nagy távolságok miatti út közbeni olajcseréket, ahol az autósok ingyenes autós térképeket is kaptak.
A kitermelés területén a Gulf bevezette a vízi fúrásokat és beindította a katalitikus krakkoló finomítókat. Az ilyen innovatív gondolkodás nélkülözhetetlen és továbbra is megmaradt a Gulf Oil növekedésének alappilléreként.

Ma a Gulf Oil International (GOI) a Hinduja Group – egy indiai magáncég - részeként egy „vibráló” olajtársaság és marketingcég, mely 70-nél több országban tevékenykedik.
Az Gulf Oil az Egyesült Államokban a Cumberland Farms Inc. tulajdonában van, melynek a Gulf márka használatára vonatkozóan licenc megállapodásai vannak számos független disztribútorral az olajtermékek értékesítéséhez.

A Gulf Oil International (GOI) fejlesztéseinél a világ vezető technológusait alkalmazza. A társaság elkötelezett a legkiválóbb minőségű kenőanyagok gyártására és forgalmazására a világ számos országban. A Gulf beruházási prioritásai az élvonalbeli kutatások köré épülnek. A Gulf folyamatosan részt vesz a globális motorsport versenysorozatokban, (hosszú távú autóversenyek: pl. Le Mans) melyek során a Gulf termékek maximális tesztelésre kerülnek.



A versenysportban folytatott fejlesztések ahhoz vezettek, hogy a kenőanyagok különböző működési körülmények között is megfelelnek a fejlett teljesítmény elvárásoknak. A termékek rendelkeznek a világ vezető autóipari gyártóinak eredeti (OEM) jóváhagyásával és hozzájárulásával.

Az ellátás és a logisztikai háttér biztosítása érdekében a Gulfnak a fő piacokon vannak üzemei, depói és raktárai, hogy a vásárlók gyors kiszolgálását biztosítani tudja.
A Gulf Oil International (GOI) arra törekszik, hogy - a Gulf örökségével megegyezően - vásárlóorientált, innovatív és előrelátó cég legyen. A GOI elképzelései nyilvánvalóak az olyan egyedi programokban, mint például a Gulf Express szervízhálózat kialakítása a Közel-Keleten, és a modern technológiájú keverőüzemek fejlesztése Indiában és Kínában.

A Gulf Oil International elkötelezett a növekedés stratégiája mellett, és arra törekszik, hogy folytassa a márka fejlesztését a vásárlók következő generációjának igényeihez igazodva. Eközben a Gulf nem felejtette el a kezdetekben vizionált alaptörvényeket, mely szerint kiváló minőségű szolgáltatást és innovatív termékeket kell biztosítania vásárlói számára.

A Gulf folytatja azon törekvését, hogy a múltbéli örökségét ötvözze a jelenlegi modern technológiai lehetőségeivel, a márka további dinamikus erősítése érdekében.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2014-06-17

Balos kötél cseréje,mert ez később adta meg magát mint a jobb oldali,a jobbost Szeptemberben cseréltem!

olajcsere ideje is eljött Selenia Wr Diesel 5w-40 + Sofima olajszűrővel
váltóolajcsere Tutela került bele,3 liter kell bele

134280km

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-06-17

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-06-17

Tudván,hogy típushibája a 159-nek a hátsó ablakmozgató mechanizmus meghibásodása,már kezdetek óta nem is szoktuk használni.
Sajnos ennek ellenére is egyik délután leesve találtam a bal hátsót.
Aztán véletlenül még a gombot is megnyomtam,mikor is összetekerte a bowdent a mechanizmus belsejében és a csigakereket is tönkre tette.Így nem volt javítható,cserélnem kellett.Szerencsére a villanymotor külön van,így azt nem kellett cserélni.Viszonylag könnyen leszedhető a kárpit és az alatta lévő lemez is.Némi kézügyességgel otthon javítható a dolog.Magneti Marelli gyártmányú mechanizmust sikerült vásárolnom,talán ezzel már nem lesz többet gond.Viszont-valószínűleg jobb oldalon is meg kell hamarosan ismételni a mutatványt:-/.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2014-06-17

Mai program a motortér volt, összeállt minden hozzávaló ezért kicsavar-becsavar, kiszerel-beszerel, leenged-feltölt, összerak, ez ment ma délután.
A VTN fóliázott ( VTN Pécs ) tartályokat ( víz, fékolaj ) és az akkumulátor takarót ma beműtöttem a régik helyére az összes csavar lekezelve, rozsdátlanítva és festve, cserélve, alátétek, alu hűtőbordák letisztítva, vákuum csövek befűz,stb...Ami a kezem ügyébe került, rendbe téve odabent.
Most már patyolat a kazánház:-)

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2014-06-17

Fura sziszegő hangot hallottam a kocsi elejéből. Először azt hittem valamelyik turbócső adta be az unalmast. Gondoltam, hogy nem lehet nagy baj, mert se teljesítménycsökkenést, se több füstöt nem produkált a kocsi. A csöveken nem láttam semmi hibát, mondom leveszem a cooler-t kitakarítani. Elég kuka állapotba volt, a lamellák össze vissza álltak benne, ami annyira nem is zavart volna, viszont észrevettem rajta hogy olajsáros az egyik csücske. Na megvolt a hibafelismerés. Innen jött a sziszegés. Találtam egész jó állapotú bontott collert. Köszönet érte Mreni -nek. Kicseréltem, megszűnt a hang. Örülés!

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 2.0 TS // 2014-06-17

Az utóbbi 2 hétben elkezdett repedt fazék hangot hallatni a kipufogó. Ma alánéztek. A flexibilis csőtag teljesen kimozgott, elhasználódott, ezt kis is cseréltük a mellette levő tömítéssel együtt. Előtte, utána a csatlakozócsöveken pár pont hegesztés szintén kellett. Most már csendes, a sportdobot is alig hallani, szóval nem teszem vissza a gyári dobot :). Alles zuzammen: 20,000 Ft. Dinamit kipufogóklinika, értenek hozzá, de nem olcsók, hozzá kell tenni.

 
>> AutóápolásBal0229 // Alfa 33 Suzuki GSXR 750 // 2014-06-16

Ennél nagyobb baja ne legyen :). Lemostam, illetve lemosattam a Karasnánál. Ők tényleg szépen megcsinálják, nem maszatolnak, 3 hetes bogár is lejön. Kapott lánctisztítást is és viaszt. Hamarosan megy műszakizni.