Blog
Mivel az autót rádió nélkül vettem így került bele egy kis zenecsomag az alábbiakkal:
-Pioneer DEH1600UBG fejegység
-Mac Audio MPX2500 erősítő
-Mac Audio Fire mélynyomó
Beépítés közben rendbe tettük a kábeleket a rádiónál, mert elég ronda módon csokival volt megoldva a csatlakozó és a vezetékek összeköttetése. Ráadásul kiderült hogy az antennával valami nem jó, mert a csatlakozóig nem jut el rendesen a jel, így jelenleg az antennakábel funkcionál antennaként. Egyelőre a célnak megfelel, majd a későbbiekben utána lesz nézve ennek is. Egyébként a beépített dolgokkal eddig meg vagyok elégedve, illetve a Zárda utcai hifis boltot bátran ajánlom bárkinek, korrekt és jó minőségű munkát végeznek.



Megint jó idő, így egy kis pihenés ebéddel egybekötve Dunakeszin a Duna parton.
Hazafelé mértek a Rendőrök remélem nem futottam bele. Nem jönne jól így Horvátország előtt...!







190.000 km-nél vettem egy pár 16 cm átmérőjű JVC hangszórót az első ajtókba, mert a réginek a rácsozata már eltört és leesett. Természetesen a méreten kívül nem volt túl kompatibilis a régivel (a csavarlyukak csak nagyjából stimmeltek), úgyhogy megszenvedtem vele, mire sikerült beszerelnem, de szól, és szép lett!
Szóval ami az előző blogokból kimaradt az az, hogy a kocsinak nem volt szép a hangja, eddig még sose. Azt hittem korábban hogy csak kifúj, bár azt hiszem ezt írtam de a síkba köszörülés után az új tömítéssel visszarakott első sori leömlő javítás után sem javult meg. Kb ott jöttem rá az ok mélyebben van. Csörinél fény derült az igazságra, nagyon csúnyán el kaptak a szelepemelő bütykök a vezérmű tengelyen (köszi előző tulaj a jó olajat). Szóval kapott új tengelyeket , akkor már ugye új szimeringet hozzájuk meg vezérműszíjat illetve henger fej tömítést.
Ami kicsit meglepett hogy pár apróság mint egy lyukas benzin cső és egy repedt gumiharang elkerülte a vizsga biztosok figyelmét. Mert hogy ténynek tény, mégis átment műszakin. Na mindegy Csöri alaposabb mint a műszaki szóval ez is javítva lett.
Az új tengelyekkel visszatért a ménes rég elkolbászolt része is. illetve a hang, ó az a V6 hang. Szívem szerint csak 3 ezer felett mennék.
Jövő nyáron pedig végre jön a várva várt 8C vörös fényezés :-D

Sort kerítettem a pollenszűrő cserének ,ellőttem egy Loctite klímatisztítót is .Aktívszenes szűrő került be.Biztosan jó lesz ,sajnos pollenallergiám van .
Gázolajszűrő is cserés volt már Ufi került be ,ugyanilyen volt benne.Kollegám segített légtelenítésnél.Légtelenítő csavart kitekertem ,kollegám pedig kétszer indította a szivattyút az indítókulcs behelyezésével.
Ki kellett cserélnem egy első helyzetjelző izzót is.Szégyen vagy nem ,de meg kellett néznem a használati utasításban ,hogyan kell :-)
A mai nap szomorú apropója ,hogy az egyik szomszédom neki tolatatott a terepjárójával a lökhárítómnak. Nem akartam elhinni ,de adott biztosítási kártyát ,majd hétfőn intézkedem.Pár faluval arrébb van egy Alfa Romeo szalon ,majd ott megcsináltatom.
Kilóméter állás 132033 km
Ufi gázolaj szűrő :15000Huf
Pollenszűrő :3600 Huf
Loctite klímatisztító: ? Huf







Sajnos engem is utolért a hátsó ablakemelők átka. Egyik nap arra lettem figyelmes munkából hazafelé menet a parkolóban, hogy a bal hátsó ablakom le van engedve. Biztos nem én felejtettem úgy, mert a riasztó bekapcsolásával automatikusan felhúzza mind a négy ablakot.
Szét kellett szedni, hogy lássuk mi a probléma: az ablakot emelő fehér műanyagot megrágta az idő vas foga. Letörött róla mindkettő fülecske amivel a fém sínhez kapaszkodik.
Kiszerelés után láttuk, hogy annyira elöregedett a műanyag, hogy amelyik kiálló részhez értem hozzá, az maradt a kezemben.
Ablakemelők.hu-ról rendeltem külön csak csúszkát ami 2 nap alatt meg is érkezett.
Gondoltam pofon egyszerű lesz visszaszerelni, de nem. Végül hárman bírkóztunk vele, mire a bowdent vissza tudtuk fűzni a spirálra és beakasztottuk a csúszkába is. Annyira feszes lett, hogy a fém sín enyhén meg is hajlott, beszereléskor vissza kellett egyengetni, hogy fel lehessen csavarozni. A bowdennek kb 10 milliméterrel kellett volna hosszabbnak lennie a könnyű összeszereléshez. Valószínűleg az utángyártott csúszkában is volt pár milliméter.
A taktika a következő volt:
1., bowdenvégek beakasztása a spirálba, egyenlő mennyiségű (kb 1.5 fordulat) felcsévélése mindkét irányba. Ha kevesebbet tekertünk volna fel, akkor laza lett volna az egész, a két rugó nem tudta volna előfeszíteni
2., csúszka felhelyezése a sínre, középre beállítani
3., rugós bowdenvég átbújtatása a sínen lévő ovál lyuk egyikén
4., csúszka elfeszítése a befűzött lyuk alá
5., furaton keresztül a bowden beakasztása egy csavarhúzó és 2 másik ember segítségével
A 2 rugó most csaknem teljesen össze van nyomva a szerkezetben, remélem, hogy 1-2 megjáratás után enged egy keveset, és minden beáll szépen.
Összeszerelés után az ablakemelő végsősoron jól működik.
A szét és összeszerelés 4 kínkeserves órát vett igénybe.
Nálam is bemondta az unalmast a duda. Több külföldi fórumon olvastam, hogy erről a kormányban lévő nyáklap tehet. Nem volt nagy munka kivenni, 3 csavar tartja a légzsákot (5mm-es imbusz). Ezután 4 csatlakozót (2 abból a rádió távvezérlése) le kellett húzni, majd kipattintani a műanyag keretével együtt a nyákot. Ekkor hasonló látvány fogadott mint itt a képen látható: kép
Multiméter elő, kiderült hogy középen van egy 0 Ohm-os ellenállás (000 számokkal jelölve) mely csak áthidalás céljából van ott. Ez megdöglött, pótoltam egy darabka kis kábellel, és láss csodát, a duda újra él! :)
Az egész ügymenet pontos leírását innen el lehet érni.
Fateromnak köszönhetően az elmúlt 3 hónapban alább dolgok lettek cserélve.
- Hibakódok kiütése
- Légtömegmérő csere
- Lambdaszonda csere
- 8db gyertya csere
- Olajcsere,olajszűrő
- Légszűrőcsere,
- Olaj leengedő csavar megjavítása
- Szervócső csere, (már nem csöpög belőle a szervóolaj)
- Generátor csere
- Gumik cseréje
- TI kormány
- Antenna beszerzése
- 2db törött ködlámpa kicserélése
- Kipufogó rendbetétele
Egyenlőre ennyi jutott eszembe, de ahogy fateromat ismerem még nincs vége...

Annak idején előrelátóan nem 2 db Registered Alfa Driver matricát rendeltem GT cartárstól, hanem 6-ot. Így most az új autóra is felkerült kettő a B-oszlop tövéhez, az oldal üvegre.
Ugyanakkor felkerült a hátsó ablakra a 2014-es, jubileumi Alfacity levonó is, 3 darabban, vízszintesen elhelyezve. Szerintem vagány!

