Blog
Jobb hátsó lengőkar csapágy csere
210300km.
Denckerman féktárcsák 9626 Ft az egy pár és 3000Ft a LPR fékbetét garnitúra.
Lecserétem az ablkatörlő kerokat a régi fajrára amin van Alfa Romeo felirat és szép íves :) Plussz kapott rá egy garnitura gyári lapátot ami sokkal jobban töröl és cserébe ezen is AR jelzések:)



Persze nem lett jó, ahogy meghekkeltük; az awab-bilincs megette a gumicsövet és megint elkezdett folyni. Szerencsére a garázsban folyt el a hűtővíz, úgyhogy egy gyorsjavítás után (még három centi lejött a csőből+bandázs+új bilincs) Aliék megrendeltek egy új csövet gyorscsatlakozóstól. Beszerelték; ezzel remélem vége a víz-mizériának
Új hátsó féktárcsák (Brembo), fékbetétek (Valeo) és kézifékbovdenek.
100300 km
Egyik este nem indította az aksim a kocsit, már vártam mikor mondja be az unalmast, mert fél éve bemérettem és nem volt valami jó.
Bären aksit ajánlott egy ismerősöm 74ah 12V 640A indítóáramú, egy nap alatt meg is lett.
Hangszórókat is cseréltem előre Pioneer 2 utas, hátra 1 utas Pioneer, szebben szól így, bár a gyáriak ezekbe a 156-osokba elég gyengék szóval nem is csodálom.




Ennek is eljött az ideje...
A tárcsák az autó megvételkor szinte újak voltak, azóta belekerült kb. 130-140ekm. A pályás használat miatt nem nagyon voltak igénybe véve.
Most Jurid tárcsák kerülnek be (562275JC). Fontos lemérni vásárlás előtt az átmérőt, mert létezik 251 és 276mm-es még az 1.9 esetén is. Nekem szerencsére a 276-os van benne. (Ezek ugyan egzotikusabbak, de kicsit nagyobb a hőkapacitásuk. A felületet azért nem írom, mert a betétek nem feltétlenül használják ki az egész szélességet.)
Tárcsának amúgy többen használnak Zimmermann-t is, biztos ezek sem rosszak.
A féktárcsákat - ha gyárilag nem kezeltek - le fogom fújni beszerelés előtt cink-spray-vel.
Szerettem volna "fogyós" Jurid (31097/4) betéteket betenni, de a Unix meg nem. Ui. csak a netes katalógusuk szerint van készleten, a valóságban nem.
Gondolkoztam még Textar-on is, de végül a Ferodo legújabb szériájából, a Thermo Quiet (TQ)-ből rendeltem egy garnitúrát. (FQT1349). (Ferke barátomnak ilyenek vannak elől, ez is jelent valamit. :) )
(Érdekesség amúgy - amit szintén német fórumokban olvastam -, hogy mennyire kevés valódi fékbetétgyártó van... Az Ate pl. nem gyárt fékbetétet, csak címkéznek. Az ő specialitásuk a hidraulikus alkatrészek gyártása. A Jurid ellenben valóban gyárt betéteket, így nem puszta szerencsén múlik, hogy mely gyártó feliratozott termékét kapjuk. A Ferodo-nál is így kell lennie, főleg egy olyan speciális termékcsaládnál mint a TQ.)
Az én autómban hátul Lucas-Girling-TRW nyergek vannak, erre is figyelni kell a betétek rendelésekor. Az autót szerelték ATE rendszerű hátsó fékkel is.
Rendeltem még két javítókészletet is, egy "kicsit" (238022) és egy "nagyot" (238901). Utóbbiban van dugattyú is, biztos, ami biztos. Van ui. egy enyhe gyanúm, hogy a baloldali nyereg enyhén szorul. (A kézifékköteleket is ellenőrizni fogom, de érzésre szépen járnak, köszönhetően annak, hogy beszereléskor telefújtam őket láncspray-vel. Most COFLE-k vannak bent.)
A javítókészletek Frenkit márkájúak.


Végre megtörtént a műtét és ezen részt is kipipálhatom
Sikerült szerezni elektromos ablakemelőket hátra és a hozzá tartozó kábeleket. Én úgy gondoltam, hogy talán előkészítették a gépet rá de sajnos a beszerelésnél rá kellett döbbennem, hogy nem olyan egyszerű ez, most cserélnem kell a teljes kábelköteget amiből majd lassan már csak a nagyon nagy meló része kell hogy szétbombázzam hozzá az egész autót mert a köteget már sikerült beszerezni.
Cserélve lett a vezérlés de még az után is nyekergő, kerregő hang jött arról a részről és a klímára gyanakodtunk. Kicseréltük és láss csodát újra csendes minden. Az új kompresszort egy ujjal meg lehetett pörgetni ami meg fent volt elég erőteljesen is csak szakaszokban lehetett megforgatni.
Most öröm és bódottcság :)