Blog

Esedékesnek láttam kicserélni a hátsó fékbetéteket. Több gyártó (Brembo, Ferodo, TRW) közül a Ferodo Thermo Quiet betéteket választottam. Remélem beválnak, az áruk nem volt semmi. :) A csere nem zajlott egészen zökkenőmentesen, a nyerget ki kellett szedni, csak úgy tudtuk visszatekerni a dugattyút. Az összeszerelés már ment, légtelenítés, 10-20 kézifék felrántás és majd próba.
Másnap a másik oldalt csináltam. Nem volt semmi probléma, bár szomorúan láttam, hogy a tárcsa belső oldala elég érdekesen kopott. Mentünk tesztkört is, és most, hogy a hátulja is fékez, nem bólint akkorát a kocsi. A kerekeket is megcseréltem, a Bridgestone-ok kerültek előre, a GoodYear hátra.

Km állás: 215 411

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2014-08-13

Ideje volt elvinni a hintót műszaki vizsgára, de mivel tavaly ősszel az egyik hátsó kézifékkötelet kidobtam alóla, ill. a katalizátort kivágtam és csővel helyettesítettem, nem mertem elvinni. Rendeltünk bele kézifékkötelet, meg a katalizátort visszahegesztettem a helyére. A fickó 2x kérdezte meg, hogy "oldjuk meg?" szóval problémamentesen megúsztam a műszakit, zöld kártyát. Egész nap rendesen viselkedett az autó, és nap végére, mikor mentünk volna 1 örömkört a városban, elkezdett a kuplung vacakolni. A henger elengedte nyomást. Többször kellett pumpálni, hogy megtartsa a nyomást, így tudtam elindulni, viszont volt, hogy lenyomtam a pedált és lent is maradt. Öröm és boldogság...

 
>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-08-13

Megtörtént a 16" -ra átállás.

Ismét eltelt 2 év, itt az ideje fékolajat cserélni. De most új technikát használtam! NAGY-NAGY köszönet Shadin159 cartársnak! Most sikerült 99% lecserélni a fékolajat mindenhol, még az ABS-ben is. Szerencsére nekem elég tiszta olaj jött ki mindenhol, de így már biztos, hogy olaj csere volt és nem csak hígítás :) Asszony pajtás kb 3. próba után sikeresen nyomkodta a fékpedált és a MES F10-es gombját. Csak egy kis ütemérzék kell hozzá és simán megy Shadin159 leírása alapján. (nem hiába a több éves Salsa múlt)


Kb. 30eKm után így néznek ki az EBC tárcsák és betétek. Én szinte alig látok betét kopást, pedig több mint 50% Budapesten megyek. Szerintem 50eKm simán kibírnak az EBC Yellow Stuff betétek. De ezt majd meglátjuk jövő nyáron.

 

A bal hátsó kerékcsapágyam besült. Melegedett a kerék, így nem használtam sokáig az autót. Mivel ez teljesen váratlanul jött, így a pénztárca elég szűkre szabta a határt. Mapco márkájú került bele, amíg bírja-bírja, ha kell majd cserélem.
Az autós boltban kicsit elveszettnek tűntek a kollégák, így az ePer, VIN szám segítségével rendeltettem meg veluk a cuccot. A csere egyszerű, kerék le, féknyereg le (nem fértem hozzá az alsó tartócsavarhoz, így a keresztlengőkart elhúztam), féktárcsa le. 36-os kulccsal meg kell engedni az anyát, utána kocogtatni lefelé. Nekem több darabra hullva jött le. A belső csapágyház egészen a tengely végén van, oda beszorítottam egy hidegvágót, és pár határozott ütéssel elválasztottam őket egymástól. Az új csapágyat keményebb fa segítségével ütöttem fel, majd mikor már elérte az anya a tengelyt, azzal szorítottam a helyére. Utána le kell biztosítani az anyát, és kész.

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-08-12

Megvolt a vezérlés csere vízpumpával, valamint burkolattal, olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere.
Vezérlés szett: 25.000 Ft
Vízpumpa: 9.000 Ft
Motorolaj: 18.000 Ft
Olajszűrő: 1.500 Ft
Levegőszűrő: 4.500 Ft
Vezérlésburkolat: 9.000 Ft (eldeformálódott, emiatt hozzáért a szíjhoz és a görgőhöz)
Munkadíj: 26.000 Ft

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-08-12

A téli felnit lecseréltem. Szerettem a Tecnomagnesio Indianapolis felniket, jól is néztek ki az autón, de valahogy sosem éreztem tökéletesnek. Viszont most lehetőségem volt egy az egyben elcserélni a kerekeket 17"-os Novitec N5 felnikre. Nekem sokkal jobban tetszenek és talán ezeket már hibátlannak fogom érezni az autón. Az évek alatt ez már a negyedik fajta téli kerék, ami az autón lesz. A gumik is át lettek rakva, felszerelés előtt még centrírozni kell majd a kerekeket.

>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-08-12

Facebook-on valamelyik Alfás fórumon beleakadtam egy cartárs által bontásra ítélt kocsi képeibe, felvettem vele a kapcsolatot és pár nap múlva megis érkezett postán a cuccos, amit a mai napon ki is cseréltem :)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-08-12

Sajnos az új fejegység beszerelése szeptemberre csúszik. Öröm az ürömben, hogy még egy kiegészítő beszerzésére volt így idő. Ismét eBay, és már meg is érkezett a tolatókamera. Bekötése a fejegységgel együtt fog megtörténni.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-08-03

1-2 hete elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom. Hiába nyomtam be tövig, nem sikerült egyesbe rakni, máskor meg jól működött, megint máskor meg össze-vissza
volt a fogáspontja. Fogyott a fékfolyadékból is, muszáj volt megnézetni. Mint kiderült a kuplungpedálnál lévő még gyári(!) munkahenger mondta be az unalmast. Ezt a váltónál lévővel együtt felújították, ha már szervizben volt az autó.

A szervizelés apropóján kiderült az is, hogy hova tűnik a szervóolajam. A szervószivattyú gumicsövén volt egy gombostűnyi lyuk. Ez is cserélve lett. Probléma úgy tűnik megoldva itt is.

Hosszas keresgélés után sikerült találnom egy balos kilincset. Igaz, hogy járt mellé egy komplett ajtó, de az meg jó lesz tartalékba. (A beszerelés utáni képen kicsit úgy tűnik, mintha elütne az autótól annak ellenére hogy színre fújtam, de ez csak a kosz miatt van, amit azóta természetesen eltüntettem.)
A kilincset magam tettem fel, a többit szerszám és tapasztalathiány végett az Alfa Veloce szervíznél csináltattam.

Km óra: 225710