Blog

>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2014-08-06

Egy bilincs kellett meg egy kis faragás. Szolid hang semmi extra :)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-08-06

Vettem ma két flakon hőálló festék sprayt. Le is fújtam az új kipufogót. Alaposan vastagon lefújtam egyszer az egészet, utána annyi maradt, hogy az olyan részeket, ahol előszeretettel rohad át a cső, pl hegesztés a cső és a dob között, vagy ahol hajlítva volt a cső, lefújjam mégegyszer. Holnap meglesz a 3 db kipufogó felfüggesztő gumi.

A kocsi egyébként ma került át a karosszériáshoz, pár nap csúszással, mert a szervizben nem tudták beindítani rejtélyes módon az autót. Nem értem... kimentem és nekem elsőre sikerült. Mondták is hogy biztosan hiányoztam az autónak :D Közben kiderült, hogy a szervóolaj hűtőcső is eltörött és kifolyt minden szervóolaj.

Elvileg a jövőhéten kész lesz az autó, már nagyon várom :)

>> EseményJoker33cc // Alfa 147 1,9 8V Distinctive // 2014-07-11

E remek kis Alfa Romeot 90036 km-rel vásároltam. Mikor haza értem és meg mutattam a feleségemnek, elkeresztelte Egérnek! És így ö lett családunk legkisebb tagja! :-)

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-08-06

Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.

Kilométeróra állása: 197 030

>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2014-07-22

Kapott a gép egy felújított kormányművet. Csepelen csinálta Ray, korrekt kis csávónak tűnik, remélem sokáig nem lesz vele gond.

 

Ma bő 400 km várt ránk, a terv szerint nagyrészt nyitott tetővel és olasz muzsikát hallgatva. Nos nem így lett, az égiek hatalmas záporral indították a napot.
Hamar elértük a Milano központja melletti mélygarázst, amit előtte a neten kinéztem. Innen 100m a dóm tér. A dóm nagyobb és szebb, mint amit a képek alapján elképzeltem. Sok katedrálist láttam már, de ez különösen lenyűgözött...
A másik látványosság a Galleria Vittorio Emanuele II Az üzleteket nézegetve egy alternatív világban találja magát az ember. Egy olyanba, ahol egy női táskáért 2.880 Eurót kérnek. Napi árfolyamon ez bő 900ezer Forint! (lásd Pihent agyúak 98401-es hsz)
A következő tervezett pihenő Genovában lett volna a kalózhajó melletti parkolóban. Ebből nem lett semmi, mert akkora sor állt a bejáratnál, hogy meg se próbáltam bemenni. Így csak egy kis városi kabriózás lett belőle.
Még egy pihenőt terveztünk, a Cinque Terre-t. No, itt lett végleg elegem az iGO-ból. A GPS koordináták alapján adtam meg a célt Manarolában.A pályáról lehajtva kb. 30 km-en keresztül olyan utakon vitt ahol szerintem évek óta senki sem járt. Az út két oldalán a gaz már súrolta a kocsi két oldalát. Aztán visszatért egy főútra, onnan már a táblákat követtük. Szinte mindig másfelé akart vinni, mint a tábla mutatta. Aztán Monterosso-ban partot értünk. Itt meg egy nyomorult parkoló helyet se találtunk. A tervezett séta elmaradt. Szóval erre még el kell jönni valamikor.
Megint eső és némi autópálya. A hotelt megtaláltuk Lido di Camaiore-ban. Kiadós esti séta, vacsora után nyugovóra tértünk. Az esőt, az iGO-t és a teli parkolót leszámítva szép napunk volt.

 
>> Eseménystofi // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2014-08-05

Hát sajnos eljött ez a nap...
2014.08.04.
Végzetes szalagkorlát csattot éltünk meg a Budáról - Pestre tartó felüljárón az Árpád híd előtt.
Jelenleg nem emlékszek semmire, de aki arra jár óvatosan közlekedjen , több mint valószínű hogy egy hídillesztés vágta el a kocsit.

Továbbiakban az autó a BRFK autótelepén nyugszik a kivizsgálás végéig mert elképzelhető hogy műszaki hiba is bekövetkezett, egyenlőre a szervó teljes elvesztését gyanítjuk de nem tudunk semmit pontosan.
Utána meglátjuk mi menthető a kicsikéből de első ránézésre a motorom nem sérült !

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-08-05

Rendeltem matricákat GT-től. Ma meg is érkeztek, egy alapos kocsimosás után fel is kerültek az autóra.

>> Tuning és extraJordy // Alfa GT 1.9 jtd distinctive // 2014-08-05

Új az autó, szinte gyári állapotú :O

NEM MARADHAT így.... tuning lököst rá, ültetni, bazi nagy papucsok .... még jó, hogy itt le tudtam magam állítani :D A következő gondolatok már az ésszerűség határain belül születtek: "milenne, ha csak simán feketére festeném a diffúzor helyét? "
Neki is láttam az anyag keresésnek ... pénztárca komoly határokat szabott így a fényezést egyszerűen kihagytam a pakliból... Mi van ha nem tetszik? Magam felszerelés hiányában meg sem tudtam volna csinálni és így az ára is jóval borsosabb lenne ... ez a lehetőség tehát kilőve...
Szóba jöhetett még a karbon fólia is de attól kicsit vásári hangulata lett volna a dolognak. Ott van még a sima , matt fekete fólia de valahogy az sem ízlett... Mi lehet még alternatíva? Van egyáltalán ? o.O
Majdnem egy heti keresgélésembe telt míg egy youtube videó leírásában először találkoztam a PlastiDIP kifejezéssel...
Számomra hihetetlennek tűnt de annyian dicsérték, hogy ki kellett próbálnom :D
Meg is rendeltem nagy sietségben egy flakon fekete PlastiDIP -et, 3 nap múlva már a kezemben tartottam ...

A FESTÉS:

Havert felhív... megjött, gyere át!
Amint nekiálltunk maszkolni elfogott egy kis kétkedés... Biztos jó ötlet ez? ..Jónak kell lennie, előre elterveztem mindent , menni fog :D
Maszkolás: 40 Kg papír és szalag ... még egy utolsó összenézés... MEHET!!!
A terv a következő volt:
mivel a Plastidip egy gumi felületet alkot a lefújt felületen ezért a maszkolószalag és a festeni kivánt felületet össze fogja ragasztani, ergo, ha még száradás előtt leszedem a szalagot, akkor az nem ragad össze a felvitt gumival... ez szép és jó de akkor hogy lesz ebből 3 réteg? o.O
Itt kezdődtek a bajok .... 1 réteg kevés ... a piros elég élénk ahhoz, hogy átüssön ... marad tehát a bohóckodás a harmadik réteg után ...
Így is lett... "okos" fejemmel elkezdtem leszedni a maszkolást, még jó hogy vitte a DIP et is ... MAJDNEM SÍRTAM :D direkt az alján kezdtem, ha valami gebasz van csak ott legyen. Szike elő, centiméterről centiméterre haladva vagdostam előre a gumit persze a fényezést épségben tartva...már amennyire lehetett.
A végeredmény kárpótolt természetesen mert elképesztően szélesíti a kocsi farát látványilag, hogy nem egy nagy piros bálna hátsó az egész, van benne egy kis játék :)
A mellékelt képeken (bocsi a minőségért) látszik a folyamat és az elrontott él is amit nagy sietségben sikerült leszakítanom ..később ezt szikével és egy kis ügyeskedéssel szépen kijavítottam :D

Vélemények? :D

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-08-05

Egy újabb típusbetegség utolért. Vagyis már üldöz vagy két éve, de kibekkeltem. Már két éve nyáron is és tavaly is figyeltem, hogy autópályán emelkedőn melegszik a vas, ha kint nagy a meleg. Na ez mostanra jutott el oda, hogy a minap Budapestről hazafelé választhattam a klíma és a belsősáv közt. Ha nyomtam neki és klímáztam, már kúszott is a 100-as pöcökre a vízhőfok.
Erhard szerzett nekem gyorsan olcsón hűtőt, remélem tartós is lesz, vagy legalább pár évet kibír.
Tegnap délelőtt ki is cseréltük, némileg segédkeztem a dologban, mert egyrészt ketten könnyebb, másrészt a lámpák már nem mindenhol gyári módon rögzülnek, hála a porrá rohadó lámpatartó tőcsavaroknak. Szóval a lámpákat én szereltem vissza, már tudom hova kell alátét, mi hova megy, hogy szépen álljon végül.

A hűtőcserét végül megúsztuk úgy, hogy nem vettük le a lököst. Nem hittem benne, de ketten összehozható, csak kicsit nőgyógyász meló.

Közben a közeli bontóból hatalmas mázli, de sikerült gyári rögzítőpatentokat szerezni, így a szétszedéskor elporladt darabokat rögtön cseréltük is. Kicsit fájlalom, hogy a kézifék gombot nem adta a csóka, azt mondja csak komplett kézifékkel együtt. Hát jó, majd lesz.

Mikor nézegettem a hűtőket, gondolkoztam azon, hogy vajon a réz hűtő nem jobb e. Drágán, de van ilyen. Végül olcsón lett alu hűtő, és egyelőre nem bánom. Ugyanis ami kijött, az pont az a drága Valeo rézhűtő volt. Valójában 5 év élettartammal, amit én 7-re kihúztam. Merthogy 7 éve új hűtőkkel vettem az autót.