Blog

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2014-08-09

Nagyon megtetszett a 2014-es faceliftes Giu scudettoja abból is a QV-é amin a vízszintes bordák sötét színűek és a pajzs felső éle "eltűnt". Régóta akartam már karbonfóliát venni és próbálkozni egy kicsit így adott volt, hogy a pajzs legyen a "tesztalany". Szerintem nagyon jó lett és ezen felbuzdulva máshová is került az autón ill. a Ducati is kapott pár új elemet! Beszereztem még pár új kiegészítőt ezeket is felraktam a küszöbök fölé!

>> Szervizautoitalia // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2014-08-06

Első fékbetétek cseréje is esedékessé vált. Erőteljesebb fékezésnél a bal eleje felől enyhe karistolás hallatszott, nyilván való volt, hogy a betétek csereérettek, bár visszajelző nem világított. Középkategóriás ETF fékbetétet választottam, többfelé olvastam hogy ez például nem csikorog. Igaz hogy ez egy puhább fajta, ezáltal gyorsabban fogy, de ez nem mérvadó nálam. Szétszedés után kiderült hogy a betétkopás-visszajelző vezetéke le volt szakadva a fékbetétről, mégsem jelzett, ezt azóta sem tudtam megfejleni hogy miért. Az új betétek beépítését egy alapos féknyereg tisztítás előzte meg, majd bekerültek az új betétek. A tárcsáknak nincs kifejezett válla, az egyikben láttam korábbi túlkopott fékbetét nyomát, de nem vészes, viszont a következő betétcserénél a tárcsák is mennek.

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-08-09

Eljött az ideje, hogy újra kitakarítsam a gáz pillangó-szelepét, beindításkor néha már gázfröccs kellett, néha ingadozott, kissé kormos is volt. A km 111 492.

 
>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-08-09

Hamarosan hosszabb útra kell vinnem az autót és előtte átnézettem.
A lista:
- jobb + bal alsó lengőkar, a jobbost máris azonnal cseréltük (TRW került bele), a balos még hátravan
- első hajlékony fékcsövek (cserélve)
- 2 hátsó stabilizátorrúd (még hátravan)

+ kapott egy olajcserét Mahle szűrővel és a pollenszűrőt, a levegőszűrőt majd később cserélem, az kicsit mindig tolódik az olajcseréhez képest mivel miután hozzám került egy majdnem új volt benne amit nem volt szívem kidobni belőle.

Sajnos rossz híreket is kaptam, habár a szerelőm nem karosszériás szerinte a kasztni menthetetlen, nem csak a küszöbök rohadnak hanem szinte minden, pl a bölcső körül főbb tartóelemek is. Nem szokott hülyeséget beszélni az öreg, ezért a nyaralás után elviszem a karosszériáshoz aki az előző autómat is rendbe rakta, ő mondja ki a végső verdiktet. De nincs kizárva, hogy el kell bontani.

Költségek a munkadíjat (5k), a jobb alsó lengőkart (30k), az olajat (9k), az olaj és pollenszűrőt illet a két fékcsövet tartalmazzák.

Futóművet még be kell állíttatnom indulás előtt.

>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-08-09

Folyamatosan P1238 hibakódot dobott és az utóbbi pár hétben egyre inkább 2es tdituninggóf szerű füstfelhőt eregetett. Azt tudtam,hogy az alsó turbócső már nem nagyon van a helyzet magaslatán, így nem húztam tovább a dolgot megvettem kicseréltem. Munkám végeztével valami miatt eszembe jutott átnézni a vákumcsőveket. Jól tettem, a nyomásszelep mindhárom csöve itt-ott ki volt repedve. Gyorsan méretre vágtam szilikoncsöveket, és beraktam. Hiba törlés és teszt. Azt hittem először valamit elrontottam, a kocsi alsó tartományban kb 2x úgy ment mint eddig, hibakód nem jött vissza szóval elvileg a probléma megoldva. A füstölés sokat csökkent,de padlón azért tolja. Az öcsémnek ugyanilyen 1.9 JTD 16V-je van Kollár chippel, és ő mondta,hogy szerinte ez nem gyári mert kb úgy megy mint az övé chippel. Szóval egyre gyanúsabb a dolog, hiszen az EGR-is le volt/van dugózva.. Lehet elviszem egy mérésre, ott kiderül minden.

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2014-08-09

Szépen halad a hengerenkénti pillangó projekt. Az eredetit feldaraboltam szétszedtem, most az esztergályosnál készül a tengelyek toldása. Egy próbára felkerültek, ha hozzáképzelem a tűtéket és a tiszta motorteret színtiszta autóspornó... :)
Az ITB kialakításhoz hozzá kell igazítani az üzemanyag hidat. Lehetne csillió dollárokért venni szépen eloxált (általában kínai) alu üzemanyaghidakat, de itt most a költségek alacsonyan tartása miatt az otthoni cuccokból hozzuk ki amit lehet. Így kerül felhasználásra a másik 2 V6 üzemanyag hídja ( a 75 már-már műalkotás szintű hullámos hídját vétek lenne szétvágni). Szóval a két egy egyenes hidak végét levágtam, mert nem gyári nyomásszabályzóval fog dolgozni, és rendeltem 4 hegeszthető AN6 csatit, amit hegesztési ismeretek és AWI gép hiányában a proexnél hegesztettek rá kemény 3000Ft.-ért. :) Azért hogy ne legyen ilyen ótvar, még egy kis felületkezelést kap mielőtt beszerelem.

A műszerfal is elkészült, már csak a műszerek világításának bekötése van hátra. Sajnos a mechanikus olajnyomásmérő amerikai colos menettek van, szóval oda még egy átalakítónak készülnie kell.

Most már végleg haza indultunk...
Végig autópályán, nagyrészt csepegő esőben.
Rövid pihenő Tarvisio-ban, majd onnan a régi úton át Ausztriába.
A második faluban teletankoltunk, majd vissza a pályára.
Megjött a jó idő is, lehetett nyitott tetővel suhanni. 120-as tempó mellett még lehet rádiót hallgatni és beszélgetni.
Ma alig készült fénykép, úgyhogy a mai naphoz csak kettőt teszek fel. Az egyik induláskor, a másik megérkezéskor készült.

 

Már régóta szemezek a neten ezzel a szállodával. Mivel ****-os, az árai nem az én dimenziómban járnak. (A szobában 174 Euro/éj volt kiírva a két fős szobáért.) Aztán az indulás előtt pár nappal rám kacsintott a szerencse. A Booking.com-on 64 Euróért kínálták, így gyorsan beterveztük utolsóként.
Itt minden autóért rajongónak egyszer meg kell fordulnia!
Már a recepció is "gyá" minősítésű, egy F1-es kocsi van díszletként. Meg egy csomó minden...
Mindenhol ilyen, még a szobába is jutott egy Ferrari szívósor a falra.
Vacsizni visszamentünk a városba. Sikerült találni egy kockás abroszos pizzériát, rengeteg Ferrari zászlóval. Szemben bérvezetést kínáló cég két kocsival. Pizza közben jártak be velük, élmény volt a hangjuk.

Érdekes, hogy a bár rész emberi árakon van, úgyhogy búcsúzóként 6 Euróért elszürcsöltünk egy sör és egy Martinit.

 

Sajnos meg lett törve mint már írtam a fórumon...
2014.08.04. hajnali órákban M6 - Inváncsai kijárat közelében Duanújváros irányában. Fiam elbeszélése alapján, belementek valamibe (nyomvályú vagy gödör+ a szakadó eső) ami megfordította Őket és a belső szalagkorlátnak csapódtak. Szerencsére senki sem sérült meg!!! Az autót meg helyre lehet hozni...
Amint látszik a képen is kiszakadt a jobb hátsó kerék. :(
Eltört a hídtest is az is cserére szorul. Elméletileg keddre kaptunk időpontot a karosszériáshoz mert ma-holnap már lábon áll :) Sajnos képekkel nem tudom dokumentálni a folyamatot, mert nem tartózkodom a kocsi közelében (kb:1000km-re)
De amint hazaérek és még nem lesz kész lövök pár képet...

>> EgyébDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-08-08

Volt egy kis beázás a tetőantennánál. Próbáltam szerezni hozzá új tömítést, de olyat nem lehet kapni. Ezért nem maradt más mint a sziloplaszt. Alulról egy 22es anya fogja az antennát. Elég könnyű hozzáférni, a csomitartó felett lévő műanyag betétet kellett lepattintani, alatta 2 csavar illetve 2 patent fogja a tetőkárpitot. Ezek kivétele után már hozzá lehet férni az anyához amely ráadásul nálam meg sem volt húzva rendesen :)

Mindemellett nem tetszett valahogy az antenna amivel vettem (az ezüst színű) ezért végül ebayről vettem egy eredeti antennát. Sokkal ízlésessebb így szerintem :)