Blog
Zé mester és csapata ismét kezelésbe vette a sportbálnát!
A komplett hátsó futóművet kiszedték és felújították.
-lengőkarszilentek
-bölcsőszilentek
-stab.rudak cseréje
-GE szemek cseréje
-lengéscsillapítók cseréje
-grátisz féktárcsa és betét csere
Most már tényleg sportbálna! : )
Az első lámpáim is elhasználódtak már az évek során,és a jobb oldaliban
meg el volt törve az állítómotor műanyag vezetője.
Ezért a lámpák is ki lettek cserélve,sokkal jobb mint volt!
De őszintén szólva nem vagyok teljesen megelégedve velük,mintha még mindig
vinne elég messzire.
Zé azt mondta utánanéz a dolognak.
Km: 270516



Anyu-apu a mai kirándulásról egy pár visszapillantó-huzattal érkezett haza. Egyből fel is próbáltuk :)
Ja igen, a képeken látszik, hogy a héten a két első ülésre ráhúztam a csajosító huzatot :)


Hétfőn-kedden a siófoki fiat-alfa szervizben volt az autó az állapotfelmérés során talált hibák javítása és az eredetiségvizsgálat elvégzése miatt. Mint utóbb kiderült, szerencsére nem kellett cserélni az ablaktörlő-motort, csak a lapátot. A féket pedig szépen letisztították, aztán futtatták jó ideig az autót a fékpadon. A javaslatuknak megfelelően pár ezer km múlva visszaviszem kontrollra.
"Családi" kedvezményként előre megkaptam a 7 éves autóra - regisztráció után - járó 20%-os alkatrész kedvezményt + egy kis munkadíj a fékek miatt = 15e Ft.
Eredetiségvizsgálat (hivatalos díja) 18,5e Ft
Mivel a várható szerviz költségek miatt jóval alacsonyabb áron kaptam az autót, a hétfői meglepi kedvezményt úgy érzem, nem fogadhatom el.
Az alfaamore-s regisztrációmnak köszönhetően a volt tulajdonos további utólagos kedvezményt ajánlott :) Fülig érő száj biztosítva :)
217927km-
Olajcsere és a hozzávalók./Minden Gyári hozzávalókkal/
Pótoltam az alsó motorvédő burkolatot. Kissé macera volt felrakni, mert a furatok nem igazán voltak jó helyen. De megoldva.
Elérkezett a váltóolaj-cseréjének az ideje. (Na jó, lehet nem érkezett el, de én akkor is lecseréltem. :)
Castrol Syntrans Transaxle 75W90 került bele. Ez a legendás TAF-X utódja, ami forrásaim szerint egy kimagasló és univerzálisan használható hajtóműolaj (volt).
Ám van itt is egy (kicsit későn felfedezett) ellentmondás a specifikációban. A régi hivatalos előírás ui. Tutela ZC75 Synth volt, ami egy GL5-ös olaj. Az új előírás pedig a Tutela Technyx, ami GL4+ -os olaj. (Itt is ezt a témát boncolgatják.) Ráadásul a viszkozitásuk sem ugyanaz, mert 75W80 vs. 75W85. Márpedig ha mindkettő engedélyezett hivatalosan, az azt is jelenti, hogy sem az API osztály, sem a viszkozitás nem extrém kritikus. Illetve azt is, hogy régen nem a legoptimálisabbat ajánlották. (Déjavu, lásd 159 MJet mizéria...) Vagy azt, hogy már azt mondják "igazából megteszi a könyebben előállítható olaj is", mivel gyári ajánlás, ezt fogják megvenni az emberek/szervízek és így nagyobb a profit. Ki tudja, melyik szempontok játszottak közre az ajánlás megváltoztatásánál.
Nos az én általam választott Castrol olaj GL4+ -os, vagyis az újabb ajánlás szerinti. Mindenesetre nem értem, hogy miért változtatnak ilyen dolgokon... (Létezik egy angol nyelvű tanulmány a neten, amelyik pont ezt a témát boncolgatja: Miszerint nem mindegy, hogy egy váltóba GL4 v. GL5 olaj kerül, a viszkozitástól függetlenül. A "GL3/4/5" olajok eleve kicsit gyanúsak, vagyis szuboptimálisak. A lényeg nem is a kenés, hanem az adalékok szinkrongyűrűkre gyakorolt hatásában rejlik. A GL5 ilyen szempontból "agresszívabb".)
A cseréről annyit írnék, hogy a váltó alatti műanyag burkolatot kell leszedni (PH2 csavarok + 2db 10-es hatlapfejű csavar). Ezek után láthatóvá válik a 3 db M12-es belső-imbusz csavar. Ebből csak a legalsó (hátsó) és a felső kitekerésére van szükség. A leeresztőcsavar sajnos (vagy természetes módon...) nehezen hozzáférhető helyen van, ui. útban van a bölcső. Ez azt jelenti, hogy egy szabványos 1/2"-os hajtószárral nem férni hozzá. A 12-es->10-es hatlapfejű imbusz bit-et (a 12-es oldalán!!) egy villáskulccsal lehet meglazítani. Tehát azon a felén, ami a csavarból kilóg. Ennek az az oka, hogy ez tényleg metrikus 12mm-es, míg a másik, ahova az adapter jön, az jó eséllyel colos méret, vagyis a 10-es villáskulcs enyhén lötyög rajta. A másik ok pedig, hogy a hernyócsavar jól be van állva és egy 10-es kulcs rendszerint vékonyabb, mint egy 12-es, vagyis könnyebb elgörbíteni. Főleg, ha egy csővel még meg is hosszabbítod. Természetesen szebb megoldás egy M12-es célszerszám. Mivel a leeresztőcsavar belső fele mágneses, célszerű visszatekerés előtt alaposan megtisztítani.
A választott Castrol olaj mellett szól az is, hogy kiöntőcsőr is van a flakonon, így könnyebb a beöntőcsavaron bejuttatni a 2db 1 literes flakon tartalmát.
Én adagoltam mellé egy váltóba való Xado EX120-at. (A flakonba, felrázva. Nem keverve.)




Miután megvettem a kocsit, nyilván való volt hogy valami nagyon nem okés vele. Elindult de nagyon kopácsolt a motor... Gyűjtöttem egy kis pénzt, addig Benz-nél állt a kocsi, majd elvontattuk Péter barátunkhoz aki nemsokára neki is látott, és közölte velem a tutit ! Hajtókarcsapágy.... Főtengely még menthető ??? .. NEM ...
Szóval pár hónapba bele fog telni mire kocsi lesz belőle, de sebaj akkor legyen megcsinálva normálisan.
Amik cserélve lettek:
- Főtengely ( Bontott, alapméretes ) - 42.500
- Olaj ( Selénia 20K , Tutela váltó olaj + szervó ) - 20.000
- Levegőszűrő - 3000
- Olajszűrő - 2000
- Vízpumpa - 5950
- Vezérmű szíj készlet - 20.958
- Hengerfej tömítés készlet - 19.466
- Alsó Tömítés garnitúra, + összes csapágy ( nyugvó, hajtó, főtengely ) - 20 672
- Olajpumpa ( Bontott ) - 13.500
- Kuplung Szett - 32.747
- Kinyomó csapágy - 16.735
- Alvázvédő + üregvédő - 5000
- Lökhárító tartó konzol - 10.000
- stabilizátor szilent - 3250
Ha nem lett volna a céges kedvezmény kb a duplája lett volna. Pár hónap elteltével mikor hivott a szerelő azt hittem készen van , de sajnos nem... rosszhír... lebillent a motor a kis hordozó kocsiról, és eltörött pár dolog... Nagyon bántotta a dolog mert próbált vele sietni és egyedül volt...
ennek keretein belül cserélve lett :
- Vezérműtengely kerék
- Vezérműtengely jeladó
- Szelepfedél
- Szíj burkolat
Miután ez megvolt mehetett be a motor :). közbe Benz Cartársal felmentünk és segítettünk neki, és pár apróságot is meg tudtunk közbe csinálni a kocsin. Kapott egy komplett alvázvédelmet egy új rezonátor csövet. Le lett kezelve a kissé rozsdás első bölcső is, és le lett fújva feketére. Lassan összeállt a kocsi. Beraktuk a motor, és első indítás-nál majdnem hogy könnybe lábadt a szemem ;) Gyönyörűen duruzsolt. Több mint 4 hónap emelőn ücsörgés után végre a kerekein láthattam újra a kocsit! :)












Történetünk úgy kezdődik hogy már régóta szerettem volna autót venni magamnak, de nem találtam valahogy megfelelőt, nézegettem VW-t Audit Fiatot, Alfát is . De sw-t nem nagyon néztem. Hogy hogyan lett mégis sw- m ? :) Hát mondhatni az ég küldte nekem :) Engem meg neki ! :) ugyanis egy lépcsőházban lakok a régi tulajának a szüleivel, és szoktam látni a kocsit régebben is. Sokszor elmentem mellette. Egyszer csak egy tréler hozta be a parkolóba és rakta le. Nem mozdult. Ott állt 3 4 hetet mikor megsajnáltam és rákérdeztem hogy mi a terve vele, akkor mondták hogy motorhibás lett és el fogják adni. Wow. Felcsillant a szemem. És eldöntöttem ha jó áron odaadják akkor megveszem. Telefon Benz cartársnak , hogy mégis mit mond rá.
Hali !
-Cső
Te van itt nálunk egy alfa és eladó csak van vele pár bibi...
- ???
Motorhibás és külföldi papiros...
- ... Jó áron adják ?
IGEN !!
- Vedd meg !!!
Na ezen felbuzdulva megvettem a kocsit. És egyáltalán nem bántam meg !!!
Km: 182 100

Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.