Blog
Újabb próbálkozás a "hangrendszer" jobbá tételére.
Próbálkozásom tárgya egy JBL GTO6508C ami 2 ohmos, tehát illeszthető a Bose-hoz. MDF kiemelőkeret segítségével cseréltem erre a gyárit. Egy szett csak előre.
Beszerelésnél szempont volt a teljes visszaállás lehetősége, stekkerek stb. a helyükön maradtak.
Első benyomások:
Sajnos a két ohm az valójában 2,5 szemben a Bose 2,2-jével, amit sajnos meg is lehet érezni, annyival halkabb az amúgy sem hangos rendszer.
A titánium (JBL) ill. a selyem dóm (Bose) között van különbség, a második (Bose) sokkal "finomabb" magasakat produkál, míg a titánium nekem túl kemény ill. sok.
még a -6db-s opcióval is.
Miután a mélyközepekhez már vágott jel érkezik az erősítőtől a mélyekben nem igazán bíztam, 80Hz-től kezd el szólni.
Elsődleges célom a középhangok csökkentése volt, amit el is értem, csak sajnos szétesett a hangkép ill. a színpad :-(
Miután a hátsó szett a gyári maradt és a "SUB" azzal van pariban, sajnos nem tekinthető a kísérlet sikeresnek, mert a hátam mögött a papír Bose túlsúlyos a közepekben, viszont, ha előre viszem a fédert, elveszik a basszus :-(
Update 2014.08.23.
Sok próbálkozás után a legjobb verzió a gyári Bose felállás megspékelve a JBL hangváltókkal. Gyengén vág középen, persze a JBL mély-középhez képest kevesebb a mély, de azt tudom kompenzálni a SUB-bal. :-)
Hátra is ez lesz.
Google+








A mai napon kapott egy kis törődést újra, 2010.08.10.-én került hozzám, az eredmény szép lett szerintem, ilyenkor mindig elgondolkozom azon, hogy nem tömeg autó az tutti, de az egyik legszebb forma amit a Luigi-k kitaláltak.Szerelem már 4 éve :)






Elég csúnya hangja volt indításkor, mint kiderült, cserélni kellett a központi feszítő egységet, egy másik feszítő görgőt és a hosszbordásszíjat!Most már meseszerű az autó alapjárati hangja,nem sikít az ékszíj.
Sikerült találni egy autó üvegest a közelben igy nem is halogattam.
Első szélvédőre kapott 2 kavics szépen elkezdett dolgozni egy ideje és szép minta volt már rajta.
Ezt muszáj volt.




Óraállás 261.000 km
Az utóbbi időben javítva lett a kézifék bowden, valamint ki lett cserélve a jobb hátsó teljes rugóstag, illetve volt olajcsere is.
Közben viszont eléggé elhasználódott az első futómű 1-2 alkatrésze, és a klímakompresszorral is van valami, tehát az őszi tatarozás a következőket érinti majd:
- első lengőkarok, szilentek
- klímakompresszor
- új gumik előre, hátra
- futómű beállítás
- olajcsere
- ééés, lecserélem a plüss belsőt krémszínű bőrre
Hogy ne csak a szervízről szóljon a blog. Közben azért rendületlenül autózunk. Hol hangosabban, hol halkabban azért a kis 146 jtd megy, megy, teszi a dolgát, gyűjti a kilométereket.
És milyen jó az, amikor egy nyáresti színielőadást nézünk ami egy Olasz kis faluban játszódik sok-sok ismert "latin" slágerdallal mediterrán hangulattal...majd mikor vége, mindenki másnak vége, az emberek visszazökkennek, szétszélednek. Mi beülünk az öreg Alfába és hazáig úgy érezzük mintha folytatódna. A rövid hazaút mint egy harmadik felvonás. Ki tudja hogy csinálja és mitől van ez, de ilyenkor hálásan tudok rá visszanézni.




Meguntam, hogy egy ilyen kis apróság rontja az összképet... :)
Kiszedtem a csíkot, áthajtogattam kissé negatívba a púpokat, megigazgattam a rögzítéseket is, majd vissza. Most nem is púpos és passzentosabb is lett. :)
Remélem végleges a művem :D
kicseréltem a féltengelyt :D:D:D:D és csináltattam egy lakatossal a kerékagycsavarhoz egy kulcsot mert csak igy tudtam lelazitani, 4db krovaszárat törtem el közben. :D
SKF szett vízpumpával lecserélte az előző, már kicsit hangos szíjhajtást! 70000 kmig most ismét cserementes. Az SKF szettet BENZ kolléga jutányos áron szállította házhoz. Szervízt köszönöm Giotti155-nek es Lali75nek. km állás 164900