Blog

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2014-11-07

Pár napja felhívták a figyelmem hogy, ki van szakadva az egyik kormány porvédőm. Nem hallogattam sokáig a dolgot, cserélve lett.
Km óra állás: 131600

 
>> Tuning és extratipoatti // Alfa 146 1.6 TS Ti style // 2014-11-07

Nem, nem, és nem tetszett a Mad Max-feeling ( öregszem... :S ) azóta, hogy elhoztam velük/rajtuk a verdát. Feketére szinterezett gyári ( igaz, nem a 146-é ) Speedline ide,- vagy oda.

Osziéktól jó áron megkapta a rá való toppanókat, a medmexszett pedig jó helyre, fényezőmester Atti barátomhoz kerül. Azjóleszazneki, na. :P ;)

A projekt bifórafter nézni valója a képeken.

>> SzervizOtto // Alfa 145 1.6 boxer Zender // 2014-11-01

Kicsit lent volt a gép a földön, fekvőrendőrön néha leért a küszöb és hát nem volt kényelmes a rugózás sem.
Alexandrotól hoztam egy garnitúra rugót(homokszórva, újra szinterezve) és ha már ott voltam beszereztem még egy-két dolgot.
Le volt törve a kesztyűtartó, lett helyette másik komplett műszerfal alja.
És ha már egyszer szétszedem, vettem utas lufit is burkolattal. (5ezerért nem hagyhattam ott)
Lényeg, hogy most már utazható a kocsi és relatív bátran lehet padkához parkolni.

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-11-06

Tegnap és ma az alábbi elektromos hibajelenségek kerültek orvoslásra:
- hátsó rész világítások (j.h. féklámpa, j.h. belső helyzetjelző, ködzárófény, tolatólámpa, csomagtérvilágítás): csomagtérfedélben futó kábelköteg szakadt vezetékeinek ideiglenes javításával, forrasztásával
- fenti javítások a hegymenetasszisztens időszakos hibájának, elérhetetlenségének megszűnését eredményezték
- tolatóradar hibájának, elérhetetlenségének helyreállítása: hibás szenzor cseréje bontott alkatrésszel
- bal hátsó ablakemelő működésének helyreállítása: becsípődésgátló szenzor javítása
- autó átvizsgálása emelőn, futóműellenőrzés
- hibakódkiolvasás, -törlés

Fentiekkel minden elektromos parajelenség megszűnt és helyreállt a normál működés!

>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-11-05

Ismét téli álomra kerül az autó, megkímélvén ezzel a téli időjárástól, fagyoktól, útsótól.
Állás: 198.200 km, (2000km ment bele idén)

Most megfordult a fejembe, hogy ez az autó valószínűleg még havat sem látott.
Előző gazdájánál, Olaszba eleve nem, Nálam pedig télen sose volt elővéve. :)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-11-05

Sajnos a kozel 1 eves Behr termosztatom már nem működött rendesen. A 80 fokot mar nem érte el soha ha meg ráraktam a fűtést még lejjebb csökkent. Ha cserelni kell ugy is évente akkor mar valami olcsóbbat vettem. Vernet került bele. Erhardtol vettem. Rendesen beáll a hőfok elég hamar 85-88 fokra. Egy kis probléma volt vele, a hőfok jeladó ami benne volt valami egészen más autóba való és köszönő viszonyba sincs a csatlakozóval. De Erhard orvosolta a problémát. Amin nagyon meglepődtem a szerelés alkalmával hogy a turbócsövem belül teljesen száraz.

 

Sziasztok!
Bevallom egyre jobban féltem az autóm. Köszönhető ez a jelenlegi kifogástalan állapotának, valamint a hibamentes, olajfogyasztás nélkül működő JTS motornak. Az előző tulaj szinte nem is járt vele, csak találkozókra és még mit tudom én mikor, de valós 48 000 Km 12 éves autóban, igazán alkalomszerű használatra utal. Miután elhoztam tőle a gépet egy idő után a kopogás érzékelő 3500 fordulat körül hibakódot generált. A szerelő szerint nem biztos, hogy a szenzor a hunyó. Okozhat ilyen jelenséget a gyertya, vagy gyújtás hiba. Okozhatja a nem megfelelő oktánszámú üzemanyag. Megvettem a szenzort, eredeti BOSCH. Nem szereltettem még be, mert kicsit figyelgettem az autó működését. Tankoltam magasabb oktánszámú üzemanyagot, ellenőriztem a gyertyákat stb. Volt hogy 200 kilométer alatt egyszer sem jelentkezett a hiba, volt, hogy újra elő jött. Olvasgattam itt is és máshol is. Úgy döntöttem, hogy öntök az üzemanyaghoz egy kis tisztító adalékot. ( nem hittem a dologban, de egy próbát megér - gondoltam) Beöntöttem a Wynns system cleaner-t.
Kíméletesen üzemeltettem egy pár kilométeren keresztül, természetesen az adalékra tele tankoltam a gépet a shell v-power nitro+ 100 benzinjével. 100 kilométer megtétele után egy kis hegyi kiruccanásra mentem, ahol bizony forgattam rendesen. 600 kilométert futottam ezek után és láss csodát, nem jött vissza azóta sem a hiba.
Gondolom a tartályban képződött víz az injektorokhoz kerülve okozta a hiba jelet.

Most viszont azon töröm a fejem, hogy a z Alfa cég miért pont 10 w 60-as olajat ír elő, hiszen ennek a hideg sűrűsége indokolatlanul magas, ha nem versenyszerű és Földközi-tenger közeli üzemeltetést veszünk alapul. GTPeti már írt egy cikket az olajokról és a nyíróképességről. A Selenia olaj nem épp a legjobb választás ebben a tekintetben. A Mobil 1 és a Castrol is megveri.
Én is rátaláltam egy igen részletes írásra az olajjal kapcsolatban http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Itt olvasható. Szóval nem lehetetlen, hogy én eltérek a gyári előírástól egy 5 w xx irányába, mondjuk 5 w 50. Minden esetre kipróbálom, meglátjuk, hogy az egyéb jelek, mint az olajfogyasztás, hidrotőke zaj, hidegindítási esemény milyen eltérést mutat.
Nem hiszem, hogy okosabb vagyok mint az Alfa, de szerintem van élet a Selenia olajokon túl is. Amennyiben valakinek már vannak ilyen irányú tapasztalatai ( és azok jó motorral, nem az olajfogyasztás kiküszöbölésének okán) ne kíméljen és kérlelhetetlen őszinteséggel vágja a szemem közé. Köszönettel venném.

 
>> SzervizImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-11-05

Jobb első-belső féltengely-csukló megadta magát, volt hangja rendesen.
Utolsó szerviz az évben, télen garázsban fog pihenni a NagyVad.
248.000 km

 
>> Eseménysparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-11-04

2012 (vétel) : 169.500km - 183.400km 》13.900km
2013 : 183.400km - 196.200km 》12.800km
2014 : 196.200km - 198.200km 》2000km
2015 : 198.200km - 219.000km > 20.800km
2016. : 219.000km - 234.000km > 15.000km

 
>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-11-04

Ezt az irományt Piritu cartárs blogjàból másoltam át, tehát nem az Én szellemi tulajdonom, de nagyon hasznosnak találtam, (mivel télen Én sem használom az autót) ezért elmentem ide magamnak.


1. A kocsit alaposan mossuk le, hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le.
2. A lakkozott felületeket viasszal óvjuk.
3. A kéziféket ne húzzuk be, ne hagyjuk sebességbe, inkább ékeljük ki a kereket.
4. Az ablakot résre nyissuk ki.
5. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja.
6. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé.
7. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
8. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
9. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
10. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort.
11. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.