Blog

>> SzervizJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2014-09-05

38000 km. Szerviz, Olaj , szürök.
Csöri mester.

 
>> SzervizFerenc92 // Alfa 159 1.9 JTS Progression // 2014-11-30

Mivel használt autóról van szó ezért természetesen elvittem autószerelőhöz, hogy átnézze. Az első és legfontosabb dolog az olaj és a szűrők cseréje volt. 5W40-es Mobil olaj került bele.

>> SzervizFerenc92 // Alfa 159 1.9 JTS Progression // 2014-11-30

Az legelső dolog amivel szembesültem, hogy lemerült akkumulátorral vettem meg az autót, amit leginkább indításnál lehetett észrevenni, illetve kaptam pár hibaüzenetet (fel is villant az engine check lámpa). Ki tudtam olvasni a hibaüzeneteket ODB kábellel. Amióta az új aksim megvan szerencsére nem jött elő újabb hiba üzenet.

>> EseményFerenc92 // Alfa 159 1.9 JTS Progression // 2014-11-30

Nemrég vettem egy csodálatos Alfa Romeo 159-es modellt. Mivel használtan vettem ezért vannak kisebb hibái. De egy ilyen autónak sok mindent elnéz az ember. A következőkben vezetni fogom a költségeket.

>> SzervizZozo85 // Alfa 156 2,4 M-JET 20V // 2014-11-28

Amikor vettem a kocsit az eladó mondta h nemrég a turbónál egy tömítést cseréltek de nem volt a 2.4-es motorhoz csak az 1.9-hez ezért ideiglenesen az kerület bele és ha megérkezik a hozzávaló kicserelik. Ez meg is történt kb 10 perc alatt.

 
>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2014-11-30

A GTV nyáron volt műszakis. Még át ment, de jelezték hogy a fék kuka. Mivel az előző töröttről még meg voltak a két hónapot használt hátsó fékeke azokat átraktuk erre Így lett hátul brembo tárcsa ferrodo betéttel. Előre pedig megvettem a zsír új Brembo szettet. De nem lett tökéletes a fék hatás így sem. Így kiderült a vákuum cső már oda van. Úgy hogy most azt fogom rajt cserélni. De addig is sokkal jobb a helyzet mint eddig és íme a fotó a csillogó új Bremboról.
Illetve a szarrá ment ablak törlő lapátjaim helyére is tök újak kerültek fel. Nem kis szenvedés árán. Nem tudom miért nem lehet kinyitni úgy a karokat mint minden más autón. Bár nem is akarom, így GTV a a GTV

 
>> EgyébFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2014-11-27

205/55x16" Good Year UltraGrip 8

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2014-11-28

Június óta zörög valami a jobb elején. Nem bírtam már tovább és megkerestem egy Augsburgban levő magyarok által vezetett szervizt. Az első vizsgálat szerint a bal oldali axiális csuklóm adta meg magát. Kicseréltük mindkét oldalit. Sidem márkájú került bele. Ezenkívül kicserélték a kipuffogóleömlő tömítését is.
Összköltség:
Axiáliscsuklók: 53 Eur
Tömítés: 10 Eur
Munkadíj: 80 Eur
Viszont a zörgés nem szűnt meg. Visszavittem. Mentünk egy próbakört. Javaslat szerint az első stabilizátor lehet a ludas. Természetesen párban cseréltük ezt is.
2 db Meyle munkadíjjal együtt 50 Eur. És láss csodát, megszűnt a hang. Így már sokkal jobban tetszik. :D

Pár apróság időközben:
Bal első helyzetjelzőt ki kellett cserélnem. Illetve a rendszámtábla izzóit is. A rendszámtáblavilágítást ki fogom cserélni ledesre. Már meg is érkeztek.
Nem éget az első ködlámpám. Kiderült, hogy a csatlakozója nincs összedugva, illetve a jobb oldaliban kiégett az izzó. Plussz 5 Eur és ez is megoldva.

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2014-11-02

Az ajtókonzolt gond nélkül tudtam cserélni. A tanksapkanyitó már kicsit bonyolultabb lett. Elölről 2 db imbuszfejű csavar fogja. Elkövettem azt a hibát, hogy a tanknyílás felől akasztottam be a bovdent. Ezáltal a végén levő fehér műanyagot eltörtem. Ez a műanyag felelős azért, hogy a képen látható szerkezetben maradjon stabilan a bovden.
Ha nem stabilan helyezkedik el, akkor előfordul, hogy becsúszik a tanksapka, vagy pedig nem tudom úgy becsukni, hogy bármikor egy kisebb szél ki ne nyissa. A megoldás a következő lett:
A bovden végén levő fehér színű műanyagot technocollal megragasztottam. Kicsit hagytam száradni, majd pedig átlátszó ragasztószalaggal stabilizáltam. Ez után, már stabilan a sárgával jelölt helyen maradt. A ragasztószalagot 2-3 soron tekertem körbe. Többször nem szabad, mert akkor nem megy a bovden a helyére. Ezután a csomagtartó felől a képen látható szerkezetbe, a helyére illesztettem. Ezután szürke színű kimondottan erős ragasztóval körbetekertem 1-2 soron, megakadályozva, hogy később esetleg gondom lehessen vele. Hogy a bovden a meghatározott pályán maradjon és ne mozduljon el, ezt kétoldali ragasztóval értem el.
Végeredmény: Úgy működik, mint újkorában. :)

Egy kis plussz. Mivel a műanyagfestékből maradt még, így az első és hátsó ütközőcsíkokat és a rendszámtábla alsó csíkját is lefestettem. Az ütközőket mindig fekete műanyagápolóval színeztem, de remélhetőleg most pár évig nem lesz rá szükség.

 
>> Egyébboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2014-10-01

Volta, Schwabmünchenben a bontóban pár érdekességet beszerezni. Ezeket láthatjátok a képeken. A képek minősége miatt elnézést kérek.
Az ablaktörlő alatti műanyagokat azért akarom kicserélni, mert az enyémben pár tartó bolha már nem olyan stabil, mint kellene lennie. Ezenkívül a nap is kifakította.
Az ajtókonzolom első ablakokat kezelő gombjai kicsit lötyögnek, ezért lesz csere.
A gumi kezd szétmenni, így ideje szépítkeznünk.
A sárvédő sajnos kényszerűség, mert a gyári megoldásnak hála szétrohadt a küszöbhöz csatlakozó része. Jó lenne erre egy megbízható megoldást találnunk.
A tanksapkanyitóra azért van szükségem, mert egy okos pillanatomban letörtem a madzagtartót róla.
Mindezekhez beszereztem fekete műanyagfestéket és alapozót is, így ha cserére kerül a sor, már a színük is olyan lesz, mint újkorukban. :)
Alkatrészek összára: 70 Euro