Blog

>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2014-11-04

Az elmúlt hónapokban nem akartam mindenre kisebb blogot írni, inkább egybe összegzem ami a kocsival történt.
A futóműben egy felső lengőkar adta fel ismét a harcot(olcsó húsnak a híg a leve), aztán ennyi is futómű. Első lengéscsillapítókat a és rugókat cserélte vadi újra, katalógus szerint netet végigbújva hogy minden klappoljon. Amikor is beletettük Csörinél láttuk hogy ezek biza jól leültették a kocsit, de komfortja megmaradt inkább jobb lett. Használta egy pár hónapig de, amilyen utakon megyek haza hétvégén inkább sajnáltam és visszarakattam a gyári rugókat(lengéscsillapítók maradtak az újak ha már megvettem őket), és elértük a kívánt magasságot ismét. Most így teljesen jó mindene kopp kopp....
Közbe átléptem a kocsival 200edik km-t így 2011 eleje óta 70e km tettem bele, jó érzés :)
2014.11.02 (Olaj, olajszűrő, légszűrő csere)
Olaj: Liqui Moly DIESEL High Tech 5W40, nagyon szépen jár a motor.

km: 200160

 

Hétvégén újra beleástam magam a vezetékek mélyére, eleinte mérsékelt sikerrel. Attissal beszéltük telefonon, hogy a Hayes könyvben benne van a Sprint elektromos rajza. Én eddig nem találtam, de most jobban átlapozva meglett. A gond az volt, hogy a villamossági szerelőm betett egy könyvjelzőt, én meg csak azt néztem. A srác régebben említette, hogy még pár csatlakozóban is rossz helyen voltak a kábelek, de akkor ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. De így ennek a könyvjelzőnek és a megtalált kapcsolási rajznak a tudatában már rosszat sejtettem, ugyanis a könyvjelző az Alfasud TI rajzhoz volt beragasztva....
Szóval kb. 1,5 óra önálló bogarászás után lett dudám. Innentől kezdve már műszaki képes az autó, mert a többi fontos fogyasztót már a múlt héten kinyomoztam. De a cél ugye nem a műszaki, hanem az OT. Már csak a legnagyobb gond, a zárlatban leolvadt vezeték volt vissza.
Aztán valami isteni sugallatra felhívtam Attis kollegát, hogy ha jól emlékszem ugye nálad van szétdöntve egy Sprint. A válasz az volt, hogy nem is egy hanem kettő :)
Innentől begyorsultak az események. Mondtam, hogy milyen fogyasztó érdekel, ő meg mondta, hogy milyen színű kábelt keressek, és az honnan ágazik ki. Szombaton és vasárnap is 1-1 órát kérdezősködtem, végigmentünk mindenen. Az eredmény az lett, hogy minden ami megvolt a helyére került. A középkonzolon levő kapcsolósoron kb. semmi nem volt helyén, itt volt a zárlat is. Miután mindent visszaraktunk, a melegedés megszűnt, a leolvadt kábelszakaszt újra cseréltem. Összesen 4-5 érzékelő és egyéb kábel volt rossz helyre dugva, további 4-5 kábel volt rövidre vágva és elrejtve a bandázsolás illetve a műszerfal alatt.
Most még van pár szigszalagos toldás, amiket megcsinálok rendesen forrasztva és zsugorcsövezve. Kell még vennem pár izzót, mert pl. a zsír új ködlámpában nem volt. Kis kerülővel Prágából szereztem, az utolsó 2 db vol, az árát meg sem merem írni olyan olcsó volt.
Mondjuk innentől kezdve abszolút megértem azokat a villamossági szerelőket, akik nem vállalták el az autót. Ezt rajz és vezetékezés alapján kinyomozni több hetes meló lenne, igazi szívás.
Beröfentettem az autót, megnéztem az összes műszer és visszajelző helyes értéket mutat. Megvártam míg bemelegszik a motor, kinyitott a termosztát, felmelegedett a hűtő. Ennek örömére ledobtam a vizet és töltöttem bele fagyállót.
Van még egy ritka kincs folyamatban, ezt majd akkor mesélem el ha már tényleg megjött. Nyugtával dícsérjük a napot ugyebár.

Attis, ezt nem fogom tudni elégszer megköszönni!

>> EseményZozo85 // Alfa 156 1.6Ts // 2010-09-24

El kellett mennie a 156-nak :(
Céges autó stb...de jön még majd alfa ;)

 
>> EseményZozo85 // Alfa 156 1.6Ts // 2005-10-20

2005-ben megvettem a hófehér 156-t. Gyönyörű kívül-belül.
Kicsit rendbe kell szedni....

 
>> SzervizPoseidon // Alfa 156 2.0 16V TS Distinctive // 2014-10-14

Megjött a gyári Alfa csomagolású NGK platina gyertyaszett... na, hát tényleg kellett neki. A fogyasztás is leesett és a "menetélmény" sem épp ugyanaz, mint előtte :)

 

Fényszóró állítás megtörtént
km:12572

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-11-03

Majdnem 7 liter Selénia 20k borult bele a V6-ba, új szűrővel és termosztáttal egyetemben. Döbbenetes dolgokra képes azóta az autó. Például be tud melegedni, és nem hűl vissza menet közben.
További jó hír, hogy a gátlóim gyáriak, csak a rövid rugókat kell normálisakra cserélni. Már csak be kéne szerezni őket.
Szamosi szerviz, naná.

Kilométeróra állása: 124 130

>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2014-11-03

Tönkre ment a hátsó ablaktörlőm,nézegettem,hogy ez spéci,egyben van a karral. Fórumon rá kérdeztem,hol tudok szerezni.Pityukoma ajánlotta,hogy cseréljem csak a gumit. Adott cikkszámot,ezzel bementem az Unixba,és adták polcról a terméket.Csak méretre kellett vágni, és befűzni.A csomag 2 db gumit tartalmaz,úgyhogy legközelebb nem kell vennem,ha elrakom olyan helyre,hogy meg is találjam. :-)
A cikkszám : Bosch Z361 3 397 033 361
Km állás:143220

>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-11-03

Mivel kiderült ,hogy a lengőkar szilentek nagyon puhák már ezért eszi a gumit elől, és a bal kerék dőlése kicsit érdekes volt ezért ki lett cserélve a 2 alsó lengőkar és a bal felső lengőkar.

A víz sem igazán melegedett szegény dízelbe ,ami hosszú távon nem a legjobb neki ,ezért termosztátot is cseréltem.

Következő hiba javítások amik lesznek:
Hosszbordás szíj , és sajnos valamelyik görgő elégé suhogós csapágy hangot ad ki őt kell megtalálnom.
Bal első (külső) féltengely gumiharang .
Ezekhez már minden megvan , nem sokkára ismét szerviz.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-11-03

Miután a Macgyver megoldas nemsokaig tartott,igy kellett egy ujabb abalkmoso motor.Knoxx cartars jovoltabol meglett, ill. sikerült szereznem vegre egy hátsó vonoszemtakarót is tőle.