Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-01-25

Hamarosan itt az ideje az újabb olajcserének, így elkezdtem bevásárolgatni.
A sok kilométerre való tekintettel, meg hogy még sok-sok kilométert kibírjon, így némi felújító anyagokat is kap. A teljes képhez még a pollen szűrő hiányzik, de mire itt lesz az ideje a cserének meg lesz az is.

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-01-24

146.918 km-nél megtörtént az újabb olajcsere. Mobil 1 10w-60 került bele. + új olajszűrő és levegőszűrő.

 

A végén kapott még üregvédő spray-t (sikagard 6220) is a küszöbökbe, az első kerékjárattól hozzáférhető lyukakba ill. a hátsó ülés alatti kereszttartóba.

A karosszériázáshoz gondotam veszek valami profibb rozsdátlanító löttyöt. Olvasgattam és végül a Permatex PTX81775 rozsdaátalakító mellett döntöttem. Leírás szerint fekete alapozó réteggé alakítja a rozsdát, amit lehet festeni.
Lekentem a bal első küszöbrész kívülről + az utastéri tálcákat belülről. A jobb oldali tálcák már megkapták cinkromátos alapozót is. Nagy szerencsémre egy héttel később tudtam csak folytatni a kezelést, amikor is feltűnt, hogy a cinkromát fel van hólyagosodva pár helyen. Megkapargattam és értelemszerűen a hólyagos helyeken nem tapadt a cinkromátos, mivel a permatex felpikkelyesedett. Igaz, hogy a rozsdát átalakította, de nem tapadt a felülethez. Aztán pár helyen megkapargattam még és szomorúan láttam, hogy ott is ez a helyzet, sőt pár helyen a pikkelyes réteg alatt megint barnult a fém. Boldog voltam nagyon, hogy gyakorlatilag csiszolhatom vissza az egész alját belülről, nem mertem ezt rajtahagyani. Maradt a jó öreg RO55.
Amikor ez kiderült, csináltam egy tesztet. Voltak kazánlemez darabok. Vettem kettőt, mindegyik rozsdás volt kb. ugyanúgy. Mindkét lemezt felcsiszoltam koronggal egy sávban (mindegyiket a hajlítás mellett), majd az egyiket lekentem permatex-szel két rétegben (előírás szerint min. két réteg kell), a másikat meg RO55-el 2-3 rétegben, úgy, hogy a következő réteget még teljes száradás előtt felvittem. Hagytam őket egy napot, majd megnéztem mi történt. A permatex-es lemezen fekete, kemény réteg keletkezett, amit megkapargatva bizony jó pár helyen ott volt a rozsda. Az RO55-s lemezen kefével eltávolítható fekete cafatok maradtak, ami alatt tiszta fém volt még ott is, ahol nem lett felcsiszolva.
Szóval a permatex legalábbis nem erre való... mondhatnám persze másképp is..:)
És az árak:
- Permatex: 16000HUF/liter
- RO55: 650HUF/liter
Nem mindegy... :)
Képek: bal oldal a permatexes (fekete felületű) lemez, jobb oldal RO55-s lemez (mindkét lemez olyan rozsdás volt, mint ahogy a bal oldalukon látszik)

Sok patentot be lehet szerezni a patent centrumnál, és gyorsan postázzák. Annyit érdemes megtenni, hogy a rendelés feladás előtt érdeklődni, hogy az adott patentból tényleg van-e, mert nekem nem jelezét először így az kimaradt a poatázásból, és emiatt a helyettesítő patentokat külön csomaggal kellette rendelnem, amire megint rájött a postktg.
Lehet gyári cikkszám alapján is keresni és találni patentokat.
155 utastéri kábel gyorskötözők 15-005
155 küszöbborítás rögzítő szőrős patentok 23-001
155 küszöbborítás csavarjainak furat patentok 08-044

A hibás részt kivágtuk, hajlítottunk potló lemezt, majd CO hegesztővel helyére lett hegesztve. Itt is kapott cinkromátot, majd sikaflexe 221 tömítőt, ahol kellett (ehhez javaslom a Sika Abglättmittel N simítófolyadék + ahhoz való ecset beszerzését és akkor nem ilyen béna lesz a felhordott sika felülete, mint nekem), majd sikagard 6440-et.

A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2015-04-23

Teljes a kit:-)
Hollandiában sikerült megvenni, ( januárban ) egy kedves kint élő Car-társnő segített, elment érte majd tavasszal ha jönnek haza el is hozza, hihetetlen de igaz mindkettő...öröm&bódottá:-)
Pipa : 2015-04-23 - Mille grazie Liquid CarTárs ( logisztika ) és sprint83 CarTársnak a galvanizálásért:-)

Már gyengélkedett az akksi, 9 év után annyira nem meglepő. Csere előtt ellenőriztem a töltőáramot, ami terheletlenül 13,83V volt, tehát töltés rendben. Régi akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 470A, 23,9kg (Alfa Romeo by EXIDE). Új akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 900A, 23,3kg (EXIDE Premium). A két akkumulátor, mint két tojás...

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-01-24

Megkezdtük 2015-öt. Egy lengyel oldalon találtam hirdetést, miszerint egy tag GTA SW belsőt ad el. A szín fekete, amit én nagyon szeretek. Elektromos háttámla -döntés, ülésfűtés! Lufi, minden ahogy kell. A Google translator segítségével sikerült 3 nap alatt megbeszéltük a hirdetővel, hogy azok az ülések az enyémek lesznek. Egy szerdai hívás alkalmával megegyeztünk, hogy másnap Varsóból elhozza Krakkóba. (Nem sok választásom maradt, mehettem volna hétvégén egyenesen Varsóba a cuccért, de az +700km lett volna oda-vissza.) Betankoltam, reggel hatkor meg nyakamba vettem a lábam, és nekivágtam a GPS szerint majdnem hat órát tartó útnak. Annyi volt... Nagyon pihentető. Korábban nem vezettem még Lengyelországban, de nem is szeretnék olyan élmények után a lengyel közlekedés része lenni pár évig. Délre megérkeztem Krakkóba, hívtam a faszit, hogy mi a helyzet, merre jár...azt a választ kaptam, hogy a futár defektet kapott és a szervizt várja. Na jó, kicsi várakozás (2 óra)... Újabb telefon: A faszi mindjárt indul, útépítésbe ütközött. Újabb két óra várakozás után megint hívtam, állítólag csak 10 percet kellett várnom. Majd jó fél óra múlva megint érdeklődtem, mondtam a tagnak, hogy nem érdekel az üzlet, erre végre hívott a futár. "már Krakkóban vagyok, pár perc."... Még 1 órát vártam, hívott, hogy ott áll a parkolóban ahol én 5 órát vártam. Felpakoltam, fizettem, majd jöttem haza. A csomag tartalma az első, hátsó ülések és az ajtókárpitok is. Svájcból behozott, törött autóból származik, amit jól szemléltetett a 2 maréknyi üvegszilánk, amit kicsomagolás után láttam. Ma reggel (2015.01.23.) kiporszívóztam, tisztítószerrel átpucoltam és beszereltem őket. Mindent kipróbáltam, működik a háttámla mozgatás, ill. fűtés is. Öröm, boldogság. Remélem sok 10 000 km-t megteszek majd bennük. A TI is sportos volt, tartott rendesen,na de a GTA egész más kategória.

2015. 01. 24.
Az ülések elektromos részről nem volt teljesen világos. Valószínűleg kontakthiba volt a GTA-ban a sofőrülés alatt, ezért hiába kerestem a csatlakozót, csak 3 vezetéket találtam. Miután kitöröltem a csipát a szememből jobban szemügyre vettem a dolgokat, és másfél óra alatt helyretettem minden vezetéket. Most már teljes értékűek az első ülések. Öröm, boldogság.