Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-02-18

Sokat nem bírt ki a piros szín a nyergeken. :)
Gondolkoztam, hogy mit lehetne olyan bordóvá varázsolni, mint ami a felnin van, és arra jutottam, hogy a féknyergek lesznek azok. Vasárnap nekiálltam, letisztítottam, csiszolás, zsírtalanítás, alapfestékkel lefújtam, majd hagytam száradni. Pár óra után fújtam rá bordót, azt hiszem 6 rétegben. Szépen nézett ki. Közben a helyi matricással megegyeztem, hogy hétfőre készen lesz az Alfa Romeo és a Brembo felirat negatívja, így hagytam picit pihenni a színt a nyergeken. Hétfőn nagy örömmel beszaladtam a matricáshoz, elhoztam a matricákat, itthon idegtépő koncentrálás mellett kiszedtem a feliratot és felragasztottam a nyeregre. Még mindig nagyon jól nézett ki, így körbemaszkoltam és lefújtam olyan szürkével, mint amilyen a felni. Kb. fél óra száradás után úgy gondoltam leszedem a maszkolást és lakkozom rögtön. Olyan jól sikerült a maszkolást levenni, hogy a matricával együtt jött a festék is. Nem csak a szürke, hanem alatta a bordó, az alapfesték és még a piros maradéka, amit nem csiszoltam le. Csodálatosan nézett ki. Csak 1 nyergen volt speciális nyeregesték, na ott katasztrofális volt a helyzet. Úgy döntöttem, hogy megy az egész bordóra és nem lesz rajta semmi felirat. Le is fújtam, jobb oldalt szépen ment a dolog, viszont a bal oldali sehogy nem sikerült. A nyeregfestéket mindig feloldotta a hígító és rondán ripacsos lett. Elegem lett, így fogtam a lakkot és ráfújtam a két hátsó, ill jobb első nyeregre. Szép lett. Éjszaka írtam a matricásnak, hogy muszáj B terv, így ha tud, szürkével csinálja meg nekem másnapra az Alfa Romeo feliratot. Kaptam reggel a választ: csak szerdára tudja megcsinálni. Beletörődtem, gondoltam úgyis van még egy nyereg, amit valahogy bordóvá kell "varázsolni". Felhívtam apám, hogy kicsit segítsen be nekem, csiszolja fel a nyerget és fújja le alappal. Közben jött egy mail, kész a matrica. Hazafelé melóból ismét beugrottam a matricáshoz, és kb. ugyanolyan színűre csinálta a feliratot, mint a felnim. Szuper. Hazaérve azonnal ráragasztottam a nyeregre a matricát és lelakkoztam. A bal oldali nyerget apám előkészítette, így nekem már csak bordóval kellett lefújni. Megtörtént, kapott lakkot, ráment a matrica, kapott lakkot ismét. Kész. Tetszik.

Sajnos ma észrevettem egy újabb fújási hibát, amit majd akkor javítok, mikor felkerül a nyári szett, addig így marad.

 
>> SzervizJupiter155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-02-18

Rettentő kerregés után a diganózis: generátor szabadonfutó. A generátort felújították, a szabadonfutót kicserélték, de maradt a kerregés. Megoldás: ékszíjtárcsa. Kicserélték, megszűnt a kerregés. A generátor tényleg rossz volt és a szabadonfutót is cserélni kellett az ékszíjjal együtt (mert a hat fogból négy keresztben szétnyílt egy ponton (Gates)). Az új ékszíjtárcsa és az ékszíj is Dayco.

Költség: 90.000
Km. 169.000

 
>> AutóápolásBarni147 // Alfa 147 ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark ECO // 2015-02-18

Ma volt a lámpák polírozása. Félig kidobott pénz volt. Azt mondták ilyet még nem igen láttak, anyagában repedezett a búra. Nagyobb teljesítményű izzó vagy a lámpamosó a felelős a történtekért szerintem. Mindenesetre egy fokozattal jobb lett a történet de előbb-utóbb lámpacsere lesz.
Leszedtem a sebváltógombot és felújítottam. A szakadt bőrt lehúztam, kapott fekete és karbon fóliát a résekbe pedig fekete szövetet. Piros szövet lehet dobna rajta, ha kezeim közé kerül egy megfelelő, lehet kipróbálom hogy mutat.
Időközben kiderült hibás a termosztát, várom a futárt hogy csöngessen.

 

Sosem voltam a kerékjavítószett rajongója. Jó elhiszem hogy a defektes kerék kibírja vele a legközelebbi szervizig. De azt nekem senki ne állítsa hogy 100%-ig helyettesít egy pót/mankókereket.

Azonban egy vadiúj mankókerék, emelövel, kurblival, kerékkulcssal Alfától hivatalosan 530,- EUR. Új autó vásárlása eseten 40,- ... :(

Arra sajna sehol nem találtam választ hogy a Fiat Bravo pótkereke passzol-e...
Hosszas keresgélés, bontókkal való kapcsolatfelvétel után nagy nehezen sikerült egy alig használt szettet 110,- Euróért szereznem. Ebay forever! :)

 

Nem voltam túlságosan elégedett a fényszórókkal, nem világítottak elég messzire. Más kocsikkal összevetve nem ez a tapasztalatom. Odahaza majdnem elütöttem egy szarvast emiatt, más kocsival/fényszóróval/izzóval talán hamarabb megláttam volna.

Miután a vezetö oldali tompított kiégett, rendeltem hát jobb féle izzókat konkrétan Osram Nightbreaker-t. Vezetö oldalon tompítottat cserélni nem épp egy thai-masszázs de megoldható, jobb oldalon jóval könnyebb a helyzet. Az eredmény: azonnali javulás. Végre fényt is ad a tompított, nem csak világít.

Ezután rögvest rendeltem távolsági H1 izzókat is, szintén a fent említett Osram Nightbreaker-t. Csere után a javulás itt már nem volt annyira szembetünö mint a tompítottnál, azonban sokkal fehérebb és több fényt ad mint a régi. Távolságon/magasságon szívem szerint még állítanék, de tudomásom szerint ez a maximum.

Összességében így elégedett vagyok a fényszóróval.
Alfa Amore!

 

Egy hét után máris le kell venni a szép nyári papucsot. Mese nincs jön a tél, venni kellett 4 felnit + téli gumit.

 

Próbaút után elhoztam hát Júliát :)

 

Csont nékül,újabb 1 év műszaki.
km állás: 140.200

 
>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-02-09

Lassan itt az ideje rendbeszedni a kicsikét. :D
Hát el is mentem rendelni pár apróságot, amit ideje lesz lassan cserélni.!
- Komplett vezérlés, vízpumpával
- Új a/c pumpa
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Olajszűrő, meg hozzá 8L Selenia Racing 10w-60
- 6 db gyárilag belevaló gyertya
Egyenlőre csak ennyi, majd meglátjuk kér e még valamit. :D
Egy érdekesség: vezérműszíj feszítőjét Amerikából kellett lerendelni, így 4 hetet várnom kell míg megjön. :)