Blog
Tavaly ősszel mikor vittem elrakni az autót akkor vettem észre, hogy a hűtővíz alig megy 80 fok fölé, de sohasem közelíti meg a 90-et. Az eredeti termosztát valószínűleg nem zárt be teljesen. Ha már ezt kicseréltem akkor vettem egy új hőszenzort is, nem tudom a régi mennyire fáradhatott el, de ennyi idő után biztosan csalt már kicsit. Vettem új hűtőfolyadékot is, 5 évente egyébként is szoktam cserélni, most egyben megvolt ez is.
A motorolajat 2023 őszén öntöttem bele és 2024 őszig használtam. Télre nem öntöttem bele a frisset, most jött el a csere ideje. Újra a Motul 10w60-at kapta.




Az eddig használt Novitec ültetőrugók miatt nem tetszett az autó mozgása. A futómű nagyon kemény volt, mégis furán pattogott az eleje. Utánaolvasva a fórumokon senki sem ajánlja azt a kombinációt hogy ültetőrugót használjunk a gyári lengéscsillapítóval. Mivel relatív kicsi/rövid a lengéscsillapító, ezért kiesik az optimális tartományból az ültetéssel, ráadásul a gyári rugó frekvenciájához van hangolva.
A gyári lengéscsillapítók már egyébként sem voltak tökéletesek. Az újat és a régit összenyomva kb fele akkora erő kifejtésére volt képes. Valoszinüleg a gáz is eltűnt belőle, mert bár húzó irányba is még csillapított, de magától nem nyúlt ki.
Az új TRW darabon pár mm-el alacsonyabban van a rugótányér, de a 225/40 R18 -as gumi elvileg el fog férni.




A hétvégén megrendezésre került az Orosháza-és-Környéke Alfás közösség első találkozója. A rossz idő ellenére sokan eljöttek a környező és távolabbi városokból is. Összesen 32 Alfa jött össze. Olyan másfél órás ismerkedés-nézelődés után elindultunk egy közös autózásra és az út végén egy kis evés ivás beszélgetés következett.
A téli pihenő óta ez volt az első hosszabb utunk, és szerencsére minden rendben.
Fotókat nem készítettem mert az esőben örültem, hogy élek.....
Remélem legközelebb már jó időben fogunk találkozni.
A bal hátsó rugó eltörött, ezért kicseréltem a rugókat és a lengéscsillapítókat. Mindkettő még a gyári volt. Szerintem a lengéscsillapítóknak semmi bajuk, azokat eltettem tartaléknak.
Sachs rugó és Monroe lengéscsillapítók lettek beszerelve.
Elkopott az első fékbetétem. A kopásjelző (mint szétszereléskor kiderült) el volt törve, ezért nem jelzett, hogy fogyóban a betét.
Metelli tárcsák és betétek mentek bele.





Nagyon meleg volt a héten, a téli gumik érezhetően nem szerették.
Ma visszakerült a kétszéles nyári szett.
69.410 km
Ma az esős idő ellenére megejtettük a kerékcserét és felkerült a nyári szett.
Aktuális kilométeróra állás: 177.944 km
A téli Pirelli gumik a szezonban nagyon keveset, csupán 1.853 km-t futottak és összesen van bennük 6.017 km.
A nyári Hankook gumik 13.689 km futással kezdték meg az idei szezonjukat.
Még 24 novemberben vettem egy szett új Classico felnit a Veloce méretében, és most megvettem rá a gumikat is.
A Conti Sportcontact7 mellett választottam. A felnihez passzoló 225/40zr19, és 255/35zr19 méreteket vettem meg rá.
A gumik 330ezer forintba kerültek, a felnik pedig ~670ezer forintba.




A középdob a hátsó csatlakozásnál lyukas volt. Ezt tavaly nyáron még behegesztettem, de újabb kicsi lyukakat találtam rajta. Néhány helyen rozsdás volt, a dob is kicsit eresztett az összeperemezésnél, a belsejében pedig valami elszabadult, mozgatásra zörgött. Rendeltem egy újat a Szakál metálban. A hátsó dobbal nem volt gond, csak apró rozsdapöttyök voltak rajta. Mindkettőt megtisztítottam és ezüst Hammerite-el lefestettem. A hátsó rész egy apró tuning nála, a V6TB-ét használom, ez csak egy dobot tartalmaz kettő helyett, ettől alacsony fordulaton van egy pici morgós hangja az autónak.
Kicseréltem 2 db rögzítő gumit és az összes csavart is. Most teljesen stabilan áll és ez a rész nem fúj ki sehol, minden csatlakozás hibátlan.


