Blog
Örülnék, ha az új tulaj tisztába lenne azzal mit vásárol előnyeivel, hátrányaival.
Az autó nálam 15 éve van, szép állapotú, jó motorral, ~151e km-t futott.
Igyekeztem mindig a legjobbat adni neki, csak az elmúlt egy éven belül 240e Ft értékű új alkatrész lett beépítve.
Nyilván egy 18 éves autón az idő nyomot hagyott, nincs értelme mellébeszélni, ezért először Alfás körben hirdetném, remélve, hogy Alfákhoz értő, szerető új gazdája lehet. Minden kérdésre szívesen válaszolok.
Cserélve lett az összes szilent poliuretánra,4db Bilstein B4 lengéscsillapitó és egy szett Eibach Pro Kit rugó került beépitésre.
Elég jó lett az összhang. :)





UPDATE1:
NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(
Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.
Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:
- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár
Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.
EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.
Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.
UPDATE2:
Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.
Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:
2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar
Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.








Nem aktuális az időpont amikor írom ezeket a sorokat, a szervíz kb. 2 hónapja történt.
Cseréltünk kuplungot, LUK került az autóba, ezzel újabb lépést tett afelé, hogy tökéletes legyen. Kapott egy olajcserét, olajszűrő, levegőszűrő cserét, illetve át lett nézve, hogy minden rendben van-e a motortérben tekintve, hogy nyáron többet használom. Mondhatni mindennapi használatban van. Üzembiztossságra, teljesítményre panasz nincs, a klíma jéghideg. Görgők, vezérlés, motortartóbakok jók, jelenleg műszakilag talán csak az egyre fogyó féktárcsák okoznak lassan fejfájást. Illetve nem, mert kicserélem őket.:D
A kaszni és a fényezés következik lassan, hogy mostmár nézzen is ki olyan jól az autó, amilyen jó.
Gondolkodom, hogy eladom. Nem azért mert rossz, de sok autó van még a bakancslistán amit birtokolni akarok, szerintem ez érthető.
A kilométerszámláló a szervíz után 295000-en állt.
- motorolaj + szűrők cseréje
- jobboldali kézifékkötél csere
- külső féltengelycsukló csere (baloldalon)
- fűtőmotor előtét ellenállás felújítása
Tegnap megejtettük az újabb 10.000 km-es szervizt és karbantartást.
Olaj: Selénia Sport Power, gyári olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Km: 40.844
Szerviz: Autóház Budaörs Márkaszerviz
GIU még garanciális, márkaszervizbe jár :)

Múlt héten nagyon csúnyán elkezdett kopogni a bal hátulja az autónak, gyorsan meg is kértem a szerelőt a a cégnél a szomszédban, hogy nézzen rá. Kiderült, hogy a bal hátsó lengőkarcsapág behódolt a Hungária körútnak. Balázs159-el gyorsan fel is hívtuk Grósz Ferit, hogy hogyért' van a hal, meg mondjon egy mikort. Mindezt persze Alfa City előtt egy héttel. Ahham, esélyes. Szóval pár napig kénytelen voltam a céges autót használni, aztán úgy is szabin voltam, és pont Tárnokon (mindig mákom van) szóval leadtam a kocsit a Feri Wellness-be. Szegény szanaszét szenvedte magát, ráadásul megkértem, hogy ha már a tankot úgy is le kell szedni, akkor párban cserélje pls. Szerintem a végére inkább lett volna afrikai gyerekkatona. És akkor jött a hidegzuhany. Felhívott, hogy van egy kis gond. A fékcsöveim kezdik megadni magukat. Hámondom' cseréld, ha van rá időd azért nem a világ vége. Cserélné Ő, csak az első fékelosztóig a fém csöveket is ki kellene cserélni. Gondolhatjátok, hogy mennyi esély van arra, hogy bárkinek legyek ilyen csöve. Szóval felhívta nekem DZ-t, azt mondta megoldja, csak jutassuk be a kocsit. Fék nélkül. Leszedett tankkal. Feri másnap ment nyaralni. Végül ledugózta a hátsó féket és 12,1 km/h-val bementem Tárnokról DZ-hez. Mondta, hogy igen, hívta a Feri, tegyem le, csak annyi van, hogy se fékcsőve, se peremezője. Mondom jóvanakkor', majd hívj. Kicsivel több mint egy hét múlva hívott, hogy kész, hiperszuper mehetek érte.
Szóval,
Két hátsó lengőkarcsapágy, plusz összes nem fix fékcső, Ferinél: 50.000 Ft,
Fix, fém fékcsövek az elejéig, kompletten: 20.000 Ft.
Azt azért el kell mondanom, hogy a hátulja most elképesztően jó lett, durva, hogy az a két csapágy mennyi erőt nyel el, komolyan, új autón éreztem ilyet utoljára, hogy ennyire merev legyen a hátulja.
A srácokról annyit, hogy mind a ketten jó munkát végeztek, bár DZ-nek lehet valami telefonfóbiája, de végül is azért, hogy elmondja, hogy még nincs kész kár lett volna meríteni az akksit. :D