Blog

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2016-07-22

Kicsit hanyagoltam mostanában a blog írást és az autót is. Mostanában már szerencsére nem kellet munkára használnom így amikor mégis a volán mögé ülhettem igazi élményautózást lehetett volna átélni, de sajnos mégsem sikerült, mert kellet néhány dolgot javítani, cserélni.
-Első tengelyre 2db Fireston gumi került, a régi Michelin már igen csak kopott volt és a "laza" futómű miatt már kezdett foszlani is. Különös dolog ez, mert a úgy tünt a futómű jól be van állítva, egyenes volt a futás;fékezéskor is tartotta az írányt, nem akart semerre kitörni az autó. A régi gimik a belső élei mentén egy hossz irányú "törés" keletkezett. (facebookos csoportban olvastam, hogy ilyen károsodás akkor is érheti gumikat, ha az összetartás nem megfelelő értékre van állítva. Mindezek ellenére a futómü beállítása kónak tünhet, de a gumit rövid időn belűl haza vágja.)

-Mostanában cseréltem először gyertya szettet.(Champion került bele).....most már el is hiszem, hogy nem a champ kellet volna bele. ;-(
-Szintén cserélve lett a szelepfedél tömítés. Sajnos elsőre rosszat rendeltem, az enyémhez a vastag kell!

-Kellet cserélni hosszbordás szíjat a görgőivel együtt. (Valahogy rosszul lett víssza szerelve vez modosító csere után és műanyag burkolat picit beleért a szíjba és kb 1000 Km alatt haza is vágta.)

-Az első futóműben cserélve lettek az alsó lengőkarok;stab pálcák és kormány gömbfejek. Elvileg a futóművet beállították, de egyenlőre nem tetszik! Starline márkajelzésű alkatrészek lettek beépítve.
A stabilizátor rudat vagy csak a szilentjeit majd még cserélni kell.

Ja és a változatosság kedvéért megint tönkrement a főtengely holtponti jeladója. Mivel számomra nem egyértelmű, hogy melyik-melyik ezért a barna csatlakozós lett megint kicserélve és rendeltem a másikból is ez a fekete csatlakozós (talán fordulatszám jeladó ként lehet azonosítani) a fekete még beépítésre vár.

És a gépháztető szépen csillog végre! :-)

Mindezek ellenére messze van még az élmény autózás!
Beépítésre vár a kartárstól vásárolt légszűrőház és ködlámpa.
Cserélni kell levegőszűrőt és légtömegmérőt tisztítani vagy cserélni, mert nagyon erőtlen a gép- talán ez megint megoldás lesz a gyengélkedésre-!

Legvégül pedig ami a legjobban bosszant: a hidrotőke. csörög csattog és már nagyon rühellem a dolgot a szerelők sem nagyon tolonganak a feladatért , de valahogyan most már muszáj lesz ezt megoldani!

Mértem motor kompressziót is mielőtt eldöntöttem,hogy egyenlőre kitartok az 1.6 os motor mellet. Az értékek 14.25 és 14.75 között mozogtak.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2016-07-22

szétszakadt a szíjtárcsa ezért kapott egy újat + új hosszbordásszíjat is
-hátsó stabpálcák is cserélve
-légszűrő csere

a vezérlésben van 9 ezer km kb , a féket is cserélték kint elöl-hátul , valamint a gázolajszűrőt is

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-07-22

Tegnap meg volt a szokásos éves olajcsere. Sajnos volt egy kis csúszás az időpontban, de a lényeg, hogy meg van.
Zé lecserélte az olajat és az összes szűrőt. Minden más hibátlan, hibakód nincs, így ennyi volt az elvégzendő munka. Szépen gyűlnek a pecsétek a szervizkönyvben.

Km: 57739

 
>> EseményGtv6fan // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.5 // 2016-07-21

Schon fertig.........a végeredmény meggyőző!

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-07-21

Új 4baros benzinpumpa megvéve be szerelve gázpedál erzékelőnek letelt és cserélve.

 

Szíjak és olaj, szűrők és vízpumpa. Ahogy kell. Első nagyszervize Juliskának nálunk. Még pár apróság megigazítása. És minden működik hibátlanul.

65570 km

 
>> AutóápolásTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-07-21

A leszakadt tetőkárpit cseréje már régen időszerű volt. A kisteleki kárpitos csinálta egy nap alatt. Váz kivétele, annak letakarítása, új szivacs és kárpit felhelyezése, majd a váz visszarakása. Állítólag a kivétel és a berakás nehézkesen ment. Az eredmény tökéletes.

Műszaki miatt le lettek szedve, ma pótoltam őket.

 
>> SzervizAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2016-07-20

Mivel termosztát csere után is nagyon melegben kicsit melegedett a víz, nekiestünk a gépnek. Vízszivattyú csere fémlapátosra, vízhőmérséklet jeladó csere, mivel nem minden értéknél egyezett a két kör jelzése. Most minden tökéletes, max 90 fok nagyon melegben is. Egy füst alatt a generátor ékszíj és a két görgője is lecserélődött, mert már kissé repedezett és hangos volt. Kicsit beolajoztuk a gömbfejeket, hátha jobb lesz, mert két felhőszakadásnak hála, nagy melegben ropognak, bár semmi lógása nincs. Majd elválik, hogy bevált -e. A kocsi által megtett út eddig mindösszesen 115 292 km.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2016-07-20

Mivel egy második helyen is szétrepedt a felső turbócsövem, így bekövetkezett annak cseréje. Helyére gyári turbócső került.