Blog
Sok olvasgatás után a választásom a Dinitrol-al dolgozó Rusztika bt-re esett. Szerintem ez egy jó hely a hazai lehetőségek között. Rendkívűl alaposak, precízek. A műhely rendezett, látszik a felkészültség. Ez meg is látszik a várakozási időn. gondoltam nyár végén bejelentem és még a tél előtti kényelmesen kész lesz. Most került sorra.... Majdnem nem lett meg. Télen fűtik a műhely termeket, külön plusz pont, így ilyenkor sem dermed az anyag felvitelnél és alaposan ki is szárad mosás után az alváz.
Tényleg leszedték a takaró elemeket alul, kerékjáratí íveknél, minden lényeges helyen. Mosás, csiszolás, minden megvolt. Jó munkához idő kell, nekem négy napig kellett várni rá. Azt mondták ezt rendesen nem is lehet sokkal kevesebb idő alatt megcsinálni és igazuk van. Ez egyébként jó előzetes szűrő is, aki egy nap alatt vállalja ott nem lehet ezt rendesen elkészíteni.
Az alváz és kényes pontjaihoz, védelemmel kapcsolatos dolgokban jó indulási alap volt GTPeti blogja. Elolvastam a sokszor beidézett újságcikket is, ahol sófürdőben tesztelték évekig a különböző anyagokat. Az első helyezett tényleg méreg drága. Az MS zsír jól jött ki, de nincs aki beszerezze nekem, nincs aki felfújja. A cikket megnézve a dinitrol-os dolgok nem jöttek ki olyan rosszul. Ha majd ázik öt évet sós vízben az autóm és lesz rajta egy kis felületi pörsenés akkor újra fújjuk. Több blogot, észrevételt, cikkeket is átnéztem az interneten és a választot műhelyről nem olvastam rosszat. Ráadásul nem is sokkal drágább, mint akárhol, ahol nem 1 napos munkát ígérnek.
Vettem külön egy doboz dinitrol üregvédőt még és körbefújtam a szélvédő felső ívét is, ugyanis szélvédőcserénél könnyen megsérülhetett a festés. Mivel a 156-osok teteje nem galvanizált, ezért nem árt az óvatosság.
Összességében elégedett vagyok az eredménnyel. Alaposnak tűnik.
Télen különösen szédítő élmény egy frissen üreg kezelt autót vezetni :) Szerencsére hamar kipárolgott az oldószer nagy része.
Vásárlás után mindig ajánlatos olaj-szűrő csere. Ehhez még a kor és bizonytalan szervíz előlet miatt jött még: gyertya, komplett vezérlés, hosszbodás szíj.
Tehát :
olaj, olajszűrő (egyelőre selénia aztán meglátjuk majd, mindenkinek más jön be)
légszűrő
gyertyák (gyári 100e km-es)
vez. módosító (gyári, mi más :))
szelepfedél tömítés, vezérműtengely szimeringek
hűtő (gyári valeo)
termosztát
vezérlés készlet (szíj, feszítő, gyári)
hosszbordás szíj
vízpumpa
A szervíz viszonylag könnyen ment, néhány kissé berohadt csavart nem számítva, de semmi kár nem történt. Találtunk kisebb táblácskákat, feliratokat a szervizelésről, rendszeresen volt hordva ezek szerint. Kiderült volt vezérlés csere is, de ha már meg volt a készlet akkor inkább az újat raktuk be.
A szervizelés alatt jobban szemügyre vettem a rozsda helzetet. Jelentem tényleg nem látszik aggasztó dolog. Még a lábacskák is épek az első keréknél (amik tartják a lökhárító alját). Szeretném ha ez így maradna, ezért elkezdtem utánajárni az alváz és üregvédelemnek.
Érdekes dolog az autó hifi, ha megvan a mély a többi dolog fel sem tűnik.
Megvétel után pár nappal gyanús volt, hogy így kell-e hangzania. Néha az egyik oldal nem is szólt, általánosan halknak tűnt. Nem volt előtte alkalmam másik Bose-os 156-ot meghallgatni, így nem volt mihez viszonyítani.
Olvastam, hogy az ajtóba menő csatlakozók nem mindig érintkeznek jól. Nosza kontaktspray - fülelés. Nem lett más, továbbra is néha kihagy. Ráadásul hátsó ajtókból nem jön semmi hang közlebbi fülelésre.
Rá kéne nézni: rácsokat le is vettem. Jött a meglepetés. Hátul nincs hangszóró ! elől két oldalon két különböző méretű és fajtájú szakadt hangszórók. Ne már, ilyen nincs, ez hogy... Legközelebb szedjem szét az autót vásárlas előtt?
Az előző tulajt is megkérdeztem, ő erről nem tudott. 3 éves kora óta nála volt az autó, előtte olaszországban volt egy tulaja. Mundjuk nekem sem feltétlen jött volna elő, ha nem vagyok maximalista, meg nem kezd el kihagyni az egyik oldal.
Pár hét múlva el is szaladtam a bontóba, hoztam négy gyári Bose hangszórót. Beszereltem, minden tökéetesen működik. Nem értem az egészet, miért venne ki valaki hangszórót az utóból. Azért ezek a Bose csipogók nem olyan nagy durranások, jó 2 ohm meg minden de vannak ennél jobbak, ráadásul a rögzítésükkel csak ehhez a típushoz jók átalakítás nélkül. És akkor miért nem vitték a mélyet, vagy az erősítőt? Gondolom hazánkba kerülésnél került ki belőle, mert most bontóból nem kérnek érte annyit, amennyit érne ez a macera egy kocsi eladásnál.
Lényeg: A Bose tökéletesen működik. Hurrá :)
A történet úgy kezdődött ,hogy bejöttek a melegek olyan május körül...klíma benyom hideg semmi...jó elviszem feltöltetni.Fel is töltötték vákum próba nyomáspróba minden jó.Öröm ,hogy végre hideg van a kocsiba kb. olyan 2 napig elvittem egy klímáshoz ,hogy mi lehet a baj megállapítottuk ,hogy a magas nyomású kör feltölőszepje rossz...csere nyomáspróba vákum próba minden ok mehet bele a gáz kb 1 hétig hideg is volt majd megint elment a gáz és megint csak a meleg maradt visszavittem átnézünk mindent megint semmi jó akkor klímahűtő le megnyomatni hátha az ereszt az sem ereszt...most kicseréltek minden tömítést és szelepet remélem jó mert ezek után már csak a kompresszornál ereszthet.
Első töltés:12000 Huf
Második töltés+szelep csere:14000 Huf
Harmadik javítás:24500 HUf
Megszületett az elhatározás, hogy szükség lesz egy vállalható korú, viszonylag jó állapotban lévő, megfelelő méretű, felszereltségű és kinézetű autóra, amibe belefér 3 gyerekülés. Rengeteg igény... Sok hahu bogarászás után, csak néhány típus maradt. Árban és felszereltségben, állapotban, kinézetben (ebben biztos játszik az előzmény a 145-tel :)) igazából ez volt a befutó. Néhány 156-ost is megnéztem ez előtt, persze sok volt a lelakott, vagy elhanyagolt műszaki tartalommal bíró eset.
A lényeg: elmentünk megnézni az apósommal, aki autószerelő (igaz alapból francia, de régen olasz autókkal foglalkozott, az alfa TS-t pedig a 145-tel kitanultuk már). Amikor megláttuk az autót és eladót tudtuk, hogy ez lesz az. Körbenéztük. Az általános állapota nagyon jó, horpadás, törés nincs rajta. A bal első ajtóél kicsit megkínozva, látszik nem mindig sikerült óvatosan nyitni, tipikus tükörház fényezés elkezdett kicsit peregni. Lökhárító bal eleje alul meg van húzva, megtört a ködlámpa is, nyuszi kő ül a fűben.... A szélvédő cserélve, kőfelverődés, van számla, kaszkóra készült. Ezek miatt szabadkozott, de nem olyan elrettentő dolgok, könnyen kezelhetők és végülis használtautó, több mint 10 éves. Ezen felül minden gyári dolog benne, nincs gányolt fejegység, gányolt "extrák", megvan a gyári felni, új gumikkal stb.
Be is indítottuk, aksi új, könnyen indul szokásos TS vezmódosító kerregés, hűtőfolyadék kicsit kevés. Mást elsőre nem láttunk. Megbeszéltük az újabb találkozót, kihozta nekünk a műhelybe, alánéztünk kicsit alaposabban. Diagnózis: Hűtő elkorrodálódott, folyik. Némi korrózió van az alján,de felületinek látszik, semmi komoly(még a tipikusan kényesebb helyeken sem, küszöbillesztés, padlólemezek szélei, első doblemez belül, fülecskék alul stb. stb.). Igaz lehet a garázsban tartott kitétel. Egyéb gond nem látszik, jól megy. Ezután rögtön meg is írtuk a papírokat. Most már csak az 'apróságok' vannak hátra, hogy amennyire lehet gyári allapotú legyen minden még sokáig.
Sajnos, az előző tulaj nem cserélte ki a kettős tömegű lendkereket, így ez már rám maradt. Nem nagyon maradt más választásom, mert már kezdett zörögni, néha csattant is leállításkor. Egyértelmű jelét adta, hogy nem kíván tovább dolgozni. Mivel szükség van az autóra hétvégén, így nem tudtam várni jövő hétig. Ezúton is nagyon köszönöm Ferke gyors közbenjárását, és hogy 1 nap alatt rendbe tette a kicsikét! :) Remélhetőleg, pár évig ezzel már nem lesz gond?!
180k km után le kellet húzni a váltót. Egy időben furcsán pattogó hangot adott a kuplung és a pedálon is lehetett érezni, hogy akad belül valami. Ez aztán spontán megszűnt.. Mindenesetre az Alfariumban nekiálltak a fiúk. Az eredmény nem volt túl szívderítő. Kinyomócsapágy elfáradt, főtengelyszimering szintúgy. Kuplungszerkezet önbeállója a végállásban, rugók elkopva; a tárcsa még egész jó volt. És a sokk: kuka a kettőstömegű, ami ritka verzió lévén csak gyáriban van, rendelésre, egy egész Fekete seregnyi Mátyás király felmutatása ellenében. Mit mondjak, nem volt őszinte a mosolyom...
Alexék megrendelték, összerakták, csodás lett. Jövő héten az Adrián tartósteszt indul. :)
Alfacityn ismét szerencsés voltam. Buda Marci kihúzta a nevemet és nyertem egy vásárlási utalványt a hegyaljánál. Következő héten már be is váltottam 5 liter Selenia 5W40-re. Tehát megejtettük az olajcserét.
Ma felcseréltük az első kerekeket a hátsókkal, hogy egyenletesen kopjanak. Természetesen ki is lettek egyensúlyozva.
28.065 km
13.370 km-nél lettek felrakva, eddig 14.695 km-t tettem meg velük.