Blog
Kezdő szervizként ma lecseréltük az olajat.
- Selénia WR 5w30 Pure Energy
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
Az autót alul, felül alaposan átnéztük. Az egr szelep környékén találtunk olaj ködölést, oda egy O gyűrű majd kell.
Egyéb rendellenességet nem találtunk. Alulról tökéletesen hibátlan az autó, ahogy illik is ennyi év és km után.

Ahogy bejöttek a hidegek akkumulátorom elkezdett gyengélkedni...tavaly is már 1x-2x töltögettem így tudtam ,hogy mandátuma az akksinak lejárt lett helyette új...
Bosch S4
60Ah
540A
Költség:23e

Dayco vezérműszíj készlet, graf (fémlapátos) vízpumpa, Contitech hosszbordás szíj, Febi/Bilstein/ fagyálló.
Szép idő, vasárnap. Akkor kapjuk szét a csomagtérajtónál a kábelátvezetést, és oldjuk meg a vezetékszakadást, ami a tipikus 156 sedan betegsége. Már nem volt egy jó ideje csomagtérvilágításom és a központi kijelző sem jelezte, ha nyitva volt a csomagtérajtó.
Hát eléggé oda voltak a kábelek, bátyám segítségével meg lettek forrasztva és le lettek szigetelve. Újta minden a rendjén van, hatalmas az öröm.
Majd egy kis kényeztetés következett a bőr belsőnek. Kipróbáltam az Ikea bőrápoló szettjét. Tökéletes!
Km: 212575




Felkerültek ismét a 15-ös michelin téli papucsok. Lekerültek a 16-os nyári teledial felnik.
Nem is tetszik most az összkép a 15-ös kis tojástartós, a következő ősszel azt hiszem a téli is 16os lesz.
A centír és a szerelés a bevált Spur kft.-nél történt.
Km: 211935


Kénytelen voltam keresni egy futóművest és a Spur kft.-re esett a választás jó híre és több évtizedes múltja miatt. Be is vállt, a szakik akik ott solgoznak nem ma kezdték a szakmát. Rendkívűl segítőkészek, rendesek és udvariasak, le a kalappal! Egyébként egy kicsi műhely, semmi extra.
Észrevétel: a bal hátulján nem tudtak sokat állítani, eléggé be van rohadva a csavar.
Km: 201100

Gumiflexnél rendeltem 2db Hankook k425 nyári papucsot előre, mert egy nyár alatt megette az elsőket rossz futóműbeállítás miatt. Kértem a szerelés mellé futóműállítást is, amit aztán nem igazán tudtak megcsinálni, mert bénáztak. Annak ellenére, hogy nem lett jól beállítva, kiszámlázták a futóműállítást 20% kedvezménnyel.
Felkerültek hát a nyári pacskerok, a hátsók egy nyarat futottak, az elsők pedig újak.
Tanulság: Gumiflexbe sem visszük az autót többé.
Futóműállítás, centír és szerelés: 12500ft
2db Hankook: 35000ft
Km: 201045


Ma véglegesen lezártuk a szezont...
Akku kikerült.
Az ablakmosó tartályát kiöntöttem. Három csavar tartja, egyszerű. Kék ablakmosó volt benne, de inkább fekete színe volt annak, amit kiöntöttem.
A szezont 246 nappal ezelőtt 2016.03.19-én kezdtük.
Az idei szezon volt az eddigi legrövidebb, mindössze 2.961 km-t mentünk. Nagyban közrejátszott ebben, hogy az idei Nagy Túra 2016 során a Giulietta volt a társunk.
A vétel óta 48.782 km-t tettünk meg közösen.
181.969 km




Kiégett a bal első helyzetjelző. Sajnos nem sikerült kicserélnem, így szervizbe kellett vinnem. Ha már ott volt, megemlítettem a még mindig létező nyikorgást.
Mint kiderült, a jobb hátsó kopott fékbetét és az elfáradt féktuskó volt nyikorgó hang forrása. A féktárcsát is cseréni kellett.
Ezen kívül a kormány gömbfejek is cserére szorultak.
Költségeim:
- Izzócsere: 8000 Ft
- Két hátsó féktárcsa: 42000 Ft
- Két hátsó fékbetét (ATE): 15400 Ft
- Két féktuskó 25000 Ft /db
- Két kormány gömbfej: 18600 Ft
- Két axiál: 19200 Ft
- Futómű állítás: 9000 Ft
- Munkadíj: 32000 Ft


