Blog

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-03-22

Ma fel kerültek a szép nyári papucsok. Szerencsére nem voltak sokan ma a szervízbe igy be tudtam állni :-)

 

Volt egy kis idő meg egy kis karbon mintázatú fóliám így kellemesen töltöttem az időt pár dolgot behúztam vele! Még nem vagyok kész mert maradt még pár dolog! :)
Nekem tetszik a többi meg nem fontos :-D :-D

 
>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2017-03-22

Nemrég voltam a Ber-Do-nál, ahol motordiagnosztikán esett át az autó. Nagyon jó tapasztalataim vannak a hellyel. Gyári gépük van, minden lehetséges tesztet elvégeztek. Az eredmény egy rossz alapjárati motor, egy lassan jaldokló légtömegmérő és egy halott lambda szonda. Ezeket most kicserélem. Ez elméletileg meg fogja szüntetni a reggeli egyenetlen alapjáratot, és a motor szinte tökéletes lesz. Olajat még mindig nem eszik, erős stb.

 
>> SzervizKadalfi // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2017-03-22

Ezek történtek velünk az elmúlt évben.
Generátor feszültség szabályozó meghalt,kicserélve.Ha már szét volt szedve a szabadonfutót is cseréltük.
Bal első lámpa belseje szétperget,csere újra.
Kipufogó rezonátor cső piszkosul el kezdett zörögni,pedig kívülről teljesen jónak nézett ki,lecserélve.
A fékekkel még nem foglalkoztam mióta nálam van a csoda,így lecseréltem kompletten,tárcsástól,betétestől,221000km-nél
Brembot kapott.
Gumi fékcsövek is cserélve lettek.
223000km-nél olaj +összes szűrő cserélve.Most Xado 5W-40 SM/CF-et kapott.
Hát kb.ennyi.
Lehet 1-2 dolgot kihagytam.
A távirányítóval nem tudom nyitni,zárni az autót,tudtok valakit esetleg borsod megyében,aki újra tudná tanítani?Köszi!

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-22

A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.

Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)

A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.

Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)

Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-03-22

Kivételesen nem Valeo lapátok lettek a Tescóból, hanem gyári darabok az Elaforgtól. Hétfőn spájzoltam be őket, ma pattintottam fel a régiek helyére.

Az új ablaktörlőkkel az első utam a gumishoz vezetett, aki visszatette az autóra a nála tárolt Pilot Sportokat az Alpinok helyére. A téli garnitúrát nyugdíjaztam. Hat szezont futottak két Alfán. Kilométert csak tippelni tudnék, mert a régi autónál nem nagyon írtam. Az első öt évben teljesen elégedett voltam velük, de az idő nem kímélte őket sem. A hatodik szezonjukban már nem hozták azt a szintet, amit régen. Azt még nem találtam ki, mi legyen az utóduk, de az Alpin 5 biztosan az esélyesek között van. A gumis ismét megdöbbentett azzal, hogy rendesen felfújta a kerekeket, nem úgy állt, hozzá, hogy kétbármindenbejó.

A végén megkoronáztam az egészet egy alapos takarítással.

Ablaktörlők: 6110 Ft
Gumicsere: 9600 Ft

Kilométeróra állása: 171 497

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2017-03-20

Eddig bírta 2012 07 hóban vettem most 2017 04 van majdnem 5 év .Szerintem jó átlag!A választás Exide premiumra esett 100Ah!
Remélem ez is bírja addig mint a másik pedig az csak74Ah volt!

 

ma felkerültek a mellső tengelyre az új nyári abroncsok, s immáron egyforma gyártmányú gumik vannak az autón
a most hátul lévő abroncsok az előző tulajnál, 2015 augusztus 24-én 153874 km-nél kerültek az autóra, a mellsők ma, 187399 km-nél

 
>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-21

Nos egy rittyentek egy elfogulatlan bejegyzést eme gyöngyszemről...:
Gt5 650C nevű jbl szettel összevetve.
Annyira dícsértétek, nem a hangerő, a minőség a herz ereje.
Nos megjött. Csomagolás, nagyon szép fényes, színes fullgagyi vékony papír. Ajj jbl kofferként nyíló doboza emeletes rekesszel azóta is autohifi alkatrész tároló dobozként szolgál.
Ég áldja a rengeteg eszét annak aki kitalálta, hogy belbecset körbevevő hungarocellt össze kell ragasztani szalaggal. Enélkül tuti megpattogtattam volna betonon ezt azt.
Így tülélte, szikével amputáltam kötést, hümmögve leltároztam.
Az van benn ami irtak :)
Nem csekély elképedéssel konstatáltam, nincs hangfalkábel...aj pedig azokat mindig el szoktam rakni, motorba lednek, akárminek jó. Nincs..pazar.
Mély...nehezebb mint vártam, ez jó jel.
Magas...ez a pici sz...r ...ezmiez, najó, tovább. Hangváltó...anyám, fullgagyi ropogós műanyag, csodaszép ezüst szín, rács, csillivilli. Na itt elkezdtem aggódni, lekaptam, á, oké, belseje rendben levőnek tűnik.
Majd mafla pofát is vágtam, felfedeztem, három állású, -2 0 +2 kapcsolót, ami, ha jól okoskodtam, woofer jelszínét hivatott kompenzálni. Nem olvastam el, nullán hagytam, majd ha nem tetszik, elolvasom, ha kapcsolgatni kell.
Namost ugye én autóm tökéletes...szóval herz ék nem gondoltak rá, hogy kivezethessem kapcsolót kívülre? Mindig le kellene bontani kárpitot hangoláshoz?
Nos kizuháltam jbl t kocsiból, herz be.
Először keretre, hogy rendesen felüljön, majd ajtóra keretet. Ezt érdemes lassú lépésekben csavaronként kicsit húzva, műanyag enged, vegye fel szépen a neki tetsző formát.
Hangváltó mély fölé került, addig sakkoztam, hogy ott talán nem lesz útban. Végülis felment kárpit, szóval ok.
Fogalmam sem volt, hogy fog szuperálni, mindenképpen meg akartam hallgatni különbséget, két cucc között.
Jobb mély hertz, bal jbl.
Rádió röffent, szép halkan...
Heveny szívhezkapkodás, jbl hangosabb, teltebb, leveri hertz et. Elakadt lélegzetem.. hangosítok kicsit..na, mintha éledne hertz, tolom neki, igen! Utolérte, majd le is hagyta jblt, közel teljes hangerőn simán túlkiabálja jbl t.
Mégis, valahogy vérszegény, jbl hangja sokkal kellemesebb, mélyebb...na matassunk, mi is van?
Ahamm, front hpf 180hz, tekerem lenek folyamatosan éledő hertz, 63hz nél magára talált jbl hangja alig változott, igaz előtte is elég jól szólt, na itt már hertz nagyon jól, sokkal jobban, és szebben.
Ah egész fellelkesültem. Alvás.
Két nap múlva másik ajtón ugyanez a művelet végrehajt.
Viszont kilincstakaróból véletlen kipattant kicx magasa, hű, király, akkor berakom hertz magasat.
Hertz magas: jbl el nem hasonlítható, jbl halgathatatlan.
Magas..az a kis izé...kibányászon nylonból, kibontom vezetéket...ez komoly?!
Vicc!
22 darab centiméter cérnavékony izé fityeg rajta.. na itt elkezdtem köpködni.
Nézem alját...nemá, mágnesbe csavarmenet felhelyezéshez, hát ez kész, azt hittem erre csak én gondoltam eddig. Hatalmas piospont ezért.
Lyuk kb passzol, be vele helyére.
Teszt...
Hm hmhm ez a hang, ez mi?
Ez ami balról szól köszönő viszonyban sincs jobbról szóló kicx el.
Gépszkedés eq..miegymás, alakul. Feladtam, kivettem másik kicx et is, hertz be, dolgozzon processzor. TA setup.
Most sem az igazi.
Még eq bűvölés, alakul. Mondjuk rá, hogy jó.
Na adjunk neki Dire straits...
Hú, gitár frenetikus, á imádom, cin, kicsit vérszegény, Knopfler hangjában a karcosság alig hallható...mivanezzel?
Valami rock...brit gitárkombó, anyám, ez nagyon durva, olyat boostol hátsó pickupre, hogy csak lestem, eszement jó!
Brit vox ac30 rajongóknak ajánlom, leviszi fületeket.
Namég zene: neee!
Mai mittommi dance fájdalmasan szól.
Korrigálhatatlan.
Van ez a SAL szintjét sem megütő műanyag membrános kínai magasaknak jellegzetes fülbántó hangja. Kb minden tizedik számban talál ilyen hangot magának amit elkezd boostolni.
Ami gitárnak jót tett, az éneknél, szintinél elvérzett.
Nos ennyit a tetolon magasról.
Nálam kivgezte magát.
Sajna kicx selyemmagasának nyomában sem ér.
Amit vártam, egy kevésbé izmos finom hang helyett egy kiváló agresszív nagyot nyomó mélyközép, jó hangváltóval, használhatatlan magassal. Ezt kaptam 36 ezerért. Jó vétel? Nem. Magas árát megspórolhattam volna. Mély és váltó nagyon tetszik.
Mellékeltem képet kárpiton levő szivacsgyűrűről. Nekem elengedett, ez látszik is, még ragasztás előtti a kép.