Blog
új generátor - 55 000ft
2 db Dunlop SP Sport Blue Response XL 225/45 R17 94W - 58 000ft
Km: 209 000
A hétvégén az utolsó idegesítő nyikorgás is meg lett szüntetve az Alfába, amely már azóta hallható volt hátulról, amióta az autó nálam van, de csak körülbelül 3 hete sikerült lokalizálni ablak mosás közben. Véletlenül meglöktem az ablaktörlőt a hátsó ablaknál és sikerült reprodukálnom a hangot, amit addig burkolatok ütögetésével nem sikerült elérni. (Ha tippelnem kellene az autó előző tulaja, szerette ennél fogva kinyitni a csomagtartót :D )
Sajnos a javítási műveletből kimaradtam, mert éppen túrázni voltam Romániában, és otthon hagytam az Alfát szüleimnél. De apám unalomból vagy szeretetből vagy kíváncsiságból szétszedte a csomagtartóajtót és megtalálta a hibát. A hátsó ablaktörlő motor gumi tartó bakjai ki voltak lazulva és ezért tudott mozogni az egész szerkezet. A pontos részleteket nem tudom a javításról, de a varázslat működött. Tegnap nyikorgás mentesen jöttem végig a 44-es főúton, pedig ez az út próbára teszi az autót :).
Már régóta megvettem a hátsó ajtóhatárolókat, mivel a jelenlegik borzasztó hangosan kattognak a határolás pontjaiban. Ma eljutottam addig, hogy kicseréljem őket. Mit mondjak, könnyebben ment, mint gondoltam.
A kárpit eltávolítása után arra gondoltam, hogy az alumínium lapot is eltávolítom, de ahhoz bontanom kellett volna mindent. Ekkor jöttem rá, hogy a hátsó hangszórókat is cserélem, le tudnám mérni a beépítési mélységet, szusszanva egyet a nagy szerelésben.
Jó hír, a körülbelül 10cm-es hely van mögötte, ami a 4centis kiemelő keret mellett bármilyen hangszórót befogad.
Másik jó hír, hogy a 16cm-es rész kellő helyet biztosított, hogy a lapot ne kelljen bontanom és megoldjam az ajtóhatároló cseréjét ilyen módon.
A csavarok és anyák eltávolítása után nehezen lehetett az alkatrészt a kis nyíláson kifűzni, mivel a forgatható pánt alig fért ki a határoló rudazatának szánt nyíláson. Kis forgatgatással sikerült, majd mehetett be hasonló módszerrel az új, majd felcsavarozás. Kárpit visszaépítés után jöhet a próba; az alaktrész és vele együtt a nyitás/zárás teljesen zajmentes. Hurrráááá.
Nekiestem a másiknak is, mely már "rutinból" fele annyi idő alatt megvolt. Így a körülbelül másfél órát vett igénybe a teljes mutatvány. A végén azért kapott egy kis extra zsírt egy speciális Fomblin fejlesztés formájában. Pár kép a szerelésről.
Még egy dolog végére pont; a hangszóró cserénél hátulra nem fogok szenvedni komponens hangszóróval, hátulra csak kompenzációnak kell, hogy ne halljam a gyári rettenetet, így úgy döntöttem, hogy koax-ot fogok berakni. Egyszerűbb, gyorsabb, hangban kicsit kevesebb, de elegendő. Választásom - h már előre Hertz DSK 165.3 megy - egy Hertz DCX lesz. De erről majd egy következő blog bejegyzésben...




Ma átléptük a 250k km-t! Tettünk egy kirándulást Fehérvár-Zírc-Veszprém-Almádi-Velence-Fehérvár útvonalon, közben legalább 10 Alfával találkoztunk,mindenki visszaköszönt! Jó érzés volt. :-)

NGK BKR6EKPA 4x cseréje
Éljen május 1:-)
Végre volt 1 kis időm az autót lemosni, tempomatkart beszerelni / plug&play semmi matek /



0
532
Fórum
Friss topicok
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Zenebutik
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki