Blog
Tegnap vásároltam ezt a szépséget,Így újra alfa tulajdonos lettem 2 év után.
Kaposváron vásároltam minden papírt elintéztünk irány haza Szombathelyre 23 km után nagy kék füst az autó hátuljáról útszélén megállás baloldalon a lengéscsillapító meg adta magát,tönkre téve a gumit. Felhívtam a kereskedőt hogy mi van most volt műszakin hogy történhette ez?Mondta nyugodjak meg mindent elintéz.
Így is lett jött a tréler elvit a szerelőhöz és kicserélték a hibás alkatrészt.
Utána haza felé már semmi probléma nem volt és még mindig fülig ér a szám ha bele ülők.
Észrevettem, hogy a pendrive-ról nem minden zenét akar lejátszani, ezért kicsit utánaolvastam külföldi fórumokon. A megoldás az MP3TAG nevű program:
Letöltöd, telepíted, megnyitod vele a pendrive-on lévő zenéket, majd jobb egérgomb, címke eltávolítása (ezzel minden fölösleges info-t töröl az mp3-ból)
Ezután úgy tűnik mindent lejátszik :)
Update: majdnem mindent :D a 128, vagy annál kisebb bitrátás mp3-akat sem játsza le, ezeket érdemes átlakítani pl. 320-ra.
232500 Km
- jobb első kerékcsapágy csere,
- jobb felső lengőkar szilentek cseréje.
- csapágy 24000 Ft
- szilentek 8000 Ft.
- munkadij 20000 Ft.
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről (109500km). Sok minden ki lett cserélve és fel lett újítva, amelynek köszönhetően az első felfüggesztés kopogása, nyikorgása megszűnt:
Csere:
Első-Alsó lengőkar (2db): 79856Ft
Szélső gömbfej (2db): 8792Ft
Első stabilizátor gumi: 2026Ft
Selania StAR 6l: 16080Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Fékolaj: 1300Ft
Szervóolaj: 2260Ft
Felújítás, tisztítás:
Kormánymű: 65000Ft
Hátsó féknyereg: 3704Ft
Klímatisztítás: 3100Ft
Ezeken felül be lettek állítva az első fényszórók, és a futómű. Ezzel a szervízzel minden olyan hibája ki lett javítva az Alfának, amivel megvettem :). Remélem az új, meglepetés hibák száma továbbra is ilyen alacsony marad :).
Felkerült A kerék. Komoly lett, nagyon komoly. Képet csak ilyet tudtam készíteni. Még a mozgásom korlátozott. :-)
Hétfőn autó letesz és a lökőben a lyuk be lesz tömködve + küszöb eleje lejavítva, ha már a feketéből barna lett.
Kösz Vittorio a munkákat. Fasza lett!


Hétvégén olajcserét tervezek. Előtte Xado VitaFlush belső motortisztítót raktam az olajba.

Ma voltam okmányirodában és újra forgalomba helyeztem. Mivel gyönyörű volt az idő ezért muszáj volt egy karikát menni vele. Akksit behelyeztem, kulcs elfordít és ahogy kell indult elsőre. A fékek kicsit berozsdásodtak a közel fél év alatt, de pár pékezés után rendben. Tankoltam is bele prémium üzemanyagot, hogy az keveredjen azzal a kevés régi benzinnel amit benne hagytam ősszel. :)
Most már jöhet a sok napsütés.
Km. óra állás: 77344
Úgy látszik a tetőreteszelő motorban lévő műanyag fogaskerék egy típushiba az elektromos tetős Spidereknél. Szeret eltörni. De szerencsére lehet hozzá kapni, igaz nem túl olcsó egy műanyag vacakért, de állítólag ez jóval erősebb mint a gyári.


A Kaposújlaki találkozó után letámasztottam a gépet. Garázsba vele és letakartam. A biztonság kedvéért kivontam ideiglenesen a forgalomból, nehogy elcsábuljak.
Km. óra állás: 77344