Blog
egy ideje mozgott a jobboldali visszapillantóm... húztam halasztottam, jóóóvan majd meghúzom a csavarokat vagy ilyesmi... hát mostanra már mozog a baloldali is, ééés ami a legszebb az egészben, a csavarok full szorosak, nem az a cink, hanem amibe belemennek a csavarok alulról, abba nem kapaszkodik a tükör.. kb fogalmam sincs, hogy ennek hogy kéne lennie, odaragasztva, vagy mifene... nézelődök kicsit, ha nem találok semmit és ezen fölidegesítem magam, akkor amennyire tudom felemelem és megküldöm ipari ragasztóval :D
Megjöttek a még kapható gyári cuccok a benzinszűrőhöz:
Csavarok
1 db - 60805046 (10184314;60800560)
1 db - 60807749 (60655105;60800559)
Tömítések:
2 db – 60578806
5 db – 60578805 (2 kell, de csak 5-öt lehet rendelni)
Már csak szűrőt és csövet kell szerezni és indulhat a projekt. Előbbi szombaton a kezemben lesz...






Ma reggel kaptam egy eddig ismeretlen üzenetet a Giuliettától:
Volt szöveg is, hogy nézzem már meg a gumikat.
Megálltam, semmit se láttam a kerekeken. Pár km-el odébb a kúton ellenőriztem a kerekekben a nyomást.A jobb hátsóban 0,1 bar-al kevesebb volt.
Pótoltam.
Reset és várunk, hogy mi lesz. Eddig 200 km után semmi. Holnap jön még hozzá 100, utána megmérem újra.
Jó tudni, hogy ilyen kicsi különbséget észrevesz.


Megvolt az éves olajcsere, sokat nem mentem az autóval, mindössze 9.000 km-t.
Természetesen Selenia WRPE-t kapott, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt. A gázolajszűrőben 9.000 km van az még semmi.
Az olajhűtőnél volt egy kis olajfolyás, egy kis hülye gumigyűrűt kellett cserélni, és a probléma megoldva.
Gyertyák leellenőrizve, mind a 4 jó.
Futómű átnézve, nem lóg semmi, nincs kiszakadva egyik szilent sem.
Km:228.898



Nemrég felfigyeltem, hogy fékezéskor finom remegés érezhető a pedálon és a kormányon ami egyre erősebb lett. Fele se tréfa, tudtam, hogy a fék a ludas. Gyorsan rendeltem hát egy szett Delphi tárcsát és betétet aztán ma meló után gyorsan ki is cseréltem. Nem vagyok gyakorlott, de 1 óra alatt meg voltam.
Sajnos valaki elöttem nem igazán volt körül tekintő mert a fékkopás jelzőt el vágta így azt sajna nem tudtam bekötni. Na de majd kitalálok rá valamit....
Most jöhet egy kis nyugodt, lassú teszt időszak amíg össze nem kopnak az ujjak :-)
Km:286.888km






Visszajött a rángatás...
Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék vészmódban hazavánszorogni valami messzi messzi galaxisból...
Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája.
A lusta énem felülkerekedett, nem hoztam csatlakozót a bontóból, és nem csináltam nagy ügyet az egészből. Egy pici csavarhúzót két oldalt a késes csatlakozó alá és fölé benyomkodtam. Ezzel összébb nyomtam a csatlakozót. Szépen visszadugtam mindent a helyére, és kipróbáltam.
És megjavult. A korrekciók helyre jöttek, a rángatáskori -5 (!) és 5-ös hideg motornál mért korrekciók 1.5 alá lementek minden hengernél. Melegen pedig simán 1 alá. A motor szebben, simábban jár, és D-ben fékkel tartva feltűnően kellemesebb, nem rezeg úgy az autó. A gázpedál kisebb mozdításokra is normálisan reagál, nincs az a fura bizonytalan érzet, ami néha előfordult. Azóta sem rángatás, sem fehér füst nem volt egyáltalán.
Viszont lett egy érzetre finomabb autóm. A hangja is szebb, tényleg. És valahogy jobb érzéssel is ülök bele, megvan az a minden OK élmény. :-)


A szép àllapotban lévő zongoralakk-fekete fényezès megőrzésére eldöntöttem,hogy èvente 1-2 alkalommal lekenem a karosszériát Autoglym termèkekkel.Tavaly tavasszal Super Reshin Polish-hal és Extra Gloss Protection-nal dolgoztam,most Ultra Deep Shine-val kezeltem át.Nagyon szép lett az eredmény,igazán elmélyíti a fekete fényét.Majd kapott még a tavalyról megmaradt Extra Gloss-sal is,ami jó víz és kosz lepergető tulajdonságokkal rendelkezik.Nagyon jó készítmènyek,a kis karcokat szépen rendbe hozzàk.Sajnos egy-két helyen mélyebb karcok is megjelentek,szerintem valamilyen állattól származhatnak.Ezek is halványodtak,de eltünni nem tüntek el teljesen.A külső gumi és műanyag elemeket a Bumper Care nevű szerrel ápoltam le,de ez talàn kicsit csalodàst okozott,nem érte el a kivánt hatást,a nap àltal már kissé kiszívott fekete gumitömítések "feketesége" nem jött vissza.Talán ràmegyek még egyszer-kétszer!A belteret pedig Prevent műszerfal ápoló kendővel "nyàlaztam" át,nagyon jól sikerült!
Azt kell mondanom,egészen kiváló àllapotban van a vas kívül-belűlés ès müszakilag is.
Sajnos észrevettem,hogy az egyik felni összekarcolódott akármennyire is vigyázok a padkákra,talàn nem is nàlam történt,hanem a szerelőmnèl töltött idő alatt.Így mivel nagyon zavar,előrehozom a javításukat,nem vàrom meg,hogy lekopjanak a gumikabroncsok róluk,az őszi cserénél mennek ahhoz felnifényezőhöz,aki a télieket is olyan szépen rendbe kapta.
Ma végre visszakerültek a nyári felnik-gumik.
Km-óra állás: 227.445
Olaj,-olajszűrő,-gázolajszűrő,-levegő és pollenszűrő csere volt,ill. a biztonság kedvéért az Egr hűtő fedèl cseréje is megtörtént,bàr mint kiderült,nem volt mèg elrepedve,de legalább egy,a 2.0-ás motorra jellemző típushiba kiküszöbölve.A kismértékű hűtővíz fogyás sem ennek volt köszönhető,hanem egy vízcsövön lévő lyuk miatt volt,amit a rajta lévő bilincs okozott,ez a probléma orvosolva lett.A motorolaj és nívópálca tömítés cserével egy csapásra megszüntek az indításra jelentkező elégtelen olajnyomásra figyelmeztető hibakódok.Sajnos a futómű felől érkező,néha jelentkező kotyogás (nyekergés?) okát a tüzetes átvizsgálás után sem sikerült a szerelőmnek megtalàlnia,hiába mondtam el neki a fórumon olvasott tippjeimet,nem sikerült megértenie.Vagy nem is akarta,ő a 18-as felnire fogta.Kár volt vele megosztani a tapasztalatomat,miszerint a 16 collos tèli gurulókkal nem produkálta ezeket a hangokat.Mentségére legyen mondva,nem ismeri még a típust és az Alfákat sem,együtt tanuljuk az Alfás okosságokat.Valószíűleg elfelejtette a melegben jelentkező kuplungpedàl nyekergést is javítani,hiába írtam fel a hibalistára.Nem lebecsülve a tudását,most már átérzem,mikor a Cartársak az Alfákat ismerő és szerető szerelőkről írnak.Ezen hibák megszüntetétésere futok majd egy újabb kört,lehet,hogy felkeresem az Alfarium csapatát,ha már amúgy is olyan közel vannak hozzám.
Kiadásaim:
-szervízcsomag az Elaforg-tól 35000 Ft
-Egr hűtőfedél hàzhozszállítattva Erhardtól 16500 Ft
-nívópàlca tömítès Autóház Budaörstől 320 Ft
-munkadíj 35000 Ft
-az érzés,hogy az autóm (szinte) hibátlan -- felbecsülhetetlen!
A fennmaradt hibák javitásán túl,a következő projekt az alvázvédelem lesz,melyre júl. végén kerül sor.A dolog érdekessége,hogy meg tavaly oktober végén kaptam az időpontot most július 25-ére.
Elmondom, mi a különbség egy szinte vadonatúj, bejáratáson éppen túlesett 147 Q2 és egy vénecske V6-os kecske között: az előbbi tulajdonjog-szerzése semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem, sőt, inkább rossz érzés volt (mert már akkor tudtam, hogy eladom), utóbbi átírását követően (pedig nem kevés pénzbe került) viszont széles vigyorral sétáltam az utcán az autóig, pedig messze parkoltam a hivataltól.
Ma megvolt kisfiam első óvodába vitele (nagy rajongó), Aldit is megjártuk, szóval használatba vettem az autót.
Borzasztóan kell figyelni a műszereket, mert nagyon könnyen veszi a fordulatot (ez nem újdonság a GTV után), és hidegen (olajhőmérő is van!) szigorúan 2000-nél elváltom (és max. 1/3 gázt kap). De a 2000 nagyon gyorsan jön...
Nem figyeltem oda, és kb. 35-nél ötösben felejtettem; semmi rángatás vagy egyéb zokszó, ment szépen.
Hát ilyen. Munkahelyemen parkolok vele; itt áll az ablak alatt. (Rácsok mögé kellett zárni a fenevadat, mert harap.) Minden második ember megfordul utána. Nem értem; se nem 2.0 tádé, se nem német, ráadásul nem is új.

0
595
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki