Blog

>> EseményV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-07-09

Elővételes jegy meg van Alfacityre. Fiammal megyek ;)
2017. Július 8.: Hát ez az alfacity is hamar el telt. Igaz majdnem dél volt mire leértünk. Megnéztük a sok sok szép alfát, főleg a régieket ☺ fürödtünk a Balatonba, a víz is tűrhető volt 😉 jövőre is megyünk cityre. Tombola húzás után indultunk haza 😉

Ma mentem vagy 15 km-t a Pókkal.
Hogy vinné el az ördög az euro 2-es szerkezetet! Olyan örömet okoz menni vele, amit nehezen lehet megfogalmazni. Jó így este is visszagondolni rá...
Az együtt megtett 51e km sokkal nagyobb ragaszkodást tudott kiváltani, mint a 159 majd kétszázzal, vagy a Giu 70-el...
Tényleg több, mint egy motorizált vasdarab.

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2017-06-02

Leállt a motor melegben, így engem is utolért a Főtengely jeladó hiba.
Km óra: 156120

 
>> EseményZsé939 // Alfa Brera/Spider 939 // 2017-06-02

Temporare Fehler , tető nem nyílik
Szivás
ELM327 adaptert kell beszereznem, meg kell nézni mi a baj
Valószínűleg a ki szárnyak állító motorja, abban is a pozícióadó poti, legalábbis a net szerint.
Ma délután bekészítek pár sört a hűtőbe :)

 
>> AutóápolásZsé939 // Alfa Brera/Spider 939 // 2017-05-30

Sajnos párszor előfordult, hogy a tető nem nyitott ki rendesen, és nagyon lassan mozog. Googlizás ki mit ír, olajcsere javasolt. Olaj rendel Tutela GI/R. Hidraulikus táp kiszed a helyéről, fejvakarás hogy a szedem ki az olajat. Injekciós tű zsugorcső, és már jön is kifele az olaj, Rettenetesen néz ki. Új olaj bele, tető mozgatása, megint leszív, megint új olaj.
Az operáció után minden korábbi probléma eltűnt, tető mozgatás gyorsabb.

 
>> SzervizZsé939 // Alfa Brera/Spider 939 // 2017-05-25

A múlt héten egy komolyabb gyorsulás után a következő lámpánál nagyon szép füstfelhőt eregetett a masina. Hossza keresgélés után meglett a probléma oka. A fűtőradiátor felé menő hűtővízcsövek a szó szoros értelmében elporladtak ,és nagyobb hűtőköri nyomás mellett a kipufogóra spriccelték a hűtőközeget. Legnagyobb meglepetésemre a cseredarabok 1 napon belül itt voltak, és kezdődhetett a szívás. Mondanom se kell a hozzáférhetőség nulla. A kiszerelt csöveken csak a gumi rész van hővédelemmel ellátva, a műanyag gyors csatlakozóra már nem jutott, meg is lett az eredménye.

 

Nyolc éves projekt a klíma.
Volt már kompresszor is cserélve. Azóta elvileg zárt a rendszer, több órás nyomáspróba alatt is.
Két év alatt viszont megint elillant a gáz a rendszerből.
Ma Topiéknál elkezdtünk nyomozni és úgy néz ki hogy meglett a bűnös.
A nyomáspróbát gázzal, vákummal megint csont nélkül vette a rendszer. A csövek levételekor vette észre a szemfüles szerelő, hogy az egyik szelep nagyon-nagyon finoman ereszt. Pont annyira, hogy hónapok alatt elmenjen a cucc.
Ki lett cserélve és feltöltöttük gázzal.
Most már minden rendben, jöhet a nyár.

 
>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-20

Felkerültek a kígyók, szembenéző, króm.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-01

Kicsit későn, de most jutottam el odáig, hogy beszerezzek nyári gumikat, ugyanis az eladó csak téli gumikkal adta az autót.
Sokat gondolkoztam a méreten, végül a 215/60 r16 lett. Jobban kitölti a kerékjáratot, és az úthibákat is jobban elnyeli.
A gumisnál vettem alfás szelepsapkát.

Mert bár tudjuk, hogy a fék a buziknak való, azért néha csak kell használni és akkor igen jól jön. Így gondoltam kicseréltetem, mégiscsak költséghatékonyabb megoldás, mint a darabonként 450ezres xenonfényszóró szilánkjai fölött sírdogálni.
Mikor a kuplungos móka után elhoztam az autót, jelezték a szervizben, hogy ésszel legyek, mert a fék erősen az elfogyás felé tendál. Abban maradtunk, hogy a pannon puma lekerül a lélegeztetőgépről az előző sokk után, akkor jelentkezem és megejtjük a cserét.
Hosszas eszmecserék után arra jutottunk, hogy párezer Ft spórolás nem éri meg a kockázatot és a szerviz által javasolt teljes Bosch szett kerüljön fel az általan javasolt Zimmermann tárcsa és TRW betét páros helyett. Szerencsére a fékcsövek hibátlan állapotban voltak, így azokat nem kellett cserélni, fékfolyadékot viszont mindenképp, mert a szervizkönyv szerint 2012-ben volt cserélve, ami alapján esedékessé vált már erősen.
A fékpedálon sokkal pontosabb a visszajelzés azóta, a fékhatást még nem teszteltem, nem akarom szétégetni a friss féket.
Ezen kívül apróságok voltak csak, egy első helyzetjelzőt kellett cserélni és felkerült egy alsó motorburkolat, ami az előző szervizlátogatások valamelyikén (még 2016-ban) elmaradt...
Sajnos a jobbos oldallégzsák kontakthibája nem múlt el a ráolvasásoktól, az komolyabb beavatkozást igényel.

Ja meg volt egy gumicsere is, a a Hankook Ventus Prime 3 K125 helyett egy Bridgestone RE002 lett a nyári gumma, ezt egy gumicsere árában sikerült megoldani :) Egyelőre "elájulva nem vagyok a Bridgestone-tól, de jobban fog, mint a Hankook, nincs benne az a "lötyögősség" sem, amit abban nem szerettem. A tapadásával amúgy elégedett voltam annak is.