Blog
Az elmúlt kettő hónapban nem sok időm volt rá, de turbócsövet cseréltem, mert az kiszakadt, alul nem volt rozsdás, de le lett drótkorongozva, rozsdaátalakító, majd alvázvédőzve jó vastagon, örök élet. Új biztonsági övet is szereztem, mert a másik rojtos volt, idegesített. Rendeltem a felni közepébe alfás matricát, illetve bmw-s antennát, amint időm lesz, megy fel. Felnit is festem a következő hetekben, az ültetőrugó is rendelés előtt áll, a belső is kicsit változni fog, motortér kipucolás, rendbe rakás, amint időm engedi, megcsinálok mindent! A chip tuning is folyamatban, előtte szeretném kitakarítani a motort, a lerakódásokat kikaparni, illetve az egr-t lefalazni, de annak még utána kell járnom. Kapott teli polírt, nagyon kellett! Majdnem eladtam a héten, mert egy 2.4 159 SW nagyon megfogott, foglalkozós, de megérte volna, HA tényleg magyar papíros lett volna, illetve nem fújták volna telibe, mert hátul összetörték, bár ha faragnak az áron, lehet még megveszem. Ugyanakkor nagyon kellemes visszajelzéseket kaptam az enyémmel kapcsolatban, 1 nap alatt vevőt is találtam rá, olyan áron ami abszolút elfogadható, jól esett. Csináltam pár képet róla mostanság, azokat azért megmutatom.



Újra csináltam a szélvédőre a trikolor csíkot, mert az előző már kicsit meg volt fakulva, meg egy helyen kezdett felhójagosodni.




Belső tér optimalizálása egy kis festegetéssel, ami a tetőkekárpit "A" oszlop és egyéb kiegészítők festése feketére. Összesen 10 doboz textilfesték kellett, a tetőkekárpit nem egy barátságos anyagból készült.
Textilfestéket használtam, a műanyag alkatrészek pedig Plasti dippel lettek fújva.
A "B-C" oszlop borítások kimaradtak, az következő alkalom lesz, mert elfogyott a Plasti dip ami volt itthon.






1,5 év alatt 34ezer km. semmi probléma nincs. Nem kellett hozzányúlnom semmihez a takarításon és olajcserén kívül.
Egy 156os fa kormányát láttam hirdetésben, mivel 98as autóban volt, így hát egy próbát megér hátha jó az enyémbe is, mivel egy időben épültek :) Hát először is kellett javítani, mert meg volt kopva, vettem hozzá nagy kopásállóságú anyagot, ami ugyan olyan mint a légzsáknak a külső borítása. A felújítás rendben is volt, a kormány felrakása nem, mert az eredeti kormány mögött ott a légzsák tekercse, ami a fa kormány mögött nincs kialakítva, így hát vissza az eredeti amíg lesz megoldás, vagy is már van csak meg is kell csinálni :) Remélem össze jön :) Fa utánzatú sebesség váltó fej, E-bayen Kínából jött, alakítani kellett színt úgy. Egy rossz gyári sebváltó fejnek az alja kellett rá toldásnak, és hogy fogja a váltó szoknyát. elvágtam, átragasztottam két komponenses ragasztóval, és bevontam evvel a műszerfal anyaggal. Király lett :) Ja és egy kicsit belül fel kellett fúrni, mert nem ment rá teljesen a sebváltó rúdra.
Költségek:
Fa kormány 4.500,- + 2.500,- posta
Kormányhoz anyag 5.500,-, de ez 100x140 cm
Sebváltó fej postával 1.252,-











A szervizem nem ért rá, nekem viszont volt egy kis szabadidőm. Kicseréltem a beragadt kézifék zsinórokat.



16'-os Alufelnik. Kapnak nagyobb oldalfalú gumikat, elől 195/55 r16 GoodYear merevített oldalfalas 10.000 a két gumi, használt de jó állapotú, utólag kiderült az egyik kapott egy csavart, de egy 500-asért befoltozták, hátul 195/50 r16 gumik lesznek majd. + az egyik felniből hiányzott a tehermentesítő, a többibe alumínium van, így hát egy darab kellett , de akkor már az is alumínium legyen, esztergályosnál egy 1.000-ért faragtak bele nekem :) Még a két hátsó gumi várat magára, de hamarosan lesznek rá. :)
A 4 db fent lévő gumi leszerelése és 2 db felrakása ki súlyozással 4.000,-
A 4 db gumi elkelt egy 20-asért. Túl peresek voltak.


Pollen szűrő csere 1.425,-
Levegő szűrő csere 2.160,-
Aksi előtti relék tartalékba, hogy legyen :) 1.000,-
Szervó kupak lefolyócsővel 500,-
Motorházetető kitámasztó karnak a tartó műanyagja csere 200,-
Motorháztető kinyitó bowdenhez gumi harmonika 200,-
Új elakadás jelző háromszög 1.300,-
Autós telefon tartó 760,-
Bal és jobb oldali levegő beömlő nyílás ablakemelő kapcsolókkal 6.300,-
Bal hátsó féknyereg 5.000,-
Hátsó féknyergek javító készlet
Special Edition kormány 1.000,-
Jobb első ködlámpa 4.000,-
Győri alfás matrica 800,-
Féltengely külső gumi harang 985,-
Szárító szűrő



Kicsit túlfutottam az olajcserével ,így most a hosszú hétvégén neki álltam. Már legutóbb is Motul olaj került bele ,most is azt vettem,plusz a jó kis gyári Ufi olajszűrőt. A többi szűrőt két hét múlva cserélem le.
A segédalvázkeretet ,vagy bölcsőt kicsit ,ilyen adjunk szart a pofonnak jelleggel lepacsmagoltam fémvédő lakkal ,mert nagyon csúnyán rozsdás. Ki kellene szerelni ,és normálisan le felületkezelni.
A haspáncélnál pár csavart pótolnom kellett. Érdekes módon ,ha szerelőnél jár az autó,mindig eltünik 1-2...
A másik projekt a kézifék kötél porvédő csere volt.Kerékcserekor vettem észre ,hogy a porvédők elporladtak a másfél évvel ezelőtt beszerelt gyári bovdeneken.
Nem szeretném még egyszer szétbontani a fél autót a komplett kötél csere miatt.
Shadin kollega blogja alapján csináltam. Tök jó,és költséghatékony módszer. Lehet hogy updatelnem kell majd ,mert csak szélesebb kábelkötegelőm volt itthon,és az nem teljesen ül be a horonyba. Majd szerzek keskenyebbet.
Km óra állása: 247330km
Előző olajcsere óta megtett km-ek száma:17664







