Blog
Na szóval, az úgy volt, hogy... És itt már lehet sejteni, hogy nem véletlen volt eddig ilyen nagy a csend. :P
Ugye novemberben elköszönt a turbó, meg amúgy is tervbe volt véve a vízfogyasztás kiderítése, a csúszós kuplung rendbetétele és a fáradt gátlók cseréje.
Néhány vargabetű után április elejére (nem, nem elírás, de nem akarok a gép előtt sírni, úgyhogy nem fejtem ki) kész lett a hengerfej - csak 3 helyen volt elrepedve - és a turbó - csak egy centit járt benne a tengely - cseréje és felújítása. A hengerfejben minden mozgó alkatrészt kicseréltek, a turbó sem gyári állapotában került az autóra, hanem a "hibrid turbó készül" nevezetű eljárás alá lett vetve, azaz a turbinaoldalt felmarják és nagyobb turbinakerék kerül be a gyárinál. Ez azért jó, mert több levegőt tud szállítani = több póver = nagyobb mosoly.
Örültem, mint majom a farkának, hogy végre otthon van az autó és önerejéből járóképes, mindeközben ráadásul semmi oda nem illő hangot nem hallat. Ez az öröm tartott egészen vasárnap délutánig (hétfő estétől), amikor az olajhűtő úgy gondolta, hogy akkor ő most elfáradt és elkezd ereszteni. Mit ne mondjak, nem volt felhőtlen az örömöm, úgyhogy lázas szervezkedésbe kezdtem, hogy egy fáintos univerzális olajhűtőt fel tudjunk hebrákolni a géperejű járóműre. Ennek a projektnek végül az időszűke, valamint az a tény vetett véget, hogy sikerült bontottan, csövekkel együtt 10ezer birodalmi pengőért venni egy használtat, amiért nagyon hálás vagyok az Alfadeponak.
A 4db Koni STR.T gátlót már novemberben megvettem - most már csak röhögök az optimizmusomon :)
Közben intéztem a kevlárkuplungot, ami szédítő gyorsasággal már aznap délutánra kész is lett - tényleg szinte beleszédültem ebbe a tempóba négy hónap tetszhalál után.
Közben az autó némi inkontinenciától sújtva megjelent a Kén utcában a kuplung-futómű-olajhűtő tematikájú szerelésen péntek reggel. Itt minden rendben és gyorsan ment, szerda délután el is tudtam hozni az autót, ami csodálatosabb, mint valaha.
Remélem ezt az állapotát még sokáig meg is őrzi :)
Esztétikai vonalon egy mosás+waxolás+beltéri takarítás fért bele tehetségembe és lehetőségeimbe.
A műsorszám költségei így alakultak:
Hengerfej+turbó+munkadíj = 460ezer Ft
Koni gátlók: 110ezer Ft
Kettőstömegű: 110ezer Ft
Kevlárkuplung erősítve: 30ezer Ft
Olajhűtő: 10ezer Ft
Új olaj (Motul X-Clean 5W40 5l): 15ezer Ft
Futóműbiszbaszok, kuplunghoz szükséges alkatrészek és munkadíj: 245ezer Ft
És még nincs vége, idén még "megkészül" rá a chip, valamint új féktárcsák és betétek is kelleni fognak, úgyhogy idénre meglesz a havi átlag 100ezer Ft-os ráköltés :O
Kellemes ünnepeket!
Kb 2 hete van meg az Alfa :) mindig tud meglepetést. Tegnap mentem kb 40 km haza érve az utcában hirtelen furcsa zaj :S elengedte a kipufogó az elején :( fél nap szenvedés hogy valahogy vissza szorítsuk. Holnap irány ismerőshöz hogy fel hegesze. :( holnap megjön a víz hőmérséklet jeladó remélem egy hiba kipipálva.
Jorjie bácsi segedelmével ma kapott egy szett teleszkópot a géptető. Igy nem kell folyton keresgélni a kitámasztó rudat :-)
A művelet kb 15 percig tartott, mert sajna nem lehetett serital inni :-( akkor kicsit tovább tartott volna...... :-D




Voltam Kiskunlacházán , nem sok sikerrel kevés tapadással , 14,102mp 168km/h átlépő.
Pár módosítás lett a kocsin , légszűrőtől a turbóig a harmonika csövet kicseréltem , vettem semislicket ,vettem el az üzemanyagból is így mentem a következő gyorsulásra ami Fertőszentmiklóson volt.
Elsőnek mentem egy 13,7mp 170, következőnek 13,524mp 171km/h , még egy próbálkozásom volt 13,613.
Elődöntőt Erős Andrással mentem MO legerősebb dízel bmwje ellen ami 365le és 740nm Videó
Döntőt egy E60bmw vel mentem dupla turbós 408le 850nm
Videó


A szülök verdáján történt az esemény.
Cserélve:
- olaj csakis Selenia WR Disel 5 W 30
-olajszűrő
-levegőszűrő
-gázolajszűrő
- pollenszűrő

Mától átadom a gyeplőt a páromnak :D de én is fogom néha vezetni :D
4 Új téli gumi kumho +futomű állitás+szerelés
Komplett kipufogó csere ! Köszönet a Kipufogó klinikának III ker Árpád u 23
Hátul Moog stabilizátor szilent + Moog stabilizátor pálca.
Elől Monroe lengéscsillapítók.
Hátsó motortartó bak.
124534 km
Karbantartás Csörinél.
- vezérműszíj + vízpumpa és a többiek cseréje
- olaj + olajszűrő csere (Castrol Edge DPF 5W-40)
- pollenszűrő csere (KAVO)
- üzemanyagszűrő csere (UFI)
- levegőszűrő csere (Starline)
- fékfolyadék csere (Ferodo FBX100)
- váltóolaj csere (SWAG valami)
Sietős távozás miatt csak 200 km-rel később nulláztam a szerizintervallumot a MES-sel. Eddig 35000 km-re volt belőve, ezt visszavettem 15000-re. Jobb a békesség.