Blog
Ma megvolt a műszaki. Minden szép és jó.
Csabinál iszonyatosan megtetszett a Squadra Sportiva rendszámkeret, így én is beszereztem egy párat. :-) Ami még tervben volt, a titánszürke tükörburkolat (sokat agyaltam a matt krómon is, de a felni miatt ezt választottam) és megleptem magam egy Alfás jégkaparóval is, bónuszként.
A tükörburkolatot láttam, hogy mások is megoldották maguk, így nekiestem én is. Végül kis küzdelem - nehezen engedett az utolsó , hozzáférhetetlen patent - árán, de siker koronázta erőfeszítéseimet. Az utasoldali már 5 perc alatt megvolt...:-)
Az ablaktörlő lapát (valami no name) is csereérett volt már, így vásároltam kedvezményesen egy párat a sokak által használt típusból, Bosch Aerotwin 57,5 cm és 45 cm. Eddig meggyőzően teljesít, fel is töltöttem az ablakmosó tartályát is.
Költségek:
Ablaktörlő lapátok: 7500 Ft/pár
Alfisti Shop:
Tükörburkolat: 62,99 Euro
Rendszámkeret: 1 Euro/db
Jégkaparó: 7,99 Euro
Szállítás: 14,99 Euro
Mindez Forintban banki költségekkel együtt: 30.410 Ft.
Ami folyamatban van a szerviztételeken kívül:
- szőnyeg
- csomagtértálca
(Illetve egy pár TYC ködlámpa már várja, hogy a helyére kerüljön.)








Éves kötelező olaj + szűrők cseréje, valamint a két kattogó első ajtóhatároló is ment végre a kukába, DZ jóvoltából jóárasítva :)
30000HUF
Szokás szerint vannak elmaradásaim a blog vezetése kapcsán, amit most igyekszem pótolni időrendi sorrendben:
2017. 03. 02. Egy álom vált valóra 1 éve
Egész pontosan 2016.03.02-án vált valóra egy régi álmom, ezen a napon vettem meg életem első Alfáját, a Giuliettát. Majd 2016.03.15. napján lettem tagja az Alfa Amore közösségének.
2017. o5.30. Hátsó fékbetét + féktárcsa
Csereéretté vált a hátsó fékbetét és féktárcsa, így ismét meglátogattam a Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz csapatát. Brembo tárcsák és Brembo betétek kerültek beszerelésre, melyek szépen teszik a dolgukat! :) Km:174429
2017. 07. 08. AlfaCity
Ez volt életem eddigi első Alfa találkozója, úgyhogy már nagyon vártam. Többen kérdezték (köztük sok off-os autós), hogy na milyen volt? Csak azt tudtam nekik is mondani, hogy nem igazán tudom megfogalmazni, volt az egész rendezvénynek egy utánozhatatlan feelingje, amit sem szóban, sem képeken nem lehet szerintem kellően átadni. Részt kell rajta venni! Egyszerűen fantasztikus volt, gratulálok a szervezőknek! Legtöbb időt a tuning autók közelében töltöttem, így az – egyébként már régóta bennem lévő – elhatározás most tovább erősödött, hogy egy kicsit egyedibbé tegyem az autómat. Azóta is büszkén viseli az autó a rendezvényt népszerűsítő matricát. Jövőre is ott leszek az tuti!
2017. 07. 29-31. Bükk, 2017. 08. 12. Mátra - élményautózás
Május közepe óta nincs napi használatban az autó, ugyanis kaptam cégeset (bár nem Alfa, legalább az is olasz – Fiat Grande Punto 1.4), ezért amikor időm engedi, szeretek egy kicsit jönni-menni a Giuliettával, útba ejtve kedvenc helyeimet is. Július végén meglátogattam a rokonaimat, akik a Bükkben laknak, így az autó is meg lett hajtva az Eger – Szilvásvárad – Dédestapolcsány útvonalon.
2017. 08. 12. Ezen a szép nyári napon a Gyöngyös – Mátraháza – Galyatető – Mátraszentistván útvonalon éltem át, hogy mit is jelent a cuore sportivo. Bár az én autómban „csak” az alapmotor van, a DNA kapcsolót D-be tolva sokaknak okozott meglepetést ;)


Anno 2014-ben rendeltem két pár projektort. Az egyik pár be is került a Pókba.
A másik pár itt árválkodott a polcon. Tegnap úgy döntöttem, hogy eljött az idő.
A szokásos helyre fúrtam be. A csatlakozását másképp oldottam meg, mint anno. Volt itthon kettő LED-em, ami pont passzolt az izzó helyére. A projektor vezetékét a műanyag foglalatába rögzítettem, így egyenesen az izzó helyére lehetett bedugni.
Már csak a tolatóradart kell beszerelni.






Úgy döntöttem, hogy nem gondolkozom azon ennyi vagy nem ennyi a km... Minden jel arra mutat, hogy valós, szóval valós!!! 😀

Szerettünk volna még egy 75-öst napi használatra. Találtunk egy 11 éve letett, garázsban álló, rozsdamentest. Így újra elkezdődött, hogy meg csinálunk ezt-azt. Az a "baj", hogy most sem tudunk fél munkát végezni, megint darabjaira szedve újítjuk fel. Jelen állás szerint mivel 1988-as, jövőre Oldtimer lesz belőle, ha a Jó Isten is úgy akarja. Szóval betegek vagyunk :) Ebből megint nem lesz driftelős autó. :(






Már csak néhány nap volt hátra az AlfaCity-ig. Nagyon izgatottam vártuk a párommal, hiszen még nem jártunk a rendezvényre. Több apróságot is meg kellett még az autón csinálni, hogy nézzen ki valahogy. A korábbi tulajnál teljesen le volt karbonfóliázva az autó, emiatt nem igazán akarta megvenni senki, tehát levették róla. Néhol visszamaradtam a matricák, többek közt a B-oszlopokon, vagy a hűtőmaszk keretén, ezeket elég hosszadalmas volt eltávolítani. Egyedül a csomagtartó tetején hagytam meg, ott teljes is volt, él jól is mutat a spoiler miatt is. Emellett kapott olasz trikolór matricát az első lökhárítóra, illetve egy "Made in Italy" matricát a csomagtartóra, amit GT cartársnak köszönhetek, a "Registered Alfa Driver" matricáról nem is beszélve.
Indulás előtti nap még kapott egy nagy takarítást kívül-belül.
Sajnos az autót a vásárlás előtt néhány nappal megnyomta egy kevésbé ügyesen tolató Golfos, így a bal hátsó sarkán a lemez behorpadt, a lökhárító pedig elrepedt, eltört. Az előző gazditól kaptam hozzá egy szürke lököst, de nem akartam vesződni a fényezéssel. Szerencsére megkaptam annak a cartársnak az elérhetőségét, akitől ő szerezte be az alkatrészeket. Felhívtam, készségesen segített mindenben, és szerencsére pont egy színazonos 156-ost bontott. Elautóztam hozzá, beszámította a szürke lökhárítót is, és még pár apróságot is hoztam mellé, így megérte a dolog.
Pár hétre rá jött a csere, amihez egy szakavatottabb Alfás haveromat hívtam segítségül, aki a vásárlásnál is ott volt. Vele 2 óra alatt megtörtént a csere, és -ha nem is szeb, mint új korában- de nem kellett a törött lökössel csúfoskodni tovább, és a horpadás is minimalizálva lett. :)



Az autót eredetileg 15"-os gyári alufelnivel és Sebring téli gumikkal vettem, amik egy fél szezont futottak az előző tulajnál, így égetően szükséges volt egy másik szett nyárra, ha nem akarom elkoptatni a télit feleslegesen. Mivel Eger és környéke nem a kiváló útminőségről híres, így 16"-nál nem mertem nagyobbat választani. Nekem a "tojástartós" minta annyira nem jött be, ezért maradt a "sokágú" a gyáriak közül, amit amúgy kedvelek, mert így még inkább "grand tourismo"-s kinézete van az autónak.
Az Alfás oldalakon ugyan hirdettek párat, de eléggé lestrapáltak voltak, amellé pedig még drágák is. A neten találtam egy kaposújlaki céget, akiknél épp volt egy felújított, szinterezett szett. Telefonon minden kérdésemre készségesen válaszoltak, és mivel gumi is kellett sürgősen, tőlük vettem azokat is. A keretbe most csak használt fért bele, így lett 4 db 2 éves Nexen NBlue HD nyári gumi rá. Nem vagyok a használt abroncsok híve, de mivel bevizsgált és garanciális szettről beszélünk, nem tartottam tőle. 2. napra alatt át is ért Somogyból Hevesbe, úgyhogy aznap délután fel is kerültek az új pacskerok rá. :)

