Blog
Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.
07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.
07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.
A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.
Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.


Tegnap meló után begurultam a szervízünkbe és lecseréltem a nyári szandikat téli bundás csizmára :-) kerekeket kicentíroztam. 20-30 gramm kellett csak rájuk a belső oldalra. Majd végre kicseréltem a kézifék bowbeneket. Mind a hármat. Szerencsére a hátsókat nagyon egyszerű, szinte adja magát. Egy tapasztalatlan emberke is simán megbírkózik vele. A rövidet már kicsit nehezebb, ha nem tudja az ember mit és hogyan kell.
Szóval ennek a menete a következő:
Kézifékkar behúz, alatta a csavart elkezdeni kitekerni teljesen majd bowden kiakaszt
Autó felemel, tartó konzolon lévő két kis csavar kiteker. Ezután azt hinné az ember, hogy hopp hopp kihúzza. Én is ezt hittem.... No, de nem így van. Van egy kicsike kis csavar alul a műanyag tartó elött egy inbusz fejű (lásd 5ik kép), azt ki kell tekerni teljesen mert a rövid bowdenen lévő kis pöcök meg akad benne. Semmi más funkciója nincs annak a csavarnak egyébként.
Ezután bowden ki, új vissza fűz és össze rak, aztán már csak be kell állítani.
Km: 296.662







Itt tartunk :-)
- tankolások száma: 121
- km óra állás: 99.103 km
- össz. menetidő: 1.345,30 óra (56,05 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.898,83 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,24 Ft/km
- életkor: 731 nap
- átlagos napi futás: 135,57 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %





Ma teljesen lebontottam a bal hátsó futóművet. Minden rendben, csak egy esztétikai festés kell.
A rugó felső résében lévő "virágcserép" tele volt földdel, homokkal. Cserébe tökéletes az állapota :-)
A Pók után furcsa úgy autót szerelni, hogy nem kell a csavarlazító. Egy csavar sincs berohadva :-)







Sokat olvastam tempomat utólagos beszereléséről és sokan írták, hogy van amelyik alfa nem tempomatos, de be van kábelezve és csak egy tempomat kart kell beszerezni, összedugni és kész! Teljesen ráizgultam a dologra, így hát lebontottam a kormány alsó burkolatát és találtam is egy szabad csatlakozót! Beszereztem egy tempomat kart, összedugtam és csodák csodájára működik!!! Nagyon jól fog jönni mert hetente pályázok! Hibátlanul működik, még a műszerfalon a kis zöld logója is megjelenik bekapcsoláskor!




Megkapta élete első téli gumiját. Nokian!
Marso-ban akciós gumik, munkadíj ingyen :)
Jobb első kerékcsapágy + spirálrugó felső gumiágy csere.
A Giulián az ajtó behúzója nem rekesz, hanem egy "lukas" fogantyú. Én szoktam oda dolgokat pakolni, úgyhogy zavart ez a dolog. A neten azonban minden kapható: potom pénzért adnak műanyag vödörkét, ami pontosan beleillik, nem zörög, jó a tapintása, GIULIA feliratos gumi betét van az alján, egyszóval perfekt.
Megjött, be is szereltem.
(A kép illusztráció)

Beszereztem féktárcsákat és betéteket hátra. Sajnos gumiharmonikát nem kaptam a kézifék bovden végére.





Vétel utáni olaj és szűrőcsere
Elaforg kedvezményes gyári szett - 35e Ft
(Selenia WR P.E. 5 liter, gyári olajszűrő, gyári levegőszűrő, gyári üzemanyag szűrő, pollenszűrő)
Munkadíj - 7e Ft
180065km