Blog
Raveland Flatsub FS-8
Már régóta (értsd vagy 5 éve) szemezek vele, enyhén szólva erős kételyeim voltak/vannak vele.
PHuBi-t viszont nem akartam szétbarkácsolni ezért nem maradt más választás vettem egyet.
A kérdőjeleim a vétel után is maradtak, de most már mindegy. A specifikáció alapján 200W RMS teljesítményt tud. Erősen megkérdőjelezi ezt a 15A-os biztosíték, de a kegyelemdöfés a végfok panelon lévő 2x42W felirat.
Ma ideiglenesen beapplikáltam és hátradőltem. Pont erre van szükség. A két első hangszórót nagyon jól kiegészíti egy kis méllyel. Nem lesz disco az autóból, de nagyságrendnyi a javulás. A Pók is kb ennyit "tudott".
Akkor ideje megvenni a végleges beépítéshez a vezetékeket és a biztosítékot.
Valószínűleg a sofőrülés mögé lesz felrakva a falra.







Nem várt fordulat történt! Meglett a keresett főtengely és jött hajtókar is!
Köszönet Tzoli155 cartársnak!
Cseréltünk egy bal első-felső lengőkart (TRW) ,egy izzítógyertyát és 2db hátsó stabilizátorpálcát (TRW).
km állás: 193.116km

Furcsa morgó hang jött a motortér felől. Kötelező szerviz alkalmával meg is állapították, hogy a váltó csapágyak adják a hangot. Így be is lett tervezve 2 hetes javítás szeptember végére. Kiderült még pár dolog a motornál és a vezérlés cseréje is megtörtént
Részletekben:
- Váltó teljes felújítás
- Motor görgők, feszítők, főtengely tárcsa
- Vízpumpa, termosztát
- Vezérlés
- Bal kerékagy csapágy
161512 km-nél, 8261 km után újra Eneos 10w40-et kapott, Champion olajszűrővel. Kapott volna új leeresztőcsavart is, új tömítéssel, hogy ne kelljen pasztázni a csavart, de sajnos a motorhoz tartozó nem azonos azzal ami a teknőben van. Úgy néz ki egy javított teknő van rajta, jó negyed órás utánajárás után kiderült a 2.5 V6 csavarja van benne, ami nincs raktáron. Köszönet a segítségért a Bárdi autó munkatársának. Így egyenlőre maradt a paszta, következő feladat, 22mm belső átmérőjű réz, tömítőgyűrű keresése.
131.000 km A felnik vagy fel vannak újítva, vagy én nemtudom, de mindenhol gyönyörűen néznek ki, az a fura, hogy még belül is! Lehet a német gazdi ennyire pedáns volt, csomagtartóban jöttek annyit tudunk. Téli gumikkal szerelve vannak, kettőn Pirelli Sottozero III, kettőn Uniroyal MS Plus. Ezek elég jó gumik és a slusszpoén, hogy mindegyik 1 évvel ezelőtti gyártású, tehát 1 telet futhattak, az Uniroyal-ok még szőrösek, a felületük vattaúj, profil 8 mm. A Pirellik voltak elöl, azok picit fogytak, de mennek hátra úgyis, azok szélesebbek picivel a gumi profil miatt. (mindegyik 225/50 R17)
update: Haddel adott +2 Continental gumit, szintén tavalyiak, 5.5 mm profil megvan

Ennek is eljött az ideje, új hűtőket kapott a vas.
Vízhűtő: 14504 Ft (Iharos)
Klímahűtő: 27085 Ft (Hella)
Kiegyenlítő tartály: 7078 Ft (Birth)
Munkadíj: 0 Ft (sk)
A próbakör sikeres volt, nem folyik, nem csepeg :-)




Egr, csövezés, fojtó szelep, map szenzor takarítás karbantartás. Ami már a képek alapján nagyon ráfért. Két doboz féktisztító volt a költség.
232250km







