Blog
Banner akksi off, Bosch on board
130.000 kilométer van a vasban és már jó ideje jelzett, hogy a betétek kopottak. 15 pénzért vettem Textar szettet a sportfékhez, rézpasztát és haveréknál kibontottam. Nagyon jól szerelhető ez a Brembo. A féktárcsa vállát 2ezresért levette egy esztergályos. Szép lett, a fék kiváló, nem sír.
Ami az extra, hogy a tárcsa még szinte biztosan a gyári (26,5 mm vastag szóval még épp elmegy), de a döbbenet, hogy a betétek 0849 gyártási (?) számot viseltek, na meg Fiat-Lancia-Alfa logokat. Tehát lehetséges, hogy ezekkel jött ki a kocsi 2009-ben! Haver szerint nem gyakori, de el lehet ennyit menni, főleg mert ezek nagyon vékonyra koptak.

Szép napos szombat délután megtörtént az akkumulátor cseréje. Előző koppra pontosan 5évet bírt.
Az új családtag érkezésével felkerült a hátsó szélvédőre a babás matrica :)



Már egy korábbi blogomban írtam róla, hogy a tavasszal szert tettem Érden Petiéknél még egy szett 16"-os Teledial garnitúrára. Láttam bennük fantáziát, hisz a felnik nagyon csúnya, sómart állapotban voltak.
Testvérem kapcsolatait kihasználva először homokszórattam őket, teljesen eltüntetve a még itt-ott rajta levő gyári festést.
Homokszórást követően elkocsikáztam egy megbízható felnis-gumishoz, akik kipörgették a felniket, majd közölték, ezeknek semmi bajuk nincsen, nem ütnek, nem ráznak, vihettem őket így haza.
Munkahelyemen lebeszéltem a porfestést, választottam színt és bevittem a felniket magammal. Sajnos az első porszórás (alapozás) nem lett túl szép, kráteres lett, ezért kézzel át lettek finoman csiszolva, majd megkapták a végleges, csillámos-ezüst színt.
Nem azt mondom hogy gyönyörű / hibátlan, de szerintem téli garnitúrának tökéletes lesz. Jöhet az új téli papucsok megrendelése és majd a gumiszerelés...
Képek:
Az első két kép a bontóból elhozott állapot.
Harmadik és negyedik képen homokszórt állapotban.
A további képeken pedig a porfestett állapotban.









Megelégeltem én is a szivargyújtóban lötyögő, rázkódásra kilazuló, kieső szivargyújtó fejeket. Tálca kiszerelését követően a lakásban, kényelmesen, kicsit megszenvedve, de kb 15perces műtétet követően sikerült kibányásznom a szivargyújtó aljzatot.
Helyére a képen látható USB adapter került beépítésre.
Szerelés közben vettem észre, hogy itt is van egy rizsszem izzó. Azért nem tűnt fel, mert amióta meg van az autó, soha nem világított, kicseréltem így azt is.
Az aljzatot eltettem, hátha egyszer még kellhet.
Kötözni, forrasztani, kábelt vágni stb. nem kellett, a gyári stekker tökéletesen passzolt az adapterre.
Működés: az adapter csak akkor világít és tölt, ha legalább a helyzetjelző fel van kapcsolva. Járó motornál, de világítás felkapcsolása nélkül nem kapcsol és nem tölt.
Két darab adaptert rendeltem aliexpress-ről, a jelenleg beépített piros led-eset és tartaléknak egyet fehér led-del.
Nekem nagyon bejön!
UPDATE:
Poló cartárs-tól egy kis plusz info, avagy kiegészítés, amit ezúton is köszönök neki:
" Próbalámpával mérd ki, hogy melyik jön gyújtásról, melyik világítástól és cseréld meg a két pint a csatiban, könnyen kijönnek. A harmadik a test, azt ne bántsd. Így nem csak világítás mellett tudsz tölteni. "





Eltelt 10ezer km. Olajcserére látogattam Csöriékhez Várpalotára.
-Selenia WR Diesel 5W40
-gyári motorolajszűrő
-motorolajszint érzékelő takarítás
Ati átnézte az autót is, mint mindig. Megállapítottuk, hogy hamarosan cseréljük majd a hátsó gólyalábakat. Futómű további elemei egyenlőre rendben vannak.
Km: 222150

A minap volt kis időm kitakarítottam az egrt.
Kuplungcserénél, lekerültek a gömbcsuklok, ezért elvittem futomüvet állíttatni.Hozzáteszem nem volt gond vele, nem húzott semerre. Kicsit korrigált rajta, gyorsan megvolt. Egyenlőre ennyi.Km 179200.