Blog

>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-09-26

Lecseréltem a gyári rádiót egy 2 dines 7" Akai fejegységre, ami nagyon jó áron volt az Extrém digitálnál. Mindig is tetszettek ezek a kijelzős készülékek.
E-bayről rendeltem hozzá egy beépítő szettet, amiben minden benne van. Majdnem annyiba kerül, mint a készülék.

Beépítő szett 24000Ft
Fejegység 30000Ft

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2017-10-06

Még mindig nincs főtengely!

 
>> EseményRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2017-10-06

Ma elkészült a sötétítés, legsötétebbet kértem mint mindig.
Így az igazi...

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-09-11

Lecseréltem a nyestrágott tetőantennát egy gyári újra amit E-bayről rendeltem.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-09-26

Megérettek az első kerékcsapágyak a cserére tempósabb kanyarban nagyon megjött a hangjuk. Mindkét oldal csere lett.

231630km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-02-16

Megjött hozzá a gyárihoz hasonlító duplaküllős kerék készlet, kb. 100%-os gumikkal.
Kerék et3x-es, külön csavarokkal és nyomtávszélesítők nélkül szerelendők...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-06

Powerflex szilentjei miatt cseréltem a felső lengőkart és az alsó lengőkar hátsó nagy szilentjét. Továbbá a kutyacsontokat is cserélten elöl Az Eibach 5mm-es nyomtávszélesítők és stabilizátor rudak meg a Bilstein B8-as gátlók maradtak benne. A komfortfokozat a sokszorosára nőtt a vezetési élmény csökkenése nélkül.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-06

A vezérlésmódosító tárcsa vélt javítása után még mindig maradt némi indításkori murrogás ami kb. 3mp hosszan szól, általában több óra állás után. Ez a hang sűrű versenyolajjal (10w-50) halkabb, alig észrevehető, gyári 5w-40 esetében hangosabb.

Úgy tűnik, hogy valahol olaj visszaszivárgás van. Ez lehet az olajszűrőháznál amit már ellenőriztünk többször. Lehet az olajszivattyú hibája, ami most lett cserélve és úgy néz ki nem lett jó most sem. Annak ellenére nem, hogy az szivattyú belső csavarjai ki voltak lazulva, két csavar kivételével kisebb-nagyobb mértékben.
Ennek örültem, mert derengett valami az alagút végén és igazolni látszódott hogy nem dobtam ki ismét a ráfordított több 10000 Forintot. De az első indításnál már hallottam a hangot.

Ezzel annyit értem el, hogy most már legalább nem kell aggódnom az olajellátástól, lehet hajtani a vasat.

További forrása lehet a hibának az elvileg megjavított vez. módosító tárcsa valamelyike, vagy esetleg a hidrotőkék hibájából fakadó olaj eleresztés.

A költség tartalmaz futóműmunkát is.

Folyt. köv. éljenek a zuzmók

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-10-06

Megtörtént az olajcsere(selenia) minden szűrővel!
A külső féltengelyek is cserélve lettek mindkét oldalon.
Km: 282200

 
>> Eseménytesznye // Alfa 159 SW // 2017-10-06

43 nap alatt sikerült névre írnom az autómat.

Még múlt héten feketéztem egy kicsit , rendszám nélkül elgurultam a lakatoshoz. Közel 60eFt-ért javította, üregvédőzte és fényezi majd a küszöböt. Átnézettem az autót, jobb első felső lengőkar, jobb hátsó stabilizátor, hátsó fékbetét és a spirálrugók cserések. Azon kívül rendben van.

Tegnap reggel nyolcra mentem a Mozaikba. Nepper nélkül meg sem próbáltam. A "baráti" szívességért cserébe 12re itthon voltam ezekkel a zsebemben : Műszaki : pipa, eredetvizsga : pipa, regadó befizetés : pipa

Ekkor jutott eszembe, hogy előre matrica rendszámot szeretnék. Hívtam a neppert, hogy mi a teendő. Hát hogy a soron ha mondtam volna, akkor beleírják az adatlapba a d típusút előre, de így újra kell szemléztetni. Plusz pénz, plusz idő. Beletörődtem, hogy majd valamikor később lesz csak nem elálló rendszámtáblám....

Online megkötöttem a biztosítást, kettőre megjött az igazolás.
Uccu az Ocsmányiroda, nem volt sor. Előző autóm üzembentartó váltás ügyintézés, hazaugrás külföldi rendszámért, magyar papírok az Alfára cakli-pakli 55 perc!

Alig vártam, hogy legalább hátul fent legyen a rendszám és kerüljek egy kört. Ekkor jött az újabb meglepetés. A svájci keret hátul is kisebb, mint az EU-s szabvány.
Naf@szom.... Elmentem a márkaszervízbe, hátha van valami gyári megoldásuk az első rendszámra. kb 20 perc fejvakargatás után meglett a megoldás. Kicsi rendszám hajtogatás, két önmetsző csavar és fehér lakkfilc. Felkerült előre, pont ahogy az új Giuliettákra is felteszik.... A szaki azt mondta, ha akarom még tehetek kétoldalú ragasztót a rendszám és a lökhárító közé.

Vicces volt a vizsgasoron. Kérdezték, hogy mennyi a km óra állása. Mondom százhatvanezer. De hogy pontosat mondjak. De mondom azt mondom.

Most pedig kerülök egy nagyobbat.