Blog

>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-11-26

Hamarosan itt a tél, de egy gyönyörű, enyhe őszi napot kihasználva előkészítettem az autót a téli alvásra. Sok időt el lehet tölteni a rendberakással, nekem 3-4 órát sikerült. Betervezett meló volt. Beltéri takaró felrakására a hétvégét szemeltem ki, akkor lesz teljes a mutatvány. Az autó ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból. Súlyadó és a kötelező is jóvá lesz írva.

Km: 33.439

 

Megtörtént a harmadik bak cseréje is, így már minden felfüggesztés és stabilizátor ki van cserélve. Sokkal kisebb lett a vibráció, de még lenne hova javítani

 

Az elmúlt kilenc hónapban elég sokat mentem, így nem vártam meg az olajcserével, amíg jelez a comp, elvittem cserére meg átvizsgálásra. A Watz Autóban volam Óbudán, elég normálisnak tűntek. Átnézett mindent, a szokásos cseréken kívül (olaj+szűrők) csak a karter gáz csöve érett meg még cserére, mivel van rajta egy kis repedés. Megrendelés után, 1-2 héten belül ezt is cserélni fogjuk.

 
>> EseményTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-11-23

Felkerültek a téli papucsok, mostmár jöhet a tél! Még szokni kell a 17" után a 195/65 R15 látványát.. :)

 
>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-23

"Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk."

Jött egy levél, mely szerint 2017.09.27-én
"az a személy, aki a NCZ300 rendszámú gépjárművet vezette a 2015/413/EU EU-irányvonal 2. cikkelye szerint a közlekedés biztonságát veszélyeztető közlekedési kihágást követett el."
Magyarul 70 helyett 93-al mértek be a térképen jelölt helyen.
Meg még azt is írták, hogy legyek szíves 60 Euróval növelni a Hypo-Bankban tárolt pénz mennyiségét.

Mivel arra volt dolgom utána néztem. Jogos, egy 70-es táblát benéztem a határ után.

Szóval már 60 Euróval több van ott...

 

Reggel hirtelen ötlet miatt Topiékhoz mentem és rendeltem 2 első és 2 hátsó fék felújító készletet. Arra gondoltam, hogy a vezető gumikat kicserélem, a többi nem is igazán kell. (nyíl) Délutánra itt is volt.
Nekiálltam az összerakásnak.
A baloldallal nem is volt gond, a jobbal aztán lett.
A féknyergen két hibát is észrevettem:
- a gumi gyárilag nincs benn a helyén (3. kép)
- ráadásul sikerült kivágni is (4. kép)
Nem maradt más, mint felhasználni a felújító készlet többi alkatrészét is. Emlékezvén a régi nagy sz@pásra a Pók fékjével, kis pihenő után álltam neki. Aztán pár perc alatt sikerült. (5. kép)
A szétszedés után derült ki, hogy igen is aktuális volt. A kifolyt olaj és a belseje elég koszos volt, tehát a lyukon ment befelé is a kosz. (8-9. kép)

Aztán összeraktam a jobb oldalt is.

A gyors sikeren felbuzdulva megfordult a fejemben a másik felújítása is. Végül is veszteni valóm nincs vele és akkor jó pár évig nyugodt lehetek...

 
>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2017-11-22

Olajcserénél feltűnt hogy az egyik differenciálmű szimeringnél veri az olajat. Gyors szervizelés, mindkét oldali szimering kicserélve.
Az olajnyomás visszajelzője nem világított, itt csak vezeték probléma volt, ez is javítva.

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-11-04

Felkerültek a téli pacskerek!

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2017-11-22

Ma levizsgázott a vas minden gond nélkül.
Igaz hogy két hónapja átnéztem és a felső lengőkarokon felújíttattam a gömbfejeket, mert mindkét oldali kopogott. Vettem Birth szilenteket, de két hónap után már úgy lógtak hogy nagyobb kopogás volt mint előtte.A fém perselyek LÖTYÖGTEK a szilentekben! Visszanyomkodtam a régieket(szerencsére nem dobtam ki) mert még mindig sokkal jobb állapotban voltak. A sok gagyi fos alkatrésszel elöntenek minket, nem is tudom mit érdemes már venni...
De a lényeg hogy úgy ment vizsgára hogy nem aggódtam :)